DI BERNARDO, GIAN ANTONIO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 9.808
NA - Nord America 8.128
AS - Asia 2.429
OC - Oceania 125
SA - Sud America 55
AF - Africa 35
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 7
Totale 20.587
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 7.908
IT - Italia 5.478
GB - Regno Unito 1.675
SG - Singapore 762
CN - Cina 713
SE - Svezia 450
HK - Hong Kong 442
FR - Francia 426
DE - Germania 394
CA - Canada 206
UA - Ucraina 190
FI - Finlandia 187
TR - Turchia 156
RU - Federazione Russa 133
NL - Olanda 127
AU - Australia 107
BG - Bulgaria 101
ES - Italia 97
CZ - Repubblica Ceca 79
IE - Irlanda 78
ID - Indonesia 76
CH - Svizzera 69
BE - Belgio 56
RO - Romania 49
IL - Israele 43
LT - Lituania 41
JP - Giappone 40
MY - Malesia 36
AT - Austria 31
BR - Brasile 29
HR - Croazia 28
PL - Polonia 27
IN - India 26
TW - Taiwan 26
CY - Cipro 18
NZ - Nuova Zelanda 18
NO - Norvegia 17
IR - Iran 16
PT - Portogallo 16
PH - Filippine 15
KR - Corea 14
GR - Grecia 13
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 13
ZA - Sudafrica 11
HU - Ungheria 10
DK - Danimarca 9
CL - Cile 8
VN - Vietnam 8
PK - Pakistan 7
VE - Venezuela 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
MX - Messico 6
TH - Thailandia 6
KE - Kenya 5
AR - Argentina 4
BD - Bangladesh 4
EC - Ecuador 4
EG - Egitto 4
EU - Europa 4
ZM - Zambia 4
AL - Albania 3
BA - Bosnia-Erzegovina 3
CO - Colombia 3
GE - Georgia 3
LB - Libano 3
MA - Marocco 3
PR - Porto Rico 3
RS - Serbia 3
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 2
CR - Costa Rica 2
MV - Maldive 2
NG - Nigeria 2
SC - Seychelles 2
SM - San Marino 2
A1 - Anonimo 1
BJ - Benin 1
BZ - Belize 1
DO - Repubblica Dominicana 1
EE - Estonia 1
ET - Etiopia 1
IM - Isola di Man 1
JO - Giordania 1
KH - Cambogia 1
KZ - Kazakistan 1
LU - Lussemburgo 1
MM - Myanmar 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
NI - Nicaragua 1
QA - Qatar 1
SA - Arabia Saudita 1
SN - Senegal 1
TN - Tunisia 1
Totale 20.587
Città #
Santa Clara 1.478
Southend 1.024
Chandler 663
Ashburn 607
Singapore 582
Fairfield 534
Houston 401
Hong Kong 385
Woodbridge 340
Nyköping 334
Milan 308
Dearborn 290
Rome 261
Wilmington 256
Modena 252
Jacksonville 241
Seattle 218
Cambridge 206
Redwood City 189
Ann Arbor 185
Bologna 171
Beijing 150
Padova 137
Helsinki 136
Princeton 117
Sofia 99
Verona 83
Eugene 75
Parma 75
Palermo 72
San Diego 71
Florence 70
New York 69
Naples 68
Brno 58
Jakarta 56
Genoa 52
Ottawa 52
Moscow 49
Boardman 48
Bari 45
London 45
Shanghai 45
Izmir 43
Dublin 42
Hangzhou 42
Brussels 38
Reggio Emilia 37
Nanjing 35
Piacenza 35
Cagliari 34
Dallas 34
Guangzhou 34
Paris 30
Timisoara 30
Castenaso 28
Fasano 28
Catania 27
Falkenstein 27
Montreal 27
Genova 26
Wuhan 26
Zagreb 26
Falls Church 25
Central District 24
Des Moines 24
Ferrara 24
Napoli 24
Sydney 24
Turin 24
Toronto 23
Messina 21
San Jose 21
Amsterdam 20
Cattolica 20
San Giuliano Milanese 20
Southampton 20
Zhengzhou 20
Granada 19
Norwalk 19
Rimini 19
Torino 19
Vienna 19
Foggia 18
Brescia 17
Bristol 16
Frankfurt am Main 15
Lausanne 15
Madrid 15
Venice 15
Vigevano 15
Birkenhead 14
Canterbury 14
Chicago 14
Groningen 14
Martina Franca 14
Kilburn 13
Munich 13
Pavullo Nel Frignano 13
Maranello 12
Totale 11.922
Nome #
Can imagined contact favor the "humanization" of the homeless? 1.041
Ridurre il Pregiudizio in Classe. Come Promuovere la Coesione nella Scuola Multiculturale. 785
Flipped Classroom e didattica tradizionale. Uno studio in una scuola primaria. 734
Contatto immaginato e bullismo pregiudiziale: un intervento con bambini di scuola primaria 635
Flipped classroom e insegnamento tradizionale a confronto: una ricerca nella scuola primaria 553
The role of gratitude in promoting positive intergroup relationships 444
