In this paper, we consider the first three steps of a teaching experiment in primary school (4th and 5th grade course) concerning the introduction of a mathematical machine for arithmetic (Zero+1) to reflect upon arithmetical operations and algorithms. The analysis presented here is carried out crossing the theoretical framework of semiotic mediation and the instrumental approach in mathematics education. The focus is students’ instrumental geneses and systems of instruments on one hand, their management by teacher on the other hand.
Instrumental geneses in mathematics laboratory / Maschietto, Michela. - STAMPA. - 3(2011), pp. 201-208. ((Intervento presentato al convegno 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education tenutosi a Ankara nel July 10-15, 2011.
Data di pubblicazione: | 2011 |
Titolo: | Instrumental geneses in mathematics laboratory |
Autore/i: | Maschietto, Michela |
Autore/i UNIMORE: | |
Codice identificativo ISI: | WOS:000343567100026 |
Nome del convegno: | 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education |
Luogo del convegno: | Ankara |
Data del convegno: | July 10-15, 2011 |
Volume: | 3 |
Pagina iniziale: | 201 |
Pagina finale: | 208 |
Citazione: | Instrumental geneses in mathematics laboratory / Maschietto, Michela. - STAMPA. - 3(2011), pp. 201-208. ((Intervento presentato al convegno 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education tenutosi a Ankara nel July 10-15, 2011. |
Tipologia | Relazione in Atti di Convegno |
File in questo prodotto:

I documenti presenti in Iris Unimore sono rilasciati con licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Italia, salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris