MASCHIETTO, Michela
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 9.621
EU - Europa 8.526
AS - Asia 5.919
SA - Sud America 548
AF - Africa 135
OC - Oceania 28
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 24.786
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 9.367
IT - Italia 3.369
SG - Singapore 2.075
GB - Regno Unito 2.053
CN - Cina 1.814
HK - Hong Kong 868
SE - Svezia 682
FR - Francia 471
DE - Germania 444
BR - Brasile 413
UA - Ucraina 366
TR - Turchia 316
KR - Corea 309
FI - Finlandia 295
RU - Federazione Russa 212
CA - Canada 145
BG - Bulgaria 131
VN - Vietnam 129
ID - Indonesia 120
CH - Svizzera 93
ES - Italia 73
MX - Messico 73
PH - Filippine 68
NL - Olanda 63
CO - Colombia 48
BE - Belgio 42
GR - Grecia 40
MY - Malesia 36
IN - India 35
IE - Irlanda 34
MA - Marocco 34
PL - Polonia 31
JP - Giappone 30
ZA - Sudafrica 28
EC - Ecuador 27
RO - Romania 22
IQ - Iraq 21
NO - Norvegia 20
LT - Lituania 18
CL - Cile 16
AR - Argentina 15
AT - Austria 15
CZ - Repubblica Ceca 15
AU - Australia 14
PE - Perù 14
BD - Bangladesh 12
PT - Portogallo 12
IR - Iran 11
DZ - Algeria 10
PK - Pakistan 10
KE - Kenya 9
TN - Tunisia 9
IL - Israele 8
NG - Nigeria 8
SA - Arabia Saudita 8
TW - Taiwan 8
CR - Costa Rica 7
EU - Europa 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
EG - Egitto 6
GT - Guatemala 6
NZ - Nuova Zelanda 6
PF - Polinesia Francese 6
PY - Paraguay 6
AF - Afghanistan, Repubblica islamica di 5
AZ - Azerbaigian 5
CD - Congo 5
ML - Mali 5
NE - Niger 5
UY - Uruguay 5
UZ - Uzbekistan 5
EE - Estonia 4
GH - Ghana 4
HR - Croazia 4
SV - El Salvador 4
TH - Thailandia 4
TT - Trinidad e Tobago 4
HU - Ungheria 3
JO - Giordania 3
PR - Porto Rico 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
SM - San Marino 3
VE - Venezuela 3
A1 - Anonimo 2
CG - Congo 2
CI - Costa d'Avorio 2
GP - Guadalupe 2
HT - Haiti 2
JM - Giamaica 2
KG - Kirghizistan 2
LV - Lettonia 2
MD - Moldavia 2
NC - Nuova Caledonia 2
OM - Oman 2
PA - Panama 2
QA - Qatar 2
RE - Reunion 2
AM - Armenia 1
BB - Barbados 1
BF - Burkina Faso 1
Totale 24.767
Città #
Southend 1.537
Santa Clara 1.502
Chandler 972
Singapore 969
Hong Kong 860
Hefei 809
Jacksonville 742
Ashburn 664
Fairfield 499
Woodbridge 438
Dearborn 437
Nyköping 342
Beijing 303
Seoul 299
London 298
Modena 261
Houston 256
Ann Arbor 254
New York 251
Wilmington 222
Milan 215
Bologna 193
Seattle 192
Helsinki 174
Rome 156
Princeton 154
Cambridge 139
Sofia 130
Eugene 125
Los Angeles 114
Redwood City 112
Izmir 107
Council Bluffs 101
Turin 100
Jakarta 80
Moscow 76
Buffalo 73
Naples 63
Des Moines 59
San Diego 59
Shanghai 57
Parma 56
Dong Ket 46
Dallas 45
Falkenstein 45
Palermo 41
Montreal 40
Istanbul 39
Paris 38
São Paulo 38
Bari 36
Verona 35
Ho Chi Minh City 31
Kent 31
Dublin 29
Genoa 27
Norwalk 26
Toronto 26
Chicago 25
Pescara 25
Florence 24
Hanoi 24
L’Aquila 24
Guangzhou 23
Kunming 22
Warsaw 22
Phoenix 21
Reggio Emilia 20
Athens 19
Brussels 19
Nanjing 19
Padova 19
Boardman 18
Brooklyn 18
Mareno Di Piave 18
Bolzano 17
Perugia 17
Johannesburg 16
San Francisco 16
Baden 15
Brescia 15
Redondo Beach 15
Rio de Janeiro 15
Atlanta 14
Bogotá 14
Columbus 14
Denver 14
Munich 14
Tokyo 14
Zurich 14
Ankara 13
Bandung 13
Ciudad Nezahualcoyotl 13
Forlì 13
Jinan 13
Stockholm 13
The Dalles 13
Vercelli 13
Amsterdam 12
Casale Corte Cerro 12
Totale 15.735
Nome #
La pascalina e la sua versione digitale con Cabri Elem nelle classi francesi 407
Il teorema di Pitagora con le macchine matematiche 393
Scoperta del Teorema di Pitagora con le macchine matematiche: elementi di discussione di didattica laboratoriale 384
Articulation of spatial and geometrical knowledge in problem solving with technology at primary school 361
Gli artefatti-strumenti e la comprensione della notazione posizionale nella scuola primaria - La "pascalina" Zero+1 nella classe: genesi strumentale 349
Scacchiera e pop-corn: una situazione problematica per la scuola primaria 346
The arithmetical machine Zero+1 in mathematics laboratory: instrumental genesis and semiotic mediation 336