Effetti dell’orientamento alla dominanza sociale sulla capacità di attribuire stati mentali all’outgroup. Una ricerca nella scuola primaria 364
Presentazione del libro “Ridurre il pregiudizio in classe: come promuovere la coesione nella scuola multiculturale”, presso l’Aula Magna “P. Manodori” di Palazzo Dossetti (Università di Modena e Reggio Emilia). Sono intervenuti alla presentazione Angelo O. Andrisano (Magnifico Rettore dell’Università di Modena e Reggio Emilia), Giorgio Zanetti (Direttore Dipartimento Educazione e Scienze Umane), Raffaella Curioni (Assessora a Educazione e Conoscenza del Comune di Reggio Emilia), Elena Trifiletti (docente di psicologia sociale, Università di Verona), Andrea Carboni (docente Istituto Professionale per i Servizi Alberghieri e Ristorazione Motti di Reggio Emilia), Lisa Cortesi (studentessa Corso di Laurea in Scienze dell’Educazione (Università di Modena e Reggio Emilia). 348
Promoting social inclusion of children with disability in the school using vicarious and imagined intergroup contact 340
Comportamento non verbale intergruppi “oggettivo”: una replica dello studio di Dovidio, kawakami e Gaertner (2002) 323
The importance of selecting the best prejudice-reduction strategy: Direct an indirect intergroup contact interventions 320
Spotting prejudice with nonverbal behaviours 313
Using Kinect camera for investigating intergroup non-verbal human interactions 281
Vicarious intergroup contact and interethnic bullying 276
Combattere il bullismo interetnico con il contatto vicario 273
L’impatto sociale del terremoto: la risposta della comunità 257
Taking advantage of direct contact intercultural videos to implement vicarious contact: A school-based intervention 244
Può l’attivazione dell’attaccamento sicuro favorire l’umanizzazione di outgroup stigmatizzati? 238
Secondary Transfer Effect among Children: The Role of Social Dominance Orientation and Outgroup Attitudes 233
The implicit measurement of sexual objectification in heterosexual couples: An exploratory study on the effects of partner objectification on self-esteem and life satisfaction 231
Imagining contact reduces prejudice in preschool children 225
Ridurre il pregiudizio nell’era digitale 224
Vicarious, extended and imagined intergroup contact: A review of interventions based on indirect contact strategies applied in educational settings 223
La didattica a distanza come strumento per ridurre lo stress correlato al Covid-19 in bambini di scuola primaria 221
Self-Efficacy in Social Work: Development and Initial Validation of the Self-Efficacy Scale for Social Workers 219
In the Aftermath of Natural Disasters: Fostering Helping Towards Outgroup Victims 211
Reducing prejudice and addressing inequalities with intergroup contact 207
A new era in the study of intergroup nonverbal behaviour: Studying intergroup dyadic interactions “online” 206
Out-group threats and distress as antecedents of common in-group identity among majority and minority group members in the aftermath of a natural disaster 195
Intergroup contact and outgroup humanization: Is the causal relationship uni- or bidirectional? 195
La Relazione tra gli Attributi di Competenza e Calore della Leadership e l’Impegno Organizzativo Affettivo 193
La funzione riflessiva materna come fattore di protezione dallo stress correlato al Covid-19 in bambini di scuola primaria 191
Ridurre il pregiudizio etnico in età prescolare: gli effetti di un intervento di contatto immaginato 190
Improving Intergroup Relations with Extended Contact among Young Children: Mediation by Intergroup Empathy and Moderation by Direct Intergroup Contact 188
Discussing differences between groups: The content of intergroup encounters and motivation for social change among members of advantaged groups 187
