MASCHIETTO, Michela
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 6.888
EU - Europa 6.268
AS - Asia 1.290
SA - Sud America 92
AF - Africa 72
OC - Oceania 16
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 14.635
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 6.760
IT - Italia 2.342
GB - Regno Unito 1.713
SE - Svezia 587
CN - Cina 456
DE - Germania 363
UA - Ucraina 359
TR - Turchia 290
HK - Hong Kong 251
FR - Francia 234
FI - Finlandia 195
BG - Bulgaria 129
CH - Svizzera 78
SG - Singapore 72
CA - Canada 69
VN - Vietnam 53
ES - Italia 51
PH - Filippine 46
MX - Messico 42
BE - Belgio 38
GR - Grecia 35
CO - Colombia 34
IE - Irlanda 31
MY - Malesia 29
ID - Indonesia 26
RU - Federazione Russa 21
EC - Ecuador 19
MA - Marocco 18
NO - Norvegia 18
BR - Brasile 16
JP - Giappone 13
NL - Olanda 13
CZ - Repubblica Ceca 12
KR - Corea 12
CL - Cile 11
IR - Iran 11
RO - Romania 11
ZA - Sudafrica 9
AU - Australia 8
TN - Tunisia 8
EU - Europa 7
PK - Pakistan 7
PT - Portogallo 7
DZ - Algeria 6
PL - Polonia 6
AT - Austria 5
ML - Mali 5
NG - Nigeria 5
PE - Perù 5
AR - Argentina 4
CR - Costa Rica 4
EE - Estonia 4
GH - Ghana 4
GT - Guatemala 4
IL - Israele 4
KE - Kenya 4
NZ - Nuova Zelanda 4
PF - Polinesia Francese 4
SA - Arabia Saudita 4
TW - Taiwan 4
HU - Ungheria 3
IN - India 3
PR - Porto Rico 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
SM - San Marino 3
A1 - Anonimo 2
AE - Emirati Arabi Uniti 2
CD - Congo 2
CI - Costa d'Avorio 2
GP - Guadalupe 2
HR - Croazia 2
HT - Haiti 2
IQ - Iraq 2
MD - Moldavia 2
RE - Reunion 2
UY - Uruguay 2
BF - Burkina Faso 1
BI - Burundi 1
CY - Cipro 1
DK - Danimarca 1
EG - Egitto 1
GF - Guiana Francese 1
GN - Guinea 1
JO - Giordania 1
KZ - Kazakistan 1
LB - Libano 1
LU - Lussemburgo 1
LV - Lettonia 1
MG - Madagascar 1
PA - Panama 1
SN - Senegal 1
SV - El Salvador 1
TH - Thailandia 1
ZW - Zimbabwe 1
Totale 14.635
Città #
Southend 1.537
Chandler 972
Jacksonville 742
Fairfield 499
Woodbridge 438
Dearborn 437
Ashburn 423
Nyköping 342
Ann Arbor 254
Houston 244
Hong Kong 243
New York 225
Wilmington 222
Modena 194
Seattle 188
Beijing 183
Princeton 154
Cambridge 139
Sofia 129
Eugene 125
Redwood City 112
Rome 108
Izmir 107
Milan 92
Helsinki 84
Bologna 61
Des Moines 59
San Diego 58
Turin 57
Dong Ket 46
Parma 42
Naples 30
Istanbul 28
Dublin 26
Norwalk 26
Palermo 23
Hefei 22
Kunming 22
Verona 22
Bari 20
Pescara 20
Brussels 19
Paris 19
Genoa 18
Mareno Di Piave 18
Nanjing 18
Athens 17
Shanghai 17
Toronto 17
Baden 15
Boardman 14
Florence 14
L’Aquila 14
Bogotá 13
Ciudad Nezahualcoyotl 13
Forlì 13
Guangzhou 13
Casale Corte Cerro 12
Lecce 11
Los Angeles 11
Mountain View 11
Quezon City 11
Torino 11
Bolzano 10
Bresso 10
Catania 10
London 10
Lucera 10
Padova 10
Viadana 10
Dongguan 9
Indiana 9
Jinan 9
Karlsruhe 9
Melzo 9
Phoenix 9
Portici 9
Reggio Emilia 9
Reggio Nell'emilia 9
Santiago 9
Turate 9
Ancona 8
Bellinzona 8
Brescia 8
Falls Church 8
Scafati 8
Cesena 7
Madrid 7
Montreal 7
Quito 7
Zurich 7
Ankara 6
Aversa 6
Bandung 6
Bergamo 6
Brno 6
Casablanca 6
Cologna Veneta 6
Cologno Monzese 6
Hanoi 6
Totale 9.372
Nome #
Scoperta del Teorema di Pitagora con le macchine matematiche: elementi di discussione di didattica laboratoriale 305
Articulation of spatial and geometrical knowledge in problem solving with technology at primary school 275
The arithmetical machine Zero+1 in mathematics laboratory: instrumental genesis and semiotic mediation 267
Scacchiera e pop-corn: una situazione problematica per la scuola primaria 264
Il teorema di Pitagora con le macchine matematiche 247
Gli artefatti-strumenti e la comprensione della notazione posizionale nella scuola primaria - La "pascalina" Zero+1 nella classe: genesi strumentale 244
La pascalina e la sua versione digitale con Cabri Elem nelle classi francesi 239
The duo “pascaline and e-pascaline”: an example of using material and digital artefacts at primary school 226
