MASCHIETTO, Michela
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 6.912
EU - Europa 6.556
AS - Asia 1.536
SA - Sud America 96
AF - Africa 75
OC - Oceania 20
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 15.204
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 6.779
IT - Italia 2.581
GB - Regno Unito 1.713
SE - Svezia 591
CN - Cina 499
DE - Germania 363
UA - Ucraina 359
TR - Turchia 293
HK - Hong Kong 251
FR - Francia 245
SG - Singapore 229
FI - Finlandia 197
BG - Bulgaria 129
CH - Svizzera 80
CA - Canada 71
ID - Indonesia 65
ES - Italia 60
VN - Vietnam 53
PH - Filippine 46
MX - Messico 44
BE - Belgio 38
CO - Colombia 35
GR - Grecia 35
MY - Malesia 32
IE - Irlanda 31
RU - Federazione Russa 21
BR - Brasile 19
EC - Ecuador 19
MA - Marocco 18
NO - Norvegia 18
NL - Olanda 14
JP - Giappone 13
LT - Lituania 13
PL - Polonia 13
CZ - Repubblica Ceca 12
KR - Corea 12
ZA - Sudafrica 12
CL - Cile 11
IR - Iran 11
RO - Romania 11
AU - Australia 8
TN - Tunisia 8
EU - Europa 7
PK - Pakistan 7
PT - Portogallo 7
DZ - Algeria 6
NZ - Nuova Zelanda 6
AT - Austria 5
ML - Mali 5
NG - Nigeria 5
PE - Perù 5
AR - Argentina 4
CR - Costa Rica 4
EE - Estonia 4
GH - Ghana 4
GT - Guatemala 4
IL - Israele 4
KE - Kenya 4
PF - Polinesia Francese 4
SA - Arabia Saudita 4
TW - Taiwan 4
HU - Ungheria 3
IN - India 3
PR - Porto Rico 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
SM - San Marino 3
A1 - Anonimo 2
AE - Emirati Arabi Uniti 2
CD - Congo 2
CI - Costa d'Avorio 2
GP - Guadalupe 2
HR - Croazia 2
HT - Haiti 2
IQ - Iraq 2
MD - Moldavia 2
NC - Nuova Caledonia 2
RE - Reunion 2
UY - Uruguay 2
BF - Burkina Faso 1
BI - Burundi 1
BZ - Belize 1
CY - Cipro 1
DK - Danimarca 1
EG - Egitto 1
GF - Guiana Francese 1
GN - Guinea 1
JO - Giordania 1
KZ - Kazakistan 1
LB - Libano 1
LU - Lussemburgo 1
LV - Lettonia 1
MG - Madagascar 1
MN - Mongolia 1
PA - Panama 1
SN - Senegal 1
SV - El Salvador 1
TH - Thailandia 1
ZW - Zimbabwe 1
Totale 15.204
Città #
Southend 1.537
Chandler 972
Jacksonville 742
Fairfield 499
Woodbridge 438
Dearborn 437
Ashburn 432
Nyköping 342
Ann Arbor 254
Houston 244
Hong Kong 243
Modena 243
New York 225
Wilmington 222
Seattle 188
Beijing 185
Princeton 154
Bologna 146
Cambridge 139
Sofia 129
Eugene 125
Rome 114
Redwood City 112
Izmir 107
Milan 105
Singapore 98
Helsinki 84
Turin 71
Des Moines 59
San Diego 58
Dong Ket 46
Parma 45
Jakarta 40
Naples 31
Shanghai 31
Istanbul 29
Dublin 26
Norwalk 26
Palermo 23
Bari 22
Hefei 22
Kunming 22
Paris 22
Verona 22
Pescara 20
Brussels 19
Genoa 19
Nanjing 19
Boardman 18
Guangzhou 18
Mareno Di Piave 18
Athens 17
Toronto 17
Florence 16
Baden 15
L’Aquila 14
Bogotá 13
Ciudad Nezahualcoyotl 13
Forlì 13
Reggio Emilia 13
Casale Corte Cerro 12
Lecce 12
Padova 12
Bolzano 11
Los Angeles 11
Mountain View 11
Quezon City 11
Torino 11
Brescia 10
Bresso 10
Catania 10
London 10
Lucera 10
Viadana 10
Bandung 9
Dongguan 9
Indiana 9
Jinan 9
Karlsruhe 9
Melzo 9
Montreal 9
Phoenix 9
Portici 9
Reggio Nell'emilia 9
Santiago 9
Turate 9
Ancona 8
Bellinzona 8
Cesena 8
Falls Church 8
Madrid 8
Scafati 8
Warsaw 8
Quito 7
Zurich 7
Ankara 6
Aversa 6
Bergamo 6
Brno 6
Casablanca 6
Totale 9.732
Nome #
Scoperta del Teorema di Pitagora con le macchine matematiche: elementi di discussione di didattica laboratoriale 309
Articulation of spatial and geometrical knowledge in problem solving with technology at primary school 279
Scacchiera e pop-corn: una situazione problematica per la scuola primaria 274
The arithmetical machine Zero+1 in mathematics laboratory: instrumental genesis and semiotic mediation 271
Il teorema di Pitagora con le macchine matematiche 259
La pascalina e la sua versione digitale con Cabri Elem nelle classi francesi 248
Gli artefatti-strumenti e la comprensione della notazione posizionale nella scuola primaria - La "pascalina" Zero+1 nella classe: genesi strumentale 245
