This workshop aims to discuss the main steps of a teaching experiment focusing on the introduction of conic sections at secondary school level (16-17 years-old students) following the methodology of mathematics laboratory with mathematical machines.
APPROACHING CONIC SECTIONS WITH MATHEMATICAL MACHINES AT SECONDARY SCHOOL / Maschietto, Michela. - STAMPA. - (2015), pp. 109-110. ((Intervento presentato al convegno The Seventh European Summer University on the History and Epistemology in Mathematics Education. tenutosi a Copenhagen nel 14 - 18 July 2014.
Data di pubblicazione: | 2015 | |
Autore/i: | Maschietto, Michela | |
Titolo: | APPROACHING CONIC SECTIONS WITH MATHEMATICAL MACHINES AT SECONDARY SCHOOL | |
Nome del convegno: | The Seventh European Summer University on the History and Epistemology in Mathematics Education. | |
Luogo del convegno: | Copenhagen | |
Data del convegno: | 14 - 18 July 2014 | |
Citazione: | APPROACHING CONIC SECTIONS WITH MATHEMATICAL MACHINES AT SECONDARY SCHOOL / Maschietto, Michela. - STAMPA. - (2015), pp. 109-110. ((Intervento presentato al convegno The Seventh European Summer University on the History and Epistemology in Mathematics Education. tenutosi a Copenhagen nel 14 - 18 July 2014. | |
Tipologia | Abstract in Atti di Convegno |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | |
---|---|---|---|
ESU7_Maschietto.pdf | Articolo principale | Versione dell'editore (versione pubblicata) | Open Access Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate
Loading suggested articles...

I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris