MARCHI, Gianluca
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.026
NA - Nord America 9.113
AS - Asia 4.867
SA - Sud America 534
AF - Africa 97
OC - Oceania 27
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 10
Totale 24.674
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 8.977
IT - Italia 3.533
GB - Regno Unito 3.464
CN - Cina 1.773
SG - Singapore 1.355
HK - Hong Kong 716
SE - Svezia 698
FR - Francia 515
DE - Germania 481
BR - Brasile 439
TR - Turchia 241
KR - Corea 232
UA - Ucraina 231
RU - Federazione Russa 194
VN - Vietnam 189
NL - Olanda 168
CZ - Repubblica Ceca 150
FI - Finlandia 150
BG - Bulgaria 100
CA - Canada 82
IN - India 82
IR - Iran 68
PL - Polonia 54
RO - Romania 47
ID - Indonesia 46
BE - Belgio 43
ES - Italia 37
CH - Svizzera 36
IE - Irlanda 34
MX - Messico 33
JP - Giappone 31
ZA - Sudafrica 30
AU - Australia 27
AR - Argentina 24
BD - Bangladesh 24
EC - Ecuador 20
LT - Lituania 19
AT - Austria 18
MA - Marocco 14
PH - Filippine 14
CI - Costa d'Avorio 13
HU - Ungheria 13
MY - Malesia 13
PE - Perù 12
IQ - Iraq 10
PK - Pakistan 9
PY - Paraguay 8
TH - Thailandia 8
TW - Taiwan 8
CL - Cile 7
CO - Colombia 7
NO - Norvegia 7
TN - Tunisia 7
VE - Venezuela 7
BA - Bosnia-Erzegovina 6
EG - Egitto 6
NG - Nigeria 6
PT - Portogallo 6
EU - Europa 5
GR - Grecia 5
LV - Lettonia 5
UY - Uruguay 5
UZ - Uzbekistan 5
AZ - Azerbaigian 4
DZ - Algeria 4
GE - Georgia 4
IL - Israele 4
KE - Kenya 4
KZ - Kazakistan 4
LK - Sri Lanka 4
SA - Arabia Saudita 4
A1 - Anonimo 3
BO - Bolivia 3
BW - Botswana 3
CR - Costa Rica 3
ET - Etiopia 3
JM - Giamaica 3
QA - Qatar 3
RS - Serbia 3
TT - Trinidad e Tobago 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
AO - Angola 2
BN - Brunei Darussalam 2
BY - Bielorussia 2
CY - Cipro 2
DO - Repubblica Dominicana 2
GH - Ghana 2
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 2
LU - Lussemburgo 2
NI - Nicaragua 2
PR - Porto Rico 2
PS - Palestinian Territory 2
AD - Andorra 1
AE - Emirati Arabi Uniti 1
DK - Danimarca 1
GD - Grenada 1
GT - Guatemala 1
GY - Guiana 1
HN - Honduras 1
HR - Croazia 1
Totale 24.658
Città #
Southend 3.006
Santa Clara 1.185
Ashburn 829
Hefei 821
Chandler 815
Singapore 766
Hong Kong 705
Fairfield 511
Jacksonville 498
Dearborn 389
Woodbridge 383
Nyköping 345
Modena 344
Wilmington 336
Houston 267
Beijing 256
London 238
Milan 223
Seoul 223
Ann Arbor 220
Rome 198
Seattle 190
Cambridge 158
Bologna 151
Izmir 145
Chicago 141
Princeton 114
Los Angeles 102
Sofia 96
Fremont 93
The Dalles 85
Eugene 82
Council Bluffs 80
New York 79
Parma 79
Ho Chi Minh City 76
Moscow 75
Boardman 68
Naples 62
Helsinki 61
Redwood City 60
Grafing 58
San Diego 58
Shanghai 58
Bremen 57
Brno 57
Des Moines 54
Munich 54
Buffalo 53
Washington 51
Reggio Emilia 50
Dallas 39
São Paulo 37
Verona 37
Florence 36
Hanoi 36
Sassuolo 34
Formigine 31
Warsaw 29
Brussels 28
Guangzhou 28
Padova 28
San Francisco 28
Zanjan 28
San Jose 23
Turin 23
Jakarta 22
Kent 21
Ottawa 21
Norwalk 20
Piacenza 20
Toronto 20
Falls Church 19
Dublin 18
Johannesburg 18
Francavilla Al Mare 17
Frankfurt am Main 17
Venice 17
Atlanta 16
Bari 16
Belvedere Spinello 16
Montreal 16
Nanjing 16
Orem 16
Paris 16
Rio de Janeiro 16
Amsterdam 15
Castel 15
Lausanne 15
Manchester 15
Tokyo 15
Denver 14
Genoa 14
Mexico City 14
Ravenna 14
Redondo Beach 14
Salt Lake City 14
Stockholm 14
Turku 14
Abidjan 13
Totale 16.128
Nome #
Le implicazioni teoriche, manageriali e di policy della ricerca 820
The resilient retail entrepreneur: Dynamic capabilities for facing natural disasters 450
Conoscenza di mercato per l'innovazione di prodotto 428
The role of customer loyalty as a brand extension purchase predictor 395
Knowledge transfer in the context of buyer–supplier relationship: An analysis of a supplier's customer portfolio 391
Academic spin-offs' team heterogeneity: an exploratory analysis on growth performance 388
Influencer identification and selection on social networking sites: An analysis on Instagram 355
Premium Private Labels and PDO/PGI Products: Effects on Customer Loyalty 352
The Moderating Effect of Trust on Formal Control Mechanisms in International Alliances 335
"Clusters, industrial districts and firms. The challenge of globalization”, international conference, University of Modena and Reggio Emilia 333
Extending the Retail Brand to Non-traditional Products 331
Disastri Naturali e Dynamic Capabilities nel Commercio 325
Country of Origin and Country Product Familiarity as determinants of retail buyers intention to buy 322