The duo “pascaline and e-pascaline”: an example of using material and digital artefacts at primary school 229
Artefatti fisici e virtuali: il duo "pascalina e-pascalina" nella scuola primaria 224
Designing a duo of material and digital artifacts: the pascaline and Cabri Elem e-books in primary school mathematics 211
The French Didactic Tradition in Mathematics 207
Fonctionnalités des représentations graphiques dans la résolution de problèmes d’analyse à l’Université 207
Uses of Technology in Lower Secondary Mathematics Education 199
Mathematical machines: from history to mathematics classroom 196
The interaction between task design and technology design in creating tasks with Cabri Elem. 195
Il laboratorio di matematica nella scuola di oggi 189
Des scénarios portant sur l’utilisation d’artefacts dans l’enseignement et apprentissage des mathématiques à l’école primaire 184
Didactic Situations and Didactical Engineering in university mathematics: Cases from the study of Calculus and proof 182
Working with artefacts: gestures, drawings and speech in the construction of the mathematical meaning of the visual pyramid 182
Classical and Digital Technologies for the Pythagorean Theorem 174
Number system and computation with a duo of artefacts: the pascaline and the e-pascaline 169
Topic Study Group No. 42: Uses of Technology in Lower Secondary Mathematics Education (Age 10–14) 169
Teachers, Students and Resources in Mathematics Laboratory 167
Il duo d’artefatti, pascalina Zero+1 ed e-pascalina, nella costruzione di significati matematici nella scuola primaria 155
L'approccio documentale alla didattica 153
Costruire e usare macchine matematiche in laboratorio 152
Introduzione all’analisi matematica: il ruolo degli artefatti 151
Mathematics learning and tools from theoretical, historical and practical points of view: the productive notion of mathematics laboratories 150
Machines as tools in teacher education 149
Systems of Instruments for Place Value and Arithmetical Operations: an Exploratory Study with the Pascaline 148
The Pythagorean theorem in mathematics laboratory 145
Theory of didactical situations and instrumental genesis for the design of a cabri elem book 143
Macchine Matematiche: dalla storia alla scuola 140
Artifacts for geometrical transformation and drawing curves in the classrooms, workshops and exhibitions 140
Activities with the mathematical machines: pantographs and curve drawers 140
The MMLAB: a laboratory of geometrical instruments 137
Numeri in movimento. Attività per apprendere l'aritmetica con la pascalina. 137
Gli artefatti-strumenti e la comprensione della notazione posizionale nella scuola primaria. La ‘pascalina’ Zero+1 e sistema di strumenti per la notazione posizionale. 131
Costruzioni con riga e compasso: approccio alla geometria piana 131
The Laboratory of Mathematical Machines of Modena 129
Mathematical laboratory in the Italian curriculum: the case of mathematical machines 126
Modelli fisici per la matematica: strumenti per lo studio delle coniche 125
Alla scoperta dei numeri e delle operazioni con Zero+1. Proposte di percorsi didattici per la scuola primaria 123
Teachers, students and resources in mathematics laboratory 123
Perspectiva Artificialis: a real exhibition with a virtual catalogue 121
Challenges Beyond the Classroom—Sources and Organizational Issues 119
Perspectiva Artificialis: cronaca di una mostra 118
Connaissances géométriques et connaissances spatiales dans les situations didactiques avec la technologie 118
Instrumental geneses in mathematics laboratory 114
The use of perspectographs in primary school: artifacts, instruments and semiotic mediation 113
Il laboratorio di matematica 112
Le rôle de la calculatrice dans le développement du langage autour du jeu global/local 111
Working with artefacts: the potential of gestures as generalization devices 111
