MASCHIETTO, Michela
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 8.661
EU - Europa 7.933
AS - Asia 3.134
SA - Sud America 256
AF - Africa 98
OC - Oceania 23
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 20.114
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 8.486
IT - Italia 3.080
GB - Regno Unito 2.010
SG - Singapore 1.371
SE - Svezia 649
CN - Cina 579
HK - Hong Kong 527
DE - Germania 420
UA - Ucraina 362
FR - Francia 357
TR - Turchia 303
FI - Finlandia 291
RU - Federazione Russa 205
BR - Brasile 162
BG - Bulgaria 129
ID - Indonesia 109
CA - Canada 92
CH - Svizzera 88
PH - Filippine 65
ES - Italia 62
VN - Vietnam 58
MX - Messico 57
NL - Olanda 48
BE - Belgio 42
CO - Colombia 39
GR - Grecia 39
IE - Irlanda 33
MY - Malesia 32
MA - Marocco 27
EC - Ecuador 22
NO - Norvegia 18
RO - Romania 18
PL - Polonia 14
ZA - Sudafrica 14
JP - Giappone 13
LT - Lituania 13
CL - Cile 12
CZ - Repubblica Ceca 12
KR - Corea 12
AT - Austria 11
AU - Australia 11
IR - Iran 11
PT - Portogallo 11
PE - Perù 9
TN - Tunisia 9
AR - Argentina 8
DZ - Algeria 8
NG - Nigeria 8
EU - Europa 7
IN - India 7
PK - Pakistan 7
IQ - Iraq 6
NZ - Nuova Zelanda 6
TW - Taiwan 6
CD - Congo 5
CR - Costa Rica 5
GT - Guatemala 5
ML - Mali 5
AZ - Azerbaigian 4
EE - Estonia 4
GH - Ghana 4
IL - Israele 4
KE - Kenya 4
PF - Polinesia Francese 4
SA - Arabia Saudita 4
SV - El Salvador 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
HR - Croazia 3
HU - Ungheria 3
PR - Porto Rico 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
SM - San Marino 3
A1 - Anonimo 2
CI - Costa d'Avorio 2
GP - Guadalupe 2
HT - Haiti 2
MD - Moldavia 2
NC - Nuova Caledonia 2
NE - Niger 2
OM - Oman 2
QA - Qatar 2
RE - Reunion 2
TT - Trinidad e Tobago 2
UY - Uruguay 2
BF - Burkina Faso 1
BI - Burundi 1
BZ - Belize 1
CG - Congo 1
CY - Cipro 1
DK - Danimarca 1
EG - Egitto 1
GF - Guiana Francese 1
GN - Guinea 1
JM - Giamaica 1
JO - Giordania 1
KG - Kirghizistan 1
KZ - Kazakistan 1
LB - Libano 1
LU - Lussemburgo 1
LV - Lettonia 1
Totale 20.105
Città #
Southend 1.537
Santa Clara 1.492
Chandler 972
Jacksonville 742
Hong Kong 519
Ashburn 513
Fairfield 499
Woodbridge 438
Dearborn 437
Singapore 433
Nyköping 342
London 293
Modena 257
Ann Arbor 254
Houston 244
New York 225
Wilmington 222
Milan 197
Seattle 189
Beijing 185
Helsinki 174
Bologna 171
Princeton 154
Rome 148
Cambridge 139
Sofia 129
Eugene 125
Redwood City 112
Izmir 107
Turin 92
Jakarta 80
Moscow 76
Des Moines 59
San Diego 58
Council Bluffs 55
Parma 52
Dong Ket 46
Falkenstein 45
Naples 38
Istanbul 35
Paris 35
Shanghai 33
Palermo 31
Bari 30
Dublin 28
Verona 27
Norwalk 26
Genoa 23
Hefei 22
Kunming 22
Pescara 22
Florence 21
L’Aquila 20
Reggio Emilia 20
Athens 19
Brussels 19
Guangzhou 19
Nanjing 19
Boardman 18
Los Angeles 18
Mareno Di Piave 18
Bolzano 17
Montreal 17
Padova 17
Toronto 17
Baden 15
Bogotá 14
Brescia 13
Ciudad Nezahualcoyotl 13
Forlì 13
Vercelli 13
Zurich 13
Bandung 12
Casale Corte Cerro 12
Lecce 12
São Paulo 12
Ancona 11
Mountain View 11
Quezon City 11
Torino 11
Bresso 10
Catania 10
Lucera 10
Viadana 10
Bucharest 9
Casablanca 9
Dongguan 9
Hanoi 9
Indiana 9
Jinan 9
Karlsruhe 9
Madrid 9
Melzo 9
Montpellier 9
Morazzone 9
Perugia 9
Phoenix 9
Portici 9
Reggio Nell'emilia 9
Santiago 9
Totale 12.813
Nome #
Scoperta del Teorema di Pitagora con le macchine matematiche: elementi di discussione di didattica laboratoriale 356
La pascalina e la sua versione digitale con Cabri Elem nelle classi francesi 343
Il teorema di Pitagora con le macchine matematiche 342
Articulation of spatial and geometrical knowledge in problem solving with technology at primary school 317
Scacchiera e pop-corn: una situazione problematica per la scuola primaria 313
The arithmetical machine Zero+1 in mathematics laboratory: instrumental genesis and semiotic mediation 303
Gli artefatti-strumenti e la comprensione della notazione posizionale nella scuola primaria - La "pascalina" Zero+1 nella classe: genesi strumentale 300