Des scénarios portant sur l’utilisation d’artefacts dans l’enseignement et apprentissage des mathématiques à l’école primaire 317
Artefatti fisici e virtuali: il duo "pascalina e-pascalina" nella scuola primaria 301
The duo “pascaline and e-pascaline”: an example of using material and digital artefacts at primary school 299
Educational activities with the mathematical machines at school and at the University Museum 297
Designing a duo of material and digital artifacts: the pascaline and Cabri Elem e-books in primary school mathematics 282
L'approccio documentale alla didattica 281
Fonctionnalités des représentations graphiques dans la résolution de problèmes d’analyse à l’Université 268
Classical and Digital Technologies for the Pythagorean Theorem 265
Working with artefacts: gestures, drawings and speech in the construction of the mathematical meaning of the visual pyramid 263
The French Didactic Tradition in Mathematics 261
Number system and computation with a duo of artefacts: the pascaline and the e-pascaline 259
Il laboratorio di matematica nella scuola di oggi 259
Costruire e usare macchine matematiche in laboratorio 256
Uses of Technology in Lower Secondary Mathematics Education 255
Mathematical machines: from history to mathematics classroom 254
The interaction between task design and technology design in creating tasks with Cabri Elem. 249
Introduzione all’analisi matematica: il ruolo degli artefatti 248
Artifacts for geometrical transformation and drawing curves in the classrooms, workshops and exhibitions 241
Il duo d’artefatti, pascalina Zero+1 ed e-pascalina, nella costruzione di significati matematici nella scuola primaria 238
Mathematics learning and tools from theoretical, historical and practical points of view: the productive notion of mathematics laboratories 235
Didactic Situations and Didactical Engineering in university mathematics: Cases from the study of Calculus and proof 235
Alla scoperta dei numeri e delle operazioni con Zero+1. Proposte di percorsi didattici per la scuola primaria 229
Macchine Matematiche: dalla storia alla scuola 226
Costruzioni con riga e compasso: approccio alla geometria piana 226
Topic Study Group No. 42: Uses of Technology in Lower Secondary Mathematics Education (Age 10–14) 225
Numeri in movimento. Attività per apprendere l'aritmetica con la pascalina. 221
Activities with the mathematical machines: pantographs and curve drawers 221
Attività con le Macchine Matematiche 219
Teachers, Students and Resources in Mathematics Laboratory 216
Systems of Instruments for Place Value and Arithmetical Operations: an Exploratory Study with the Pascaline 215
The Pythagorean theorem in mathematics laboratory 213
The MMLAB: a laboratory of geometrical instruments 211
Il laboratorio di matematica 210
Challenges Beyond the Classroom—Sources and Organizational Issues 210
Connaissances géométriques et connaissances spatiales dans les situations didactiques avec la technologie 207
Perspectiva Artificialis: a real exhibition with a virtual catalogue 203
Machines as tools in teacher education 202
Modelli fisici per la matematica: strumenti per lo studio delle coniche 200
Are mathematics students thinking as Kepler? Conics and mathematical machines 200
Gli artefatti-strumenti e la comprensione della notazione posizionale nella scuola primaria. La ‘pascalina’ Zero+1 e sistema di strumenti per la notazione posizionale. 198
APPROACHING CONIC SECTIONS WITH MATHEMATICAL MACHINES AT SECONDARY SCHOOL 196
Attività nel laboratorio di matematica: costruzioni con riga e compasso. 193
Un percorso laboratoriale sulle sezioni coniche con le macchine matematiche 190
La transition algèbre / analyse au lycée dans l’environnement des calculatrices graphiques et formelles : quelques éléments 190
Working with artefacts: the potential of gestures as generalization devices 190
Theory of didactical situations and instrumental genesis for the design of a cabri elem book 190
The use of perspectographs in primary school: artifacts, instruments and semiotic mediation 188
