MARCHI, Gianluca
MARCHI, Gianluca
Dipartimento di Economia "Marco Biagi"
"Clusters, industrial districts and firms. The challenge of globalization”, international conference, University of Modena and Reggio Emilia
2003 Murat, Marina Giovanna; Paba, Sergio; Marchi, Gianluca; Solinas, Giovanni
A glimpse at team composition and intention to grow in academic spin-offs
2022 Tagliazucchi, Giulia; Balboni, Bernardo; Marchi, Gianluca
A Knowledge Management Reading of Electronic Commerce: experiences in the Italian Clothing Industry
2003 Marchi, Gianluca; Nardin, Giuseppe; E., Scarso; E., Bolisani
A nonlinear relationship between the team composition and performance in university spin-offs
2021 Tagliazucchi, Giulia; Marchi, Gianluca; Balboni, Bernardo
Academic Spin-offs team composition: a hypothesis of non-linear relationship between team heterogeneity and growth performance
2018 Tagliazucchi, Giulia; Marchi, Gianluca; Balboni, Bernardo
Academic spin-offs' team heterogeneity: an exploratory analysis on growth performance
2018 Tagliazucchi, Giulia; Marchi, Gianluca; Balboni, Bernardo
Academic spin-offs' team heterogeneity: an exploratory analysis on growth performance
2017 Tagliazucchi, Giulia; Marchi, Gianluca; Balboni, Bernardo
Academic Spin-Offs’ Growth: Exploring the Role of Team Vertical Diversity and Academic Knowledge Corridor
2023 Tagliazucchi, G.; Balboni, B.; Marchi, G.
Academic spinoffs team formation process: unfolding three micro-phases under the lens of effectuation and causation
2022 Tagliazucchi, Giulia; Marchi, Gianluca
Alleanze internazionali e mercati emergenti: l'esperienza del distretto ceramico di Sassuolo
2014 Marchi, Gianluca; Nardin, Giuseppe
Are retail buyers impacted by product country of origin and familiarity? A multidimensional approach
2015 Martinelli, Elisa; Vignola, Marina; Marchi, Gianluca
Asymmetric correlations and hedging effectiveness of cryptocurrencies for the European stock market
2022 Gambarelli, Luca; Marchi, Gianluca; Muzzioli, Silvia
Asymmetric correlations and hedging effectiveness of cryptocurrencies for the European stock market
2022 Gambarelli., L.; Marchi, G.; Muzzioli, S.
Buying non-traditional products and services: the predictive role of customer loyalty to the retail brand
2013 Martinelli, Elisa; Belli, Alex; Marchi, Gianluca
Cambiamento e identità nell’evoluzione dei distretti industriali
2008 Marchi, Gianluca; Nardin, Giuseppe
Competitività e immagine distrettuale nelle valutazioni di clienti e concorrenti esteri
2008 Marchi, Gianluca; Martinelli, Elisa; Vignola, Marina
Comunità virtuali di marca e innovazione di prodotto: Un modello di identificazione automatica dei Lead user basato su analisi testuale
2009 Marchi, Gianluca
Comunità virtuali di marca e innovazione di prodotto:un modello di classificazione degli user basato su analisi testuale
2011 Bordoni, Stefano; Marchi, Gianluca
Comunità virtuali e collaborative innovation: un modello per classificare e selezionare i lead user
2008 Marchi, Gianluca; Etzi, A.
Conoscenza di mercato e innovazione di prodotto nel sistema moda
2007 Nardin, Giuseppe; Marchi, Gianluca; Martinelli, Elisa