MARTINELLI, Elisa
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 13.675
NA - Nord America 8.182
AS - Asia 2.168
OC - Oceania 105
AF - Africa 77
SA - Sud America 66
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 13
Totale 24.286
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 8.090
IT - Italia 5.852
GB - Regno Unito 4.492
SE - Svezia 739
DE - Germania 709
FR - Francia 625
CN - Cina 583
HK - Hong Kong 342
TR - Turchia 280
UA - Ucraina 265
SG - Singapore 231
FI - Finlandia 163
IN - India 148
BG - Bulgaria 140
VN - Vietnam 130
ES - Italia 119
ID - Indonesia 114
CA - Canada 84
CH - Svizzera 64
NL - Olanda 62
CZ - Repubblica Ceca 61
PH - Filippine 58
MY - Malesia 57
NZ - Nuova Zelanda 55
AU - Australia 50
BE - Belgio 50
IR - Iran 46
IE - Irlanda 40
LT - Lituania 39
RO - Romania 38
PL - Polonia 33
JP - Giappone 31
PK - Pakistan 30
PT - Portogallo 27
TW - Taiwan 27
BR - Brasile 24
RU - Federazione Russa 24
ZA - Sudafrica 22
DK - Danimarca 21
TH - Thailandia 18
AT - Austria 17
EG - Egitto 16
GR - Grecia 15
PE - Perù 15
RS - Serbia 15
KR - Corea 13
LK - Sri Lanka 12
SI - Slovenia 12
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 12
HR - Croazia 11
HU - Ungheria 11
KE - Kenya 11
AE - Emirati Arabi Uniti 9
BD - Bangladesh 9
CO - Colombia 9
BW - Botswana 7
CI - Costa d'Avorio 7
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 7
EC - Ecuador 6
EU - Europa 6
MX - Messico 6
NO - Norvegia 6
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 5
IL - Israele 5
IQ - Iraq 4
MD - Moldavia 4
MM - Myanmar 4
BO - Bolivia 3
LB - Libano 3
MA - Marocco 3
MT - Malta 3
SR - Suriname 3
A1 - Anonimo 2
AZ - Azerbaigian 2
CL - Cile 2
EE - Estonia 2
ET - Etiopia 2
JM - Giamaica 2
NG - Nigeria 2
QA - Qatar 2
TN - Tunisia 2
VE - Venezuela 2
ZW - Zimbabwe 2
AR - Argentina 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BH - Bahrain 1
BY - Bielorussia 1
DZ - Algeria 1
GE - Georgia 1
GH - Ghana 1
IS - Islanda 1
KH - Cambogia 1
LU - Lussemburgo 1
MU - Mauritius 1
PY - Paraguay 1
Totale 24.286
Città #
Southend 4.140
Chandler 920
Fairfield 700
Ashburn 613
Jacksonville 567
Dearborn 449
Woodbridge 442
Milan 401
Nyköping 400
Modena 373
Wilmington 364
Hong Kong 327
Houston 308
Ann Arbor 304
Seattle 243
Cambridge 240
Bologna 232
Rome 224
Beijing 185
Parma 169
Chicago 157
Grafing 152
Princeton 150
Singapore 139
Sofia 131
Izmir 122
Redwood City 116
Eugene 108
Boardman 94
San Diego 91
Helsinki 83
New York 75
Bremen 72
Naples 72
Shanghai 70
Florence 69
Jakarta 67
Des Moines 60
Verona 58
Reggio Emilia 50
Ho Chi Minh City 48
Padova 46
Perugia 45
Turin 45
Bari 44
London 43
Dunedin 41
Hanoi 39
Tappahannock 38
Catania 37
Ottawa 37
Falls Church 35
Dublin 34
Frosinone 33
Palermo 33
Dong Ket 32
Napoli 32
Fremont 30
Scandiano 30
Ancona 29
Formigine 27
Kocaeli 27
Norwalk 27
Brno 26
Guangzhou 26
Tregnago 26
Washington 26
Brussels 25
Genoa 24
Mumbai 24
Venice 24
Norfolk 23
Monsummano Terme 22
Salerno 22
Francavilla Al Mare 21
Hefei 20
Novellara 19
Pescara 18
Reggio Nell'emilia 18
Sassuolo 18
Trento 18
Vercelli 18
Bergamo 17
Brescia 17
Imola 17
Paris 17
Senigallia 17
Trieste 17
Cagliari 16
Cascina 16
Dallas 16
Granada 16
Madrid 16
Manchester 16
Piacenza 16
Pisa 16
Rimini 16
Castel 15
Melbourne 15
Mordano 15
Totale 15.078
Nome #
Building long-term supplier-retailer relationships in the jewellery sector: antecedents of customer loyalty 998
Effetto "Country of Origin". Un'analisi comparata a livello internazionale sul comportamento d'acquisto della clientela 690
Coltivazione della lavanda nell’appennino emiliano-romagnolo: metodologia e primi risultati di un’indagine esplorativa 573
Logiche di category management e criteri di introduzione di nuovi prodotti nella G.D.O.: una verifica empirica 542
Marca del Distributore. Premium Private Label, tipicità e fedeltà. 457
Resilienza e Impresa. L'impatto dei disastri naturali sulle piccole imprese commerciali al dettaglio 382
L'impatto del Made in Italy sul comportamento d'acquisto dei consumatori cinesi 376
Shopping online using the mobile channel: drivers of buying behaviour for Chinese consumers 372
Capacità dinamiche e vantaggio competitivo: un’analisi empirica nel retail 367
The resilient retail entrepreneur: Dynamic capabilities for facing natural disasters 350
The role of customer loyalty as a brand extension purchase predictor 339