Creatività e nuovi modelli di business: esperienze nel settore della “alta cucina” in Italia 319
Conoscenza di mercato e innovazione di prodotto nel sistema moda 315
International market selection for small firms: a fuzzy-based decision process 309
Academic Spin-offs team composition: a hypothesis of non-linear relationship between team heterogeneity and growth performance 305
Premium Private Labels (PPLs): from food products to concept stores 304
Retail brand extension: the moderating role of product knowledge 301
Successive changes in leadership in the worldwide mobile phone industry: The role of windows of opportunity and firms’ competitive action 295
Extending lead-user theory to online brand communities:The case of the community Ducati 292
Alleanze internazionali e mercati emergenti: l'esperienza del distretto ceramico di Sassuolo 291
Il management della creatività nell'industria dell'abbigliamento 290
Asymmetric correlations and hedging effectiveness of cryptocurrencies for the European stock market 287
The country of origin effect on retailer buying behavior: a cross-country analysis on Italian footwear 284
Piccole imprese e grande distribuzione nel mercato europeo dell’abbigliamento. Il caso dei produttori carpigiani 280
Buying non-traditional products and services: the predictive role of customer loyalty to the retail brand 276
Comunità virtuali e collaborative innovation: un modello per classificare e selezionare i lead user 273
Premium Private Label e prodotti tipici: un connubio di successo 271
La formazione delle alleanze internazionali nei mercati emergenti: un'analisi empirica 266
Organizing Creativity in the Italian Fashion Industry 266
La moneta unica: processi di internazionalizzazione della Pmi e ruolo del sistema bancario 265
A Knowledge Management Reading of Electronic Commerce: experiences in the Italian Clothing Industry 263
COO and retail buyers: the role of Country Related Product image and product familiarity 256
Exploring a non-linear relationship between academic spin-offs’ team heterogeneity and growth performance 252
Evolution of firms’ product strategy over the life cycle of technology-based industries: A case study of the global mobel phone industry, 1980 – 2009 251
Are retail buyers impacted by product country of origin and familiarity? A multidimensional approach 249
Meccanismi formali e informali di trasferimento della conoscenza nelle relazioni fornitore–cliente: il ruolo di moderazione della fiducia 249
Knowledge transfer in the context of buyer-supplier relationship exchange: an analysis on supplier’s customers portfolio 245
A glimpse at team composition and intention to grow in academic spin-offs 241
Trasformazioni organizzative nell'impresa distrettuale: alcune premesse sulla definizione dell'unità di analisi 240
Imprese moda e Internet: un’integrazione da costruire. 239
Le acquisizioni e gli accordi tra imprese nell'industria tessile-abbigliamento italiana 238
Fiducia e controllo nelle alleanze internazionali. Le imprese italiane e la sfida dei mercati emergenti 235
L’impatto del Country of Origin e della familiarità con il prodotto sui retail buyer cinesi 235
Cambiamento e identità nell’evoluzione dei distretti industriali 235
Comunità virtuali di marca e innovazione di prodotto: Un modello di identificazione automatica dei Lead user basato su analisi testuale 232
Comunità virtuali di marca e innovazione di prodotto:un modello di classificazione degli user basato su analisi testuale 232
Enabling and Inhibiting Factors in Adoption of Electronic-Reverse Auctions: a longitudinal case study in grocery retailing 231
L’impatto del sisma 2012 in Emilia sulle imprese commerciali: primi risultati e riflessioni 229
LA FORMAZIONE DEL FABBISOGNO DI SERVIZI REALI ALL’INTERNAZIONALIZZAZIONE:UN MODELLO KNOWLEDGE-BASED 229
Il marketing come funzione di intermediazione della conoscenza. Alcune esperienze nel sistema moda 228
A nonlinear relationship between the team composition and performance in university spin-offs 228
Le dinamiche evolutive dei distretti modenesi 222
Innovazione e intermediazione di conoscenza nel sistema moda 222
La rilocalizzazione produttiva nello sviluppo internazionale delle imprese T/A italiane 221
Market Knowledge Transfer and Time Pressure in new Product Development: the Emergent Role of Knowledge Intermediaries in Fashion Industry 220
Competitività e immagine distrettuale nelle valutazioni di clienti e concorrenti esteri 219