La calcolatrice come lente d’ingrandimento per l’approccio alla micro-linearità 109
Tasks for teachers in the MMLAB-ER Project 109
Attività con le Macchine Matematiche 108
Are mathematics students thinking as Kepler? Conics and mathematical machines 107
The beginning of the adventure with pascaline and e-pascaline 107
APPROACHING CONIC SECTIONS WITH MATHEMATICAL MACHINES AT SECONDARY SCHOOL 105
Attività nel laboratorio di matematica: costruzioni con riga e compasso. 104
Graphic calculators and micro-straightness: analysis of a didactical engineering 104
L’enseignement de l’analyse au lycée : les débuts du jeu global / local dans l’environnement de calculatrices 102
Macchine matematiche e laboratorio 101
Artefacts, schèmes d’utilisation et significations arithmétiques 99
Il progetto regionale Scienze e Tecnologie: l’azione 1 98
“Going straight”: discussions and experience at primary school 97
Le jeu entre point de vue local et point de vue global en Analyse : une ingénierie didactique à visée diagnostique au niveau première 96
University students at work with mathematical machines to trace conics 95
L’insegnamento dell’analisi al liceo: introduzione al gioco globale/locale nell’ambiente delle calcolatrici grafico-simboliche 95
The Laboratory of Mathematical Machines of Modena 94
The introduction of calculus in 12th grade: the role of artefacts 94
Modelli fisici per la matematica: biellismi del Peaucellier e del Delaunay 93
La transition algèbre / analyse au lycée dans l’environnement des calculatrices graphiques et formelles : quelques éléments 92
Secante, tangente e … 92
À la découverte de la "pascaline" pour l'apprentissage de la numération décimale 92
Elementi essenziali di Didattica della Matematica 91
The Laboratory of Mathematical Machines: Exhibitions, Educational Research and Sessions for Students 91
Les stratégies du garagiste 90
Mathematics in Context: Focusing on Students 89
Problems and figures with Cabri II Plus 88
Strumenti per la prospettiva dal Laboratorio delle Macchine Matematiche di Modena 87
Verso buone pratiche nell’uso dei software di geometria dinamica nella didattica della matematica 87
Actes du Sixième Symposium sur le Travail Mathématique 85
The transition from algebra to analysis: the use of metaphors in a graphic calculator environment 84
Atelier découverte des duos d'artefacts pour l'école primaire: pascaline et e-pascaline, compas et triangle, patron du cube. 84
ICT, new insights on old problems 82
Machines mathématiques et environnements numériques au cœur d’une collaboration scientifique franco-italienne 82
Modelli fisici per la matematica: trisettori 82
Spazi e figure in gioco 81
Avant propos 81
Introduction to the papers of TWG04: Geometry education 81
Risorse per il laboratorio di matematica: macchine matematiche per le sezioni coniche 80
L'uso delle tecnologie nella costruzione del significato in matematica: aspetti globali / locali nell’introduzione all’analisi 79
Quelques éléments de l’étude de la transition Algèbre / Analyse au lycée 79
Exploration de fonctions, linéarité locale et calculatrices graphique 78
Problems and modelling with Cabri II Plus 78
La lavagna interattiva multimediale nella scuola 77
Tools and technologies in mathematical didactics 77
Introduction to the papers of TWG04: Geometrical Thinking 77
Il Laboratorio delle macchine matematiche di Modena 75
Totale 13.192
Categoria #
all - tutte 43.867
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 43.867


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20202.682 282 134 59 95 366 336 418 341 206 99 222 124
2020/20212.427 241 26 234 134 253 156 274 327 103 403 138 138
2021/20222.111 65 274 124 163 76 88 82 125 284 165 400 265
2022/20232.936 233 269 231 302 225 421 80 312 455 104 181 123
2023/20242.436 94 110 183 247 343 382 146 291 75 110 244 211
2024/2025129 129 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 15.482