Premium Private Labels Products: Drivers of Consumers’ Intention to Buy 311
Le implicazioni teoriche, manageriali e di policy della ricerca 294
Premium Private Labels and PDO/PGI Products: Effects on Customer Loyalty 280
Bouncing back from a sudden-onset extreme event: exploring retail enterprises’ resilience capacity 269
Disastri naturali e Resilienza d’impresa: uno studio applicativo nel retail 266
Italian Restaurants in Danish Consumers’ Perceptions: A Multi-Cue Analysis in a Product Country Image Perspective 265
Are consumers’ food purchase intentions impacted by blockchain technology? 261
Creatività e nuovi modelli di business: esperienze nel settore della “alta cucina” in Italia 250
Premium Private labels e fedeltà al punto vendita 245
Extending the Retail Brand to Non-traditional Products 241
Country of Origin and Country Product Familiarity as determinants of retail buyers intention to buy 238
Disastri Naturali e Dynamic Capabilities nel Commercio 231
Italy’s country image and the role of ethnocentrism in Spanish and Chinese consumers’ perceptions 230
Retail brand extension: the moderating role of product knowledge 230
An enjoyable shopping experience enhances store loyalty 226
The country of origin effect on retailer buying behavior: a cross-country analysis on Italian footwear 221
Premium Private Labels (PPLs): from food products to concept stores 219
Imprenditoria immigrata operante nella distribuzione commerciale modenese. Metodologia e primi risultati di un’indagine 214
Does country image affect consumers’ willingness to patronize ethnic restaurants? 213
Retail service quality as a key activator of grocery store loyalty 212
Conoscenza di mercato e innovazione di prodotto nel sistema moda 209
Does PDO/PGI Labels Contribute to Consumers’ Intention to Buy Premium Private Labels Products? An Empirical Survey 207
Premium Private Label e prodotti tipici: un connubio di successo 203
L’INFLUENZA DEL PAESE DI ORIGINE SULLE SCELTE DEI CONSUMATORI ITALIANI: UN’ANALISI MULTI-GRUPPO 202
Non-vegan consumers buying vegan food: the moderating role of conformity 201
Bouncing Back from Natural Disasters: A survey on retail entrepreneurs’ resilience 196
Le componenti della fedeltà all'insegna nel retail grocery: un modello multidimensionale 194
Retail Brand Extension: From Theory to Practice. A Multi- Country Study of European Grocery Retailers 194
La formazione delle alleanze internazionali nei mercati emergenti: un'analisi empirica 191
Etica, attenzione alla salute, socializzazione e/o spiritualità? Le determinanti dell’atteggiamento verso il consumo di prodotti vegani. 191
Entrepreneurs’ resilience to natural disasters: a survey in the retail sector 190
Is the collaborative consumption the new buying? Social and economic aspects influencing collaborative consumption 189
Il ruolo della Country Image nella frequentazione di ristoranti italiani all’estero 189
Italian and U.S. Consumers of Local Foods: An Exploratory Assessment of Invariance 189
Buying non-traditional products and services: the predictive role of customer loyalty to the retail brand 185
Business resilience and risk management during the Covid-19 pandemic: The Amadori case-study 180
COO and retail buyers: the role of Country Related Product image and product familiarity 179
L’impatto del Country of Origin e della familiarità con il prodotto sui retail buyer cinesi 179
The COO effect and the role of ethnocentrism on consumer buyingbehavior. 179
Does country image impact retail brand equity? A multi-cue analysis. 178
La fedeltà del consumatore al punto vendita: determinanti di natura cognitiva ed affettiva 174
Influencing shopping engagement across channels: the role of store environment 172
Entrepreneurs' resilience dimensions in an extreme context: bouncing forward a natural disaster. 171
Enabling and Inhibiting Factors in Adoption of Electronic-Reverse Auctions: a longitudinal case study in grocery retailing 170
Ristorazione per il/in movimento: un'analisi empirica sulle logiche di scelta della domanda 166
L’impatto del sisma 2012 in Emilia sulle imprese commerciali: primi risultati e riflessioni 165
Are retail buyers impacted by product country of origin and familiarity? A multidimensional approach 164
Analisi degli effetti socio-economici del sisma 164
Buying Veg Private Labels. Antecedents and Mediators 162