22 maggio 2018. Incontro all’Università con gli studenti dell’Ipsia Lombardini che hanno preso parte alla ricerca relativa alla lettura della saga degli Hunger Games. 184
Negative intergroup contact and support for social policies toward the minority outgroup in the aftermath of a natural disaster 184
The influence of vicarious interracial relations on cognitive control in Italian undergraduate students 183
Amicizie indirette intergruppi e perdono 179
Il contatto tra gruppi 179
Expectancies, cultural distance and group representations as predictors of majority and minority adolescents’ intergroup attitudes 177
Specific Verbal Memory Measures May Distinguish Alzheimer's Disease from Dementia with Lewy Bodies 173
Hidden in plain sight: Ho negative meta-stereotypes affect an invisible minority 173
4 aprile 2017. Intervista a Telereggio in merito al libro Ridurre il pregiudizio in classe. Come promuovere la coesione nella scuola multiculturale. 171
Patients are not fully human: A nurse's coping response to stress 170
Attribuzioni di Competenza e Calore ai Leader in Contesti Organizzativi 169
Introduzione [RIDURRE IL PREGIUDIZIO IN CLASSE: Come promuovere la coesione nella scuola multiculturale] 168
Using intercultural videos of direct contact to implement vicarious contact: A school-based intervention that improves intergroup attitudes 167
Individuals with intellectual and developmental disabilities: Do educators assign them a fully human status? 158
L'Importanza degli Interventi a Scuola per Migliorare le Relazioni Interpersonali e fra i Gruppi 157
May the odds be ever in your favor: The Hunger Games and the fight for a more equal society. (Negative) Media vicarious contact and collective action 156
Attachment security and intergroup contact 155
Amicizie intergruppi, dirette e indirette, e attribuzioni di mente 153
Change context to change intolerance? Social diversity and intergroup contact in majority and minority school children 150
Il Pregiudizio tra i Gruppi 149
Intervento dal titolo La scuola può educare alla non violenza? Progetti di prevenzione dei fenomeni violenti, presentato al VI Convegno nazionale promosso a Reggio Emilia dall’Istituto di Psicologia Individuale “Alfred Adler” in collaborazione con la Scuola Adleriana di Psicoterapia, rivolto alla cittadinanza 146
The mediating role of the relationship with the supervisor on the association between gender discrimination and sexual harassment on work satisfaction 141
Attribuzioni di umanità e valore della vita dell’outgroup: Rapporto Italiani/Immigrati. 138
Intergroup contact as a strategy to improve humanness attributions: A review of studies 138
Comparing story reading and video watching as two distinct forms of vicarious contact: An experimental intervention among elementary school children 137
Le relazioni tra italiani e stranieri all’indomani del terremoto 133
Bambini e il terremoto: come la gestione delle emozioni e le relazioni possono ridurne l’impatto psicologico 130
A longitudinal test of the bidirectional relationships between intergroup contact, prejudice, dispositional empathy, and social dominance orientation 128
Don’t hurt my outgroup friend: A multifaceted form of imagined contact promotes intentions to counteract bullying 126
Religion, prejudice, and improvement of interreligious relationships 125
Migliorare le Relazioni Tra Gruppi 124
Attachment styles in organizations: A study performed in a hospital 123
Who is excluding me? Ostracism, humanity attributions and social categorization 119
Truth and lies in your eyes: Pupil dilation of White participants in truthful and deceptive responses to White and Black partners 117
Making the School Smart: The Interactive Whiteboard Against Disparities in Children Stemming From Low Metacognitive Skills 116
