MASCHIETTO, Michela
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 8.539
EU - Europa 7.118
AS - Asia 2.597
SA - Sud America 101
AF - Africa 80
OC - Oceania 23
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 18.467
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 8.394
IT - Italia 2.876
GB - Regno Unito 1.724
SG - Singapore 1.152
SE - Svezia 597
CN - Cina 576
DE - Germania 412
UA - Ucraina 360
TR - Turchia 297
FI - Finlandia 289
FR - Francia 278
HK - Hong Kong 251
BG - Bulgaria 129
ID - Indonesia 107
CH - Svizzera 88
CA - Canada 74
RU - Federazione Russa 63
ES - Italia 61
PH - Filippine 58
VN - Vietnam 53
MX - Messico 50
BE - Belgio 42
GR - Grecia 39
CO - Colombia 36
IE - Irlanda 32
MY - Malesia 32
NL - Olanda 22
MA - Marocco 21
BR - Brasile 20
EC - Ecuador 19
NO - Norvegia 18
PL - Polonia 14
JP - Giappone 13
LT - Lituania 13
CL - Cile 12
CZ - Repubblica Ceca 12
KR - Corea 12
ZA - Sudafrica 12
AU - Australia 11
IR - Iran 11
PT - Portogallo 11
RO - Romania 11
TN - Tunisia 8
AT - Austria 7
EU - Europa 7
PE - Perù 7
PK - Pakistan 7
DZ - Algeria 6
NZ - Nuova Zelanda 6
CR - Costa Rica 5
ML - Mali 5
NG - Nigeria 5
AR - Argentina 4
EE - Estonia 4
GH - Ghana 4
GT - Guatemala 4
IL - Israele 4
KE - Kenya 4
PF - Polinesia Francese 4
SA - Arabia Saudita 4
TW - Taiwan 4
HU - Ungheria 3
IN - India 3
PR - Porto Rico 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
SM - San Marino 3
A1 - Anonimo 2
AE - Emirati Arabi Uniti 2
CD - Congo 2
CI - Costa d'Avorio 2
GP - Guadalupe 2
HR - Croazia 2
HT - Haiti 2
IQ - Iraq 2
MD - Moldavia 2
NC - Nuova Caledonia 2
NE - Niger 2
QA - Qatar 2
RE - Reunion 2
TT - Trinidad e Tobago 2
UY - Uruguay 2
BF - Burkina Faso 1
BI - Burundi 1
BZ - Belize 1
CY - Cipro 1
DK - Danimarca 1
EG - Egitto 1
GF - Guiana Francese 1
GN - Guinea 1
JO - Giordania 1
KZ - Kazakistan 1
LB - Libano 1
LU - Lussemburgo 1
LV - Lettonia 1
MG - Madagascar 1
MN - Mongolia 1
PA - Panama 1
SN - Senegal 1
SV - El Salvador 1
TH - Thailandia 1
Totale 18.465
Città #
Southend 1.537
Santa Clara 1.492
Chandler 972
Jacksonville 742
Ashburn 509
Fairfield 499
Woodbridge 438
Dearborn 437
Singapore 420
Nyköping 342
Ann Arbor 254
Modena 250
Houston 244
Hong Kong 243
New York 225
Wilmington 222
Seattle 188
Beijing 185
Helsinki 173
Bologna 166
Milan 159
Princeton 154
Cambridge 139
Rome 130
Sofia 129
Eugene 125
Redwood City 112
Izmir 107
Jakarta 80
Turin 77
Des Moines 59
San Diego 58
Parma 48
Dong Ket 46
Falkenstein 45
Moscow 42
Naples 35
Shanghai 33
Istanbul 30
Bari 28
Dublin 27
Norwalk 26
Verona 26
Palermo 24
Hefei 22
Kunming 22
Paris 22
Pescara 21
L’Aquila 20
Athens 19
Brussels 19
Genoa 19
Guangzhou 19
Nanjing 19
Boardman 18
Mareno Di Piave 18
Bolzano 17
Florence 17
Toronto 17
Baden 15
Reggio Emilia 15
Padova 14
Bogotá 13
Ciudad Nezahualcoyotl 13
Forlì 13
Los Angeles 13
Vercelli 13
Zurich 13
Casale Corte Cerro 12
Lecce 12
Ancona 11
Bandung 11
Montreal 11
Mountain View 11
Quezon City 11
Torino 11
Brescia 10
Bresso 10
Catania 10
London 10
Lucera 10
Viadana 10
Dongguan 9
Indiana 9
Jinan 9
Karlsruhe 9
Melzo 9
Phoenix 9
Portici 9
Reggio Nell'emilia 9
Santiago 9
Turate 9
Bellinzona 8
Bergamo 8
Casablanca 8
Cesena 8
Falls Church 8
Ferrara 8
Formigine 8
Madrid 8
Totale 11.992
Nome #
Scoperta del Teorema di Pitagora con le macchine matematiche: elementi di discussione di didattica laboratoriale 346
Il teorema di Pitagora con le macchine matematiche 315
Articulation of spatial and geometrical knowledge in problem solving with technology at primary school 304
Scacchiera e pop-corn: una situazione problematica per la scuola primaria 303
La pascalina e la sua versione digitale con Cabri Elem nelle classi francesi 301
The arithmetical machine Zero+1 in mathematics laboratory: instrumental genesis and semiotic mediation 292
Gli artefatti-strumenti e la comprensione della notazione posizionale nella scuola primaria - La "pascalina" Zero+1 nella classe: genesi strumentale 274