The duo “pascaline and e-pascaline”: an example of using material and digital artefacts at primary school 270
Artefatti fisici e virtuali: il duo "pascalina e-pascalina" nella scuola primaria 259
Designing a duo of material and digital artifacts: the pascaline and Cabri Elem e-books in primary school mathematics 256
Des scénarios portant sur l’utilisation d’artefacts dans l’enseignement et apprentissage des mathématiques à l’école primaire 250
Fonctionnalités des représentations graphiques dans la résolution de problèmes d’analyse à l’Université 244
The French Didactic Tradition in Mathematics 242
Mathematical machines: from history to mathematics classroom 232
Uses of Technology in Lower Secondary Mathematics Education 231
The interaction between task design and technology design in creating tasks with Cabri Elem. 229
Il laboratorio di matematica nella scuola di oggi 225
Number system and computation with a duo of artefacts: the pascaline and the e-pascaline 224
Classical and Digital Technologies for the Pythagorean Theorem 219
L'approccio documentale alla didattica 218
Working with artefacts: gestures, drawings and speech in the construction of the mathematical meaning of the visual pyramid 213
Didactic Situations and Didactical Engineering in university mathematics: Cases from the study of Calculus and proof 210
Introduzione all’analisi matematica: il ruolo degli artefatti 203
Costruire e usare macchine matematiche in laboratorio 202
Il duo d’artefatti, pascalina Zero+1 ed e-pascalina, nella costruzione di significati matematici nella scuola primaria 197
Teachers, Students and Resources in Mathematics Laboratory 196
The Pythagorean theorem in mathematics laboratory 195
Topic Study Group No. 42: Uses of Technology in Lower Secondary Mathematics Education (Age 10–14) 194
Numeri in movimento. Attività per apprendere l'aritmetica con la pascalina. 188
Systems of Instruments for Place Value and Arithmetical Operations: an Exploratory Study with the Pascaline 187
Mathematics learning and tools from theoretical, historical and practical points of view: the productive notion of mathematics laboratories 186
Costruzioni con riga e compasso: approccio alla geometria piana 185
Activities with the mathematical machines: pantographs and curve drawers 184
Machines as tools in teacher education 181
Artifacts for geometrical transformation and drawing curves in the classrooms, workshops and exhibitions 180
Macchine Matematiche: dalla storia alla scuola 175
The MMLAB: a laboratory of geometrical instruments 173
Theory of didactical situations and instrumental genesis for the design of a cabri elem book 171
Gli artefatti-strumenti e la comprensione della notazione posizionale nella scuola primaria. La ‘pascalina’ Zero+1 e sistema di strumenti per la notazione posizionale. 168
Educational activities with the mathematical machines at school and at the University Museum 167
Perspectiva Artificialis: a real exhibition with a virtual catalogue 164
Alla scoperta dei numeri e delle operazioni con Zero+1. Proposte di percorsi didattici per la scuola primaria 163
Modelli fisici per la matematica: strumenti per lo studio delle coniche 162
Il laboratorio di matematica 162
Attività con le Macchine Matematiche 159
Connaissances géométriques et connaissances spatiales dans les situations didactiques avec la technologie 158
Challenges Beyond the Classroom—Sources and Organizational Issues 157
Are mathematics students thinking as Kepler? Conics and mathematical machines 156
The Laboratory of Mathematical Machines of Modena 155
The use of perspectographs in primary school: artifacts, instruments and semiotic mediation 152
Mathematical laboratory in the Italian curriculum: the case of mathematical machines 151
Teachers, students and resources in mathematics laboratory 148
Perspectiva Artificialis: cronaca di una mostra 146
Instrumental geneses in mathematics laboratory 146
Attività nel laboratorio di matematica: costruzioni con riga e compasso. 146