Artefatti fisici e virtuali: il duo "pascalina e-pascalina" nella scuola primaria 213
Designing a duo of material and digital artifacts: the pascaline and Cabri Elem e-books in primary school mathematics 206
The French Didactic Tradition in Mathematics 200
Fonctionnalités des représentations graphiques dans la résolution de problèmes d’analyse à l’Université 199
Uses of Technology in Lower Secondary Mathematics Education 196
Mathematical machines: from history to mathematics classroom 193
The interaction between task design and technology design in creating tasks with Cabri Elem. 186
Des scénarios portant sur l’utilisation d’artefacts dans l’enseignement et apprentissage des mathématiques à l’école primaire 179
Il laboratorio di matematica nella scuola di oggi 179
Working with artefacts: gestures, drawings and speech in the construction of the mathematical meaning of the visual pyramid 179
Didactic Situations and Didactical Engineering in university mathematics: Cases from the study of Calculus and proof 178
Chapter 11. Classical and Digital Technologies for the Pythagorean Theorem 171
Topic Study Group No. 42: Uses of Technology in Lower Secondary Mathematics Education (Age 10–14) 166
Teachers, Students and Resources in Mathematics Laboratory 164
Number system and computation with a duo of artefacts: the pascaline and the e-pascaline 160
Il duo d’artefatti, pascalina Zero+1 ed e-pascalina, nella costruzione di significati matematici nella scuola primaria 150
Costruire e usare macchine matematiche in laboratorio 149
Mathematics learning and tools from theoretical, historical and practical points of view: the productive notion of mathematics laboratories 148
Machines as tools in teacher education 148
Systems of Instruments for Place Value and Arithmetical Operations: an Exploratory Study with the Pascaline 145
L'approccio documentale alla didattica 144
Theory of didactical situations and instrumental genesis for the design of a cabri elem book 141
Introduzione all’analisi matematica: il ruolo degli artefatti 139
The Pythagorean theorem in mathematics laboratory 138
Activities with the mathematical machines: pantographs and curve drawers 137
Numeri in movimento. Attività per apprendere l'aritmetica con la pascalina. 136
Artifacts for geometrical transformation and drawing curves in the classrooms, workshops and exhibitions 136
The MMLAB: a laboratory of geometrical instruments 135
Macchine Matematiche: dalla storia alla scuola 133
Gli artefatti-strumenti e la comprensione della notazione posizionale nella scuola primaria. La ‘pascalina’ Zero+1 e sistema di strumenti per la notazione posizionale. 129
The Laboratory of Mathematical Machines of Modena 128
Costruzioni con riga e compasso: approccio alla geometria piana 125
Mathematical laboratory in the Italian curriculum: the case of mathematical machines 123
Teachers, students and resources in mathematics laboratory 123
Alla scoperta dei numeri e delle operazioni con Zero+1. Proposte di percorsi didattici per la scuola primaria 119
Modelli fisici per la matematica: strumenti per lo studio delle coniche 118
Perspectiva Artificialis: a real exhibition with a virtual catalogue 118
Challenges Beyond the Classroom—Sources and Organizational Issues 116
Perspectiva Artificialis: cronaca di una mostra 116
Connaissances géométriques et connaissances spatiales dans les situations didactiques avec la technologie 114
Instrumental geneses in mathematics laboratory 113
Working with artefacts: the potential of gestures as generalization devices 110
Le rôle de la calculatrice dans le développement du langage autour du jeu global/local 108
The use of perspectographs in primary school: artifacts, instruments and semiotic mediation 107
Tasks for teachers in the MMLAB-ER Project 106
Attività con le Macchine Matematiche 105