The duo “pascaline and e-pascaline”: an example of using material and digital artefacts at primary school 251
Artefatti fisici e virtuali: il duo "pascalina e-pascalina" nella scuola primaria 247
Designing a duo of material and digital artifacts: the pascaline and Cabri Elem e-books in primary school mathematics 236
The French Didactic Tradition in Mathematics 230
Fonctionnalités des représentations graphiques dans la résolution de problèmes d’analyse à l’Université 229
Des scénarios portant sur l’utilisation d’artefacts dans l’enseignement et apprentissage des mathématiques à l’école primaire 223
Uses of Technology in Lower Secondary Mathematics Education 223
Mathematical machines: from history to mathematics classroom 219
The interaction between task design and technology design in creating tasks with Cabri Elem. 217
Il laboratorio di matematica nella scuola di oggi 217
Classical and Digital Technologies for the Pythagorean Theorem 204
Didactic Situations and Didactical Engineering in university mathematics: Cases from the study of Calculus and proof 203
Working with artefacts: gestures, drawings and speech in the construction of the mathematical meaning of the visual pyramid 203
Number system and computation with a duo of artefacts: the pascaline and the e-pascaline 201
L'approccio documentale alla didattica 191
Topic Study Group No. 42: Uses of Technology in Lower Secondary Mathematics Education (Age 10–14) 190
Teachers, Students and Resources in Mathematics Laboratory 186
Costruire e usare macchine matematiche in laboratorio 185
Introduzione all’analisi matematica: il ruolo degli artefatti 181
Il duo d’artefatti, pascalina Zero+1 ed e-pascalina, nella costruzione di significati matematici nella scuola primaria 180
The Pythagorean theorem in mathematics laboratory 178
Machines as tools in teacher education 174
Systems of Instruments for Place Value and Arithmetical Operations: an Exploratory Study with the Pascaline 173
Mathematics learning and tools from theoretical, historical and practical points of view: the productive notion of mathematics laboratories 172
Numeri in movimento. Attività per apprendere l'aritmetica con la pascalina. 171
Costruzioni con riga e compasso: approccio alla geometria piana 167
Activities with the mathematical machines: pantographs and curve drawers 166
Theory of didactical situations and instrumental genesis for the design of a cabri elem book 165
Macchine Matematiche: dalla storia alla scuola 163
The MMLAB: a laboratory of geometrical instruments 163
Artifacts for geometrical transformation and drawing curves in the classrooms, workshops and exhibitions 162
Gli artefatti-strumenti e la comprensione della notazione posizionale nella scuola primaria. La ‘pascalina’ Zero+1 e sistema di strumenti per la notazione posizionale. 158
Perspectiva Artificialis: a real exhibition with a virtual catalogue 151
Alla scoperta dei numeri e delle operazioni con Zero+1. Proposte di percorsi didattici per la scuola primaria 149
Mathematical laboratory in the Italian curriculum: the case of mathematical machines 147
Attività con le Macchine Matematiche 147
The Laboratory of Mathematical Machines of Modena 146
Modelli fisici per la matematica: strumenti per lo studio delle coniche 145
Connaissances géométriques et connaissances spatiales dans les situations didactiques avec la technologie 145
Are mathematics students thinking as Kepler? Conics and mathematical machines 143
Teachers, students and resources in mathematics laboratory 143
Challenges Beyond the Classroom—Sources and Organizational Issues 141
Il laboratorio di matematica 140
Perspectiva Artificialis: cronaca di una mostra 140
The use of perspectographs in primary school: artifacts, instruments and semiotic mediation 139
Instrumental geneses in mathematics laboratory 135
Tasks for teachers in the MMLAB-ER Project 135
Working with artefacts: the potential of gestures as generalization devices 134
Attività nel laboratorio di matematica: costruzioni con riga e compasso. 134