Working with artefacts: the potential of gestures as generalization devices 145
Tasks for teachers in the MMLAB-ER Project 145
The beginning of the adventure with pascaline and e-pascaline 144
APPROACHING CONIC SECTIONS WITH MATHEMATICAL MACHINES AT SECONDARY SCHOOL 143
“Going straight”: discussions and experience at primary school 142
Graphic calculators and micro-straightness: analysis of a didactical engineering 140
Elementi essenziali di Didattica della Matematica 137
Le rôle de la calculatrice dans le développement du langage autour du jeu global/local 135
La calcolatrice come lente d’ingrandimento per l’approccio alla micro-linearità 135
Un percorso laboratoriale sulle sezioni coniche con le macchine matematiche 134
Artefacts, schèmes d’utilisation et significations arithmétiques 134
Mathematics in Context: Focusing on Students 132
Macchine matematiche e laboratorio 130
L’enseignement de l’analyse au lycée : les débuts du jeu global / local dans l’environnement de calculatrices 130
Strumenti per la prospettiva dal Laboratorio delle Macchine Matematiche di Modena 129
La transition algèbre / analyse au lycée dans l’environnement des calculatrices graphiques et formelles : quelques éléments 128
Secante, tangente e … 128
University students at work with mathematical machines to trace conics 128
The Laboratory of Mathematical Machines: Exhibitions, Educational Research and Sessions for Students 128
Le jeu entre point de vue local et point de vue global en Analyse : une ingénierie didactique à visée diagnostique au niveau première 127
Il progetto regionale Scienze e Tecnologie: l’azione 1 127
Modelli fisici per la matematica: trisettori 124
Modelli fisici per la matematica: biellismi del Peaucellier e del Delaunay 123
The Laboratory of Mathematical Machines of Modena 120
Avant propos 120
L’insegnamento dell’analisi al liceo: introduzione al gioco globale/locale nell’ambiente delle calcolatrici grafico-simboliche 119
Actes du Sixième Symposium sur le Travail Mathématique 119
Les stratégies du garagiste 118
À la découverte de la "pascaline" pour l'apprentissage de la numération décimale 118
Quelques éléments de l’étude de la transition Algèbre / Analyse au lycée 118
The transition from algebra to analysis: the use of metaphors in a graphic calculator environment 117
Verso buone pratiche nell’uso dei software di geometria dinamica nella didattica della matematica 116
The introduction of calculus in 12th grade: the role of artefacts 116
Problems and figures with Cabri II Plus 115
Atelier découverte des duos d'artefacts pour l'école primaire: pascaline et e-pascaline, compas et triangle, patron du cube. 115
Machines mathématiques et environnements numériques au cœur d’une collaboration scientifique franco-italienne 114
Introduction to the papers of TWG04: Geometry education 112
ICT, new insights on old problems 111
Costruzione di significati nel laboratorio di matematica: attività con la macchina matematica per la simmetria assiale 110
Risorse per il laboratorio di matematica: macchine matematiche per le sezioni coniche 110
Spazi e figure in gioco 109
La lavagna interattiva multimediale nella scuola 108
L'uso delle tecnologie nella costruzione del significato in matematica: aspetti globali / locali nell’introduzione all’analisi 106
Exploration de fonctions, linéarité locale et calculatrices graphique 106
Instruments de l’histoire pour enseigner et apprendre : le cas des machines mathématiques 105
Totale 17.023
Categoria #
all - tutte 63.438
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 63.438


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020445 0 0 0 0 0 0 0 0 0 99 222 124
2020/20212.427 241 26 234 134 253 156 274 327 103 403 138 138
2021/20222.111 65 274 124 163 76 88 82 125 284 165 400 265
2022/20232.936 233 269 231 302 225 421 80 312 455 104 181 123
2023/20242.436 94 110 183 247 343 382 146 291 75 110 244 211
2024/20255.049 226 112 232 358 1.719 898 190 277 584 453 0 0
Totale 20.402