Attributions of competence and warmth to the leader and employees’ organizational commitment: The mediation role of the satisfaction of basic needs 115
I Risultati della Ricerca: Qual è la Strategia pìù efficace? 114
Intergroup fears and concerns among minority and majority groups: Implications for contact and attitudes 112
Workers' self-objectification and tendencies to conform to others 112
Valutazione del progetto “Quasi Amici” 108
Social dominance orientation in children: The validation of the long and short version of the child SDO6 scale 108
Solidarity-based normative and non-normative collective action: The role of positive and negative intergroup contact, common ingroup identity and outgroup morality 108
Contact, personality, and the secondary transfer effect 108
Leaders' competence and warmth: Their relationships with employees' well-being and organizational effectiveness 107
Ostracism, humanity attributions, and social categorization 103
Once upon a time…: Using fairy tales as a form of vicarious contact to prevent stigma-based bullying among schoolchildren 102
Using indirect intergroup contact strategies to foster the inclusion of disadvantaged children 101
The secularism of state scale 99
Proxemic Behaviors During Gay/Straight Interactions: An Automated Analysis Through Kinect Depth-Sensing Camera 97
Interazione diretta e mediata con la disabilità e riduzione del pregiudizio 96
Do they want contact with us? The role of intergroup contact meta-perceptions on positive contact and attitudes 93
Spontaneous imagined contact and intergroup relations: Quality matters 89
Correction: Truth and lies in your eyes: Pupil dilation of White participants in truthful and deceptive responses to White and Black partners (PLoS ONE (2020) 15:10 (e0239512) DOI: 10.1371/journal.pone.0239512) 88
Reducing prejudice in the society at large: A review of the secondary transfer effect, and directions for future research 86
Let's stay close: An examination of the effects of imagined contact on behavior toward children with disability 85
Il ruolo della diversità culturale nella risposta al terremoto 85
Cross-group friendships, extended contact, and humanity meta-attributions 83
Outgroup morality perceptions mediate secondary transfer effects from direct and extended contact: Evidence from majority and minority group members 82
Promuovere i diritti degli stranieri con la collective action 82
Vicarious intergroup contact as a weapon against interethnic bullying 81
Using sport media exposure to promote gender equality: Counter-stereotypical gender perceptions and the 2019 FIFA Women’s World Cup 81
INVESTIGATING THE ASSOCIATIONS OF POSITIVE AND NEGATIVE INTERGROUP CONTACT WITH NORMATIVE AND NONNORMATIVE COLLECTIVE ACTION AMONG ADVANTAGED GROUP MEMBERS: THE MEDIATING ROLE OF COMMON INGROUP IDENTITY AND OUTGROUP MORALITY 77
Personality traits and oral device: A new challenge to increase compliance with MAD therapy for OSAS and snoring 76
FIGHTING FOR POWER IN GAME OF THRONES: SOCIAL DOMINANCE ORIENTATION, CHARACTER MORALITY, AND COLLECTIVE VERSUS INDIVIDUAL INTERESTS WORLDVIEWS 74
Support for rejection and reception policies toward asylum seekers in Italy: The role of conservative ideologies and legitimizing myths 74
Totale 19.430
Categoria #
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Totale 69.781


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.449 0 0 0 0 0 0 351 336 238 176 251 97
2020/20212.894 236 130 203 256 367 295 266 237 300 270 199 135
2021/20222.883 163 193 261 232 176 193 138 166 411 222 482 246
2022/20233.285 257 352 259 266 251 339 126 312 386 220 280 237
2023/20242.974 164 150 192 343 342 258 423 292 94 150 269 297
2024/20253.471 244 163 175 468 1.256 1.041 124 0 0 0 0 0
Totale 20.888