Fedeltà della clientela ed estensione dell'offerta a marca commerciale nel retail 159
L'acquirente cross-format: modelli di mobilità nel grocery 158
Innovazione e intermediazione di conoscenza nel sistema moda 157
Collaborative Consumption: what drives consumers’ Intention to Share? 156
Attitudinal and behavioural loyalty in a retailing context: some preliminary results 155
Enhancing consumers' pro-environmental purchase intentions: the moderating role of environmental concern 155
Format e attributi rilevanti di servizio nel comparto della ristorazione e dell’intrattenimento: un’analisi di attrattività sul centro storico di Modena 153
Il marketing come funzione di intermediazione della conoscenza. Alcune esperienze nel sistema moda 153
Food retailers and financial services in the UK: a co-opetitive perspective 152
Service-dominant logic and retail convergence 152
La governance delle alleanze internazionali: fiducia, controllo e incertezza 150
Componenti valutative e comportamentali della fedeltà al punto vendita 147
La presenza web delle imprese manifatturiere del comparto abbigliamento intimo femminile 143
Valorizzare l’offerta commerciale e di servizio in ottica di orientamento al mercato: il caso del comune di Bologna 143
L'utilizzo del web nelle imprese commerciali al dettaglio di beni d'abbigliamento 142
How does the district look from outside? The role of place-based communication strategies in international markets 142
Retail Brand Equity: un'analisi customer-based 142
The impact of premium private labels on store loyalty 140
Italian and U.S. consumers of local foods: An exploratory assessment of invariance. 138
Experiencing a Food Production Site Using Wearable Devices: The Indirect Impact of Immersion and Presence in VR Tours 136
Perché consumare cibo vegano? Una scelta etica e spirituale, non salutistica 135
Competitività e immagine distrettuale nelle valutazioni di clienti e concorrenti esteri 133
The evolution of relationships between grocery retailers and financial institutions 131
L’interazione tra fiducia e controllo negli accordi internazionali sui mercati emergenti 130
Mobilità tra insegne: i predittori nel settore degli elettrodomestici 129
The provision of financial services in retailers' outlets: a case-study of relationship marketing between a retailer and a bank through a co-branded credit card 129
Eating in an Italian restaurant. The role of Country Image in driving Spanish customers attitude and intention to patronize an ethnic restaurant 129
L'effetto del Coo sul comportamento d'acquisto dei distributori commerciali 128
Retail brand extension: antecedents of attitude and intention to buy 128
ORIENTARE IL TOWN CENTRE MANAGEMENT AL MERCATO DELLA CITTA’ 126
Perceived service quality, customer satisfaction and store loyalty: relationships in a grocery retailing context 124
Soddisfazione del consumatore nella fruizione di servizi finanziari: banche e distributori grocery francesi a confronto. Un'analisi di Critical Incident Technique 122
Extending the retail brand: the influence of customer loyalty towards the private label and towards the retailer 122
Exploring the main drivers influencing brand loyalty to motorway services areas in Italy 122
Do COD and COM matter for retailers? 121
EU quality label vs organic food products: A multigroup structural equation modeling to assess consumers’ intention to buy in light of sustainable motives. 121
Innovare l’offerta estendendo il retail brand: il ruolo della fedeltà e della sensibilità a prezzo e promozione 120
Country image dimensions and retail brand equity. A multi-cue analysis 116
Category management issues and the introduction of new products in grocery retailers' assortments 115
Consumers’ Channel Switching Behaviour from Off-line to On-line: The Role of the Fear of Covid-19 115
Totale 21.164
Categoria #
all - tutte 65.649
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 65.649


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20203.877 468 158 122 134 381 429 656 336 313 290 264 326
2020/20214.200 311 228 301 243 477 490 342 370 266 685 277 210
2021/20224.641 281 323 267 250 300 355 460 208 592 391 860 354
2022/20234.161 361 338 446 361 383 481 176 358 538 145 290 284
2023/20243.927 173 208 212 365 585 507 289 436 180 265 276 431
2024/2025385 385 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 24.623