Graphic calculators and micro-straightness: analysis of a didactical engineering 103
La calcolatrice come lente d’ingrandimento per l’approccio alla micro-linearità 102
Il laboratorio di matematica 102
Are mathematics students thinking as Kepler? Conics and mathematical machines 102
The beginning of the adventure with pascaline and e-pascaline 102
APPROACHING CONIC SECTIONS WITH MATHEMATICAL MACHINES AT SECONDARY SCHOOL 100
L’enseignement de l’analyse au lycée : les débuts du jeu global / local dans l’environnement de calculatrices 99
Macchine matematiche e laboratorio 98
Il progetto regionale Scienze e Tecnologie: l’azione 1 98
Attività nel laboratorio di matematica: costruzioni con riga e compasso. 96
Artefacts, schèmes d’utilisation et significations arithmétiques 95
The Laboratory of Mathematical Machines of Modena 92
Modelli fisici per la matematica: biellismi del Peaucellier e del Delaunay 92
L’insegnamento dell’analisi al liceo: introduzione al gioco globale/locale nell’ambiente delle calcolatrici grafico-simboliche 91
La transition algèbre / analyse au lycée dans l’environnement des calculatrices graphiques et formelles : quelques éléments 90
À la découverte de la "pascaline" pour l'apprentissage de la numération décimale 90
University students at work with mathematical machines to trace conics 90
“Going straight”: discussions and experience at primary school 90
The introduction of calculus in 12th grade: the role of artefacts 89
Elementi essenziali di Didattica della Matematica 88
Secante, tangente e … 88
The Laboratory of Mathematical Machines: Exhibitions, Educational Research and Sessions for Students 88
Le jeu entre point de vue local et point de vue global en Analyse : une ingénierie didactique à visée diagnostique au niveau première 87
Problems and figures with Cabri II Plus 87
Verso buone pratiche nell’uso dei software di geometria dinamica nella didattica della matematica 86
Mathematics in Context: Focusing on Students 86
Strumenti per la prospettiva dal Laboratorio delle Macchine Matematiche di Modena 84
Les stratégies du garagiste 84
Atelier découverte des duos d'artefacts pour l'école primaire: pascaline et e-pascaline, compas et triangle, patron du cube. 82
ICT, new insights on old problems 81
Machines mathématiques et environnements numériques au cœur d’une collaboration scientifique franco-italienne 81
Spazi e figure in gioco 81
The transition from algebra to analysis: the use of metaphors in a graphic calculator environment 81
Actes du Sixième Symposium sur le Travail Mathématique 81
Avant propos 80
Risorse per il laboratorio di matematica: macchine matematiche per le sezioni coniche 79
Introduction to the papers of TWG04: Geometry education 78
Quelques éléments de l’étude de la transition Algèbre / Analyse au lycée 78
La lavagna interattiva multimediale nella scuola 77
Exploration de fonctions, linéarité locale et calculatrices graphique 76
L'uso delle tecnologie nella costruzione del significato in matematica: aspetti globali / locali nell’introduzione all’analisi 75
Les Journées DIES : bilan et questions ouvertes 75
Tools and technologies in mathematical didactics 75
Introduction to the papers of TWG04: Geometrical Thinking 74
Il Laboratorio delle macchine matematiche di Modena 73
Penser les médiations des artefacts pour les apprentissages mathématiques 73
Totale 12.792
Categoria #
all - tutte 39.212
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 39.212


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019372 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 191 181
2019/20202.682 282 134 59 95 366 336 418 341 206 99 222 124
2020/20212.427 241 26 234 134 253 156 274 327 103 403 138 138
2021/20222.111 65 274 124 163 76 88 82 125 284 165 400 265
2022/20232.936 233 269 231 302 225 421 80 312 455 104 181 123
2023/20241.993 94 110 183 247 343 382 146 291 75 110 12 0
Totale 14.910