APPROACHING CONIC SECTIONS WITH MATHEMATICAL MACHINES AT SECONDARY SCHOOL 132
La calcolatrice come lente d’ingrandimento per l’approccio alla micro-linearità 129
The beginning of the adventure with pascaline and e-pascaline 129
Le rôle de la calculatrice dans le développement du langage autour du jeu global/local 128
Graphic calculators and micro-straightness: analysis of a didactical engineering 127
Artefacts, schèmes d’utilisation et significations arithmétiques 124
“Going straight”: discussions and experience at primary school 123
L’enseignement de l’analyse au lycée : les débuts du jeu global / local dans l’environnement de calculatrices 122
Macchine matematiche e laboratorio 120
Elementi essenziali di Didattica della Matematica 119
Le jeu entre point de vue local et point de vue global en Analyse : une ingénierie didactique à visée diagnostique au niveau première 119
Il progetto regionale Scienze e Tecnologie: l’azione 1 119
Mathematics in Context: Focusing on Students 119
Secante, tangente e … 118
University students at work with mathematical machines to trace conics 118
Strumenti per la prospettiva dal Laboratorio delle Macchine Matematiche di Modena 117
L’insegnamento dell’analisi al liceo: introduzione al gioco globale/locale nell’ambiente delle calcolatrici grafico-simboliche 115
Educational activities with the mathematical machines at school and at the University Museum 113
La transition algèbre / analyse au lycée dans l’environnement des calculatrices graphiques et formelles : quelques éléments 113
The Laboratory of Mathematical Machines of Modena 113
Modelli fisici per la matematica: biellismi del Peaucellier e del Delaunay 113
The Laboratory of Mathematical Machines: Exhibitions, Educational Research and Sessions for Students 113
Les stratégies du garagiste 111
The introduction of calculus in 12th grade: the role of artefacts 111
À la découverte de la "pascaline" pour l'apprentissage de la numération décimale 110
Modelli fisici per la matematica: trisettori 109
Un percorso laboratoriale sulle sezioni coniche con le macchine matematiche 108
Problems and figures with Cabri II Plus 108
Actes du Sixième Symposium sur le Travail Mathématique 108
Verso buone pratiche nell’uso dei software di geometria dinamica nella didattica della matematica 107
Atelier découverte des duos d'artefacts pour l'école primaire: pascaline et e-pascaline, compas et triangle, patron du cube. 107
Machines mathématiques et environnements numériques au cœur d’une collaboration scientifique franco-italienne 105
The transition from algebra to analysis: the use of metaphors in a graphic calculator environment 105
Avant propos 104
Introduction to the papers of TWG04: Geometry education 104
ICT, new insights on old problems 103
Spazi e figure in gioco 103
Risorse per il laboratorio di matematica: macchine matematiche per le sezioni coniche 102
Quelques éléments de l’étude de la transition Algèbre / Analyse au lycée 102
Exploration de fonctions, linéarité locale et calculatrices graphique 100
Instruments de l’histoire pour enseigner et apprendre : le cas des machines mathématiques 99
L'uso delle tecnologie nella costruzione del significato in matematica: aspetti globali / locali nell’introduzione all’analisi 98
La lavagna interattiva multimediale nella scuola 98
Costruzione di significati nel laboratorio di matematica: attività con la macchina matematica per la simmetria assiale 98
Totale 15.720
Categoria #
all - tutte 55.183
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 55.183


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.746 0 0 0 0 0 336 418 341 206 99 222 124
2020/20212.427 241 26 234 134 253 156 274 327 103 403 138 138
2021/20222.111 65 274 124 163 76 88 82 125 284 165 400 265
2022/20232.936 233 269 231 302 225 421 80 312 455 104 181 123
2023/20242.436 94 110 183 247 343 382 146 291 75 110 244 211
2024/20253.397 226 112 232 358 1.719 750 0 0 0 0 0 0
Totale 18.750