Tasks for teachers in the MMLAB-ER Project 183
Perspectiva Artificialis: cronaca di una mostra 180
L’enseignement de l’analyse au lycée : les débuts du jeu global / local dans l’environnement de calculatrices 176
Artefacts, schèmes d’utilisation et significations arithmétiques 176
Mathematical laboratory in the Italian curriculum: the case of mathematical machines 174
Elementi essenziali di Didattica della Matematica 173
The Laboratory of Mathematical Machines of Modena 173
Mathematics in Context: Focusing on Students 173
Le rôle de la calculatrice dans le développement du langage autour du jeu global/local 172
Instrumental geneses in mathematics laboratory 172
La calcolatrice come lente d’ingrandimento per l’approccio alla micro-linearità 169
Teachers, students and resources in mathematics laboratory 169
Macchine matematiche e laboratorio 167
Secante, tangente e … 167
Le jeu entre point de vue local et point de vue global en Analyse : une ingénierie didactique à visée diagnostique au niveau première 160
“Going straight”: discussions and experience at primary school 160
The beginning of the adventure with pascaline and e-pascaline 158
Atelier découverte des duos d'artefacts pour l'école primaire: pascaline et e-pascaline, compas et triangle, patron du cube. 158
Modelli fisici per la matematica: biellismi del Peaucellier e del Delaunay 157
Strumenti per la prospettiva dal Laboratorio delle Macchine Matematiche di Modena 157
Avant propos 157
Costruzione di significati nel laboratorio di matematica: attività con la macchina matematica per la simmetria assiale 156
Graphic calculators and micro-straightness: analysis of a didactical engineering 156
Actes du Sixième Symposium sur le Travail Mathématique 154
The Laboratory of Mathematical Machines of Modena 152
Modelli fisici per la matematica: trisettori 152
“I know but I can’t explain it”: a starting point for the development of argumentation abilities in prospective primary teacher education 150
Il progetto regionale Scienze e Tecnologie: l’azione 1 149
Les stratégies du garagiste 148
The Laboratory of Mathematical Machines: Exhibitions, Educational Research and Sessions for Students 147
University students at work with mathematical machines to trace conics 146
À la découverte de la "pascaline" pour l'apprentissage de la numération décimale 145
L'uso delle tecnologie nella costruzione del significato in matematica: aspetti globali / locali nell’introduzione all’analisi 140
Meaning construction through semiotic means: the case of the visual pyramid 139
ICT, new insights on old problems 139
Exploration de fonctions, linéarité locale et calculatrices graphique 139
La lavagna interattiva multimediale nella scuola 138
Machines mathématiques et environnements numériques au cœur d’une collaboration scientifique franco-italienne 138
Verso buone pratiche nell’uso dei software di geometria dinamica nella didattica della matematica 138
Risorse per il laboratorio di matematica: macchine matematiche per le sezioni coniche 137
Quelques éléments de l’étude de la transition Algèbre / Analyse au lycée 135
The introduction of calculus in 12th grade: the role of artefacts 134
L’insegnamento dell’analisi al liceo: introduzione al gioco globale/locale nell’ambiente delle calcolatrici grafico-simboliche 134
I prospettografi: dalla storia alla scuola 132
Problems and figures with Cabri II Plus 131
The transition from algebra to analysis: the use of metaphors in a graphic calculator environment 129
Totale 20.617
Categoria #
all - tutte 77.829
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 77.829


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.792 0 0 0 0 253 156 274 327 103 403 138 138
2021/20222.111 65 274 124 163 76 88 82 125 284 165 400 265
2022/20232.936 233 269 231 302 225 421 80 312 455 104 181 123
2023/20242.436 94 110 183 247 343 382 146 291 75 110 244 211
2024/20256.585 226 112 232 358 1.719 898 190 277 584 483 833 673
2025/20263.139 616 453 838 911 321 0 0 0 0 0 0 0
Totale 25.077