DI BERNARDO, GIAN ANTONIO
DI BERNARDO, GIAN ANTONIO
Dipartimento Educazione e Scienze Umane
22 maggio 2018. Incontro all’Università con gli studenti dell’Ipsia Lombardini che hanno preso parte alla ricerca relativa alla lettura della saga degli Hunger Games.
2018-01-01 Vezzali, Loris; Di Bernardo, Gian Antonio
4 aprile 2017. Intervista a Telereggio in merito al libro Ridurre il pregiudizio in classe. Come promuovere la coesione nella scuola multiculturale.
2017-01-01 Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Giovannini, Dino
A longitudinal test of the bidirectional relationships between intergroup contact, prejudice, dispositional empathy, and social dominance orientation
2019-01-01 Trifiletti, Elena; Cocco, Veronica Margherita; Pecini, Chiara; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; Turner, Rhiannon N.
A new era in the study of intergroup nonverbal behaviour: Studying intergroup dyadic interactions “online”
2017-01-01 DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Vezzali, Loris; Palazzi, Andrea; Calderara, Simone; Bicocchi, Nicola; Zambonelli, Franco; Cucchiara, Rita; Cadamuro, Alessia
Amicizie indirette intergruppi e perdono
2015-01-01 DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Capozza, Dora; Hichy, Zira; Falvo, Rossella; Boin, Jessica
Amicizie intergruppi, dirette e indirette, e attribuzioni di mente
2015-01-01 Capozza, Dora; Falvo, Rossella; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Boin, Jessica
Attachment security and intergroup contact
2015-01-01 Boccato, Giulio; Capozza, Dora; Trifiletti, Elena; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO
Attachment styles in organizations: A study performed in a hospital
2012-01-01 Falvo, Rossella; Favara, Irene; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Boccato, Giulio; Capozza, Dora
Attributions of competence and warmth to the leader and employees’ organizational commitment: The mediation role of the satisfaction of basic needs
2016-01-01 Falvo, Rossella; Capozza, Dora; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Manganelli, Anna Maria
Attribuzioni di Competenza e Calore ai Leader in Contesti Organizzativi
2015-01-01 Capozza, Dora; Bobbio, Andrea; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Falvo, Rossella; Pagani, Ariela Francesca
Attribuzioni di umanità e valore della vita dell’outgroup: Rapporto Italiani/Immigrati.
2012-01-01 Capozza, Dora; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Favara, Irene; Trifiletti, Elena; Visintin, Emilio Paolo
Bambini e il terremoto: come la gestione delle emozioni e le relazioni possono ridurne l’impatto psicologico
2022-01-01 Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; Trifiletti, Elena; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita
Can imagined contact favor the "humanization" of the homeless?
2015-01-01 Falvo, Rossella; Capozza, Dora; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Pagani, Ariela F.
Change context to change intolerance? Social diversity and intergroup contact in majority and minority school children
2018-01-01 Birtel, Michele D.; Wölfer, Ralf; Hewstone, Miles; Vezzali, Loris; Stathi, Sofia; Crisp, Richard J.; Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio
Combattere il bullismo interetnico con il contatto vicario
2019-01-01 Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris
Comparing story reading and video watching as two distinct forms of vicarious contact: An experimental intervention among elementary school children
2021-01-01 Cocco, Veronica Margherita; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Riboldi, Sara Debora; Crapolicchio, Eleonora; Trifiletti, Elena; Vezzali, Loris
Comportamento non verbale intergruppi “oggettivo”: una replica dello studio di Dovidio, kawakami e Gaertner (2002)
2018-01-01 Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino; Palazzi, Andrea; Calderara, Simone; Bicocchi, Nicola; Zambonelli, Franco; Cucchiara, Rita; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita
Contact, personality, and the secondary transfer effect
2022-01-01 Vezzali, Loris; Cocco, Veronica Margherita; Turner, Rhiannon N.; Trifiletti, Elena; Di Bernardo, Gian Antonio
Contatto immaginato e bullismo pregiudiziale: un intervento con bambini di scuola primaria
2017-01-01 Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Stathi, Sofia; Crisp, Richard J.
Correction: Truth and lies in your eyes: Pupil dilation of White participants in truthful and deceptive responses to White and Black partners (PLoS ONE (2020) 15:10 (e0239512) DOI: 10.1371/journal.pone.0239512)
2020-01-01 Trifiletti, E.; D'Ascenzo, S.; Lugli, L.; Cocco, V. M.; Di Bernardo, G. A.; Iani, C.; Rubichi, S.; Nicoletti, R.; Vezzali, L.
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
22 maggio 2018. Incontro all’Università con gli studenti dell’Ipsia Lombardini che hanno preso parte alla ricerca relativa alla lettura della saga degli Hunger Games. | 1-gen-2018 | Vezzali, Loris; Di Bernardo, Gian Antonio | |
4 aprile 2017. Intervista a Telereggio in merito al libro Ridurre il pregiudizio in classe. Come promuovere la coesione nella scuola multiculturale. | 1-gen-2017 | Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Giovannini, Dino | |
A longitudinal test of the bidirectional relationships between intergroup contact, prejudice, dispositional empathy, and social dominance orientation | 1-gen-2019 | Trifiletti, Elena; Cocco, Veronica Margherita; Pecini, Chiara; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; Turner, Rhiannon N. | |
A new era in the study of intergroup nonverbal behaviour: Studying intergroup dyadic interactions “online” | 1-gen-2017 | DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Vezzali, Loris; Palazzi, Andrea; Calderara, Simone; Bicocchi, Nicola; Zambonelli, Franco; Cucchiara, Rita; Cadamuro, Alessia | |
Amicizie indirette intergruppi e perdono | 1-gen-2015 | DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Capozza, Dora; Hichy, Zira; Falvo, Rossella; Boin, Jessica | |
Amicizie intergruppi, dirette e indirette, e attribuzioni di mente | 