MARCHI, Gianluca
MARCHI, Gianluca
Dipartimento di Economia "Marco Biagi"
A Knowledge Management Reading of Electronic Commerce: experiences in the Italian Clothing Industry
2003-01-01 Marchi, Gianluca; Nardin, Giuseppe; E., Scarso; E., Bolisani
Academic Spin-offs team composition: a hypothesis of non-linear relationship between team heterogeneity and growth performance
2018-01-01 Tagliazucchi, Giulia; Marchi, Gianluca; Balboni, Bernardo
Academic spin-offs' team heterogeneity: an exploratory analysis on growth performance
2017-01-01 Tagliazucchi, Giulia; Marchi, Gianluca; Balboni, Bernardo
Academic spin-offs' team heterogeneity: an exploratory analysis on growth performance
2018-01-01 Tagliazucchi, Giulia; Marchi, Gianluca; Balboni, Bernardo
Academic spinoffs team formation process: unfolding three micro-phases under the lens of effectuation and causation
2022-01-01 Tagliazucchi, Giulia; Marchi, Gianluca
Le acquisizioni di controllo
1992-01-01 Marchi, Gianluca
Le acquisizioni e gli accordi tra imprese nell'industria tessile-abbigliamento italiana
1993-01-01 Marchi, Gianluca; Nardin, Giuseppe
Alleanze internazionali e mercati emergenti: l'esperienza del distretto ceramico di Sassuolo
2014-01-01 Marchi, Gianluca; Nardin, Giuseppe
Are retail buyers impacted by product country of origin and familiarity? A multidimensional approach
2015-01-01 Martinelli, Elisa; Vignola, Marina; Marchi, Gianluca
Asymmetric correlations and hedging effectiveness of cryptocurrencies for the European stock market
2022-01-01 Gambarelli., L.; Marchi, G.; Muzzioli, S.
Buying non-traditional products and services: the predictive role of customer loyalty to the retail brand
2013-01-01 Martinelli, Elisa; Belli, Alex; Marchi, Gianluca
Cambiamento e identità nell’evoluzione dei distretti industriali
2008-01-01 Marchi, Gianluca; Nardin, Giuseppe
"Clusters, industrial districts and firms. The challenge of globalization”, international conference, University of Modena and Reggio Emilia
2003-01-01 Murat, Marina Giovanna; Paba, Sergio; Marchi, Gianluca; Solinas, Giovanni
Competitività e immagine distrettuale nelle valutazioni di clienti e concorrenti esteri
2008-01-01 Marchi, Gianluca; Martinelli, Elisa; Vignola, Marina
Comunità virtuali di marca e innovazione di prodotto: Un modello di identificazione automatica dei Lead user basato su analisi testuale
2009-01-01 Marchi, Gianluca
Comunità virtuali di marca e innovazione di prodotto:un modello di classificazione degli user basato su analisi testuale
2011-01-01 Bordoni, Stefano; Marchi, Gianluca
Comunità virtuali e collaborative innovation: un modello per classificare e selezionare i lead user
2008-01-01 Marchi, Gianluca; Etzi, A.
Conoscenza di mercato e innovazione di prodotto nel sistema moda
2007-01-01 Nardin, Giuseppe; Marchi, Gianluca; Martinelli, Elisa
Conoscenza di mercato per l'innovazione di prodotto
2007-01-01 Marchi, Gianluca
Considerazioni conclusive
2013-01-01 Marchi, Gianluca; Vignola, Marina