Internet nell’industria dell’abbigliamento. Esperienze nel distretto carpigiano e nel sistema moda italiano 219
Hedging effectiveness of cryptocurrencies in the European stock market 217
L’identità interna del distretto: costruzione e negoziazione di senso 215
Trasformazioni organizzative nell'impresa distrettuale: alcune premesse sulla definizione dell'unità di analisi 214
Piccole imprese e grande distribuzione: l'esperienza dei produttori di abbigliamento carpigiani 213
Knowledge Transfer in the Context of Buyer-Supplier Relationship Exchange: An Analysis on Supplier’s Customer Portfolio 211
La governance delle alleanze internazionali: fiducia, controllo e incertezza 208
How does the district look from outside? The role of place-based communication strategies in international markets 207
Introduzione [Fiducia e controllo nelle alleanze internazionali. Le imprese italiane e la sfida dei mercati emergenti] 205
Industria ceramica: dove produrre all'estero 204
Difendere lo sviluppo: conndizioni, attori e politiche 204
Marketing, A Preface to Marketing Management, 2 edizione italiana, 203
Fuzzy Model for International Market Selection 203
Lo sviluppo dell'impresa di subfornitura: varietà di modelli evolutivi e nuove dimensioni d'analisi 201
Il marketing: studi, pratiche e visioni 200
Le acquisizioni di controllo 200
Un modello per la selezione dei mercati esteri: sviluppo ed implementazione di un Sistema Esperto Fuzzy 198
L’interazione tra fiducia e controllo negli accordi internazionali sui mercati emergenti 195
La crescita esterna nei processi di internazionalizzazione delle imprese dell'industria Tessile-Abbigliamento italiana 194
The decision process for the International Market Selection 194
Retail brand extension: antecedents of attitude and intention to buy 193
Academic spinoffs team formation process: unfolding three micro-phases under the lens of effectuation and causation 192
Reti e sistemi di imprese. I produttori di macchine e impianti nel distretto ceramico di Sassuolo 185
Opportunità e vincoli nei processi di internazionalizzazione commerciale delle imprese abbigliamento emiliano-romagnole: alcuni studi di casi 185
The decision process for the International Markets Selection:A fuzzy model application to a small firm case 184
Considerazioni conclusive 182
Living Labs key principles: are they always applicable? The Modena Automotive Smart Area case 171
La moneta unica: processi di internazionalizzazione della PMI e ruolo del sistema bancario aprile 2001 168
Scenari di evoluzione dell'industria tessile abbigliamento ed effetti delle politiche distributive 167
Academic spin-offs' team heterogeneity: an exploratory analysis on growth performance 167
The multiple roles of universities in U-I collaborations: The case of Emilia–Romagna motor vehicle industry 165
How does the space influence Living Labs? Evidence from two automotive experiences 157
The use of virtual tours to stimulate consumers’ buying and visit intentions: an application to the Parmigiano Reggiano cheese 154
Enhancing Triple Helix Model Through University Educational Offer 150
How does the founding team heterogeneity affect subsequent growth performance of Academic Spin-offs? Exploring the occurrence and the implications of a non-linear relationship 146
Academic Spin-Offs’ Growth: Exploring the Role of Team Vertical Diversity and Academic Knowledge Corridor 141
Scenario congiunturale e posizionamento competitivo delle imprese italiane dell'Industria Tessile Abbigliamento 140
Growth Strategies and Internationalization for SMEs 136
Clinical features and outcomes of elderly hospitalised patients with chronic obstructive pulmonary disease, heart failure or both 129
Asymmetric correlations and hedging effectiveness of cryptocurrencies for the European stock market 128
Redesigning the university educational offer for the Automotive Industry 125
From research to the market: exploring the role of team variety and disparity in academic spin-offs inception and survival 107
Totale 24.432
Categoria #
all - tutte 76.592
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 76.592


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.648 0 0 0 0 0 307 258 170 93 583 139 98
2021/20222.851 97 166 117 152 113 158 261 143 344 238 737 325
2022/20232.769 263 277 326 286 269 350 65 260 333 88 126 126
2023/20242.059 103 84 90 216 463 301 151 188 74 94 85 210
2024/20255.417 293 110 154 330 936 712 369 243 499 209 832 730
2025/20263.351 564 442 597 657 777 314 0 0 0 0 0 0
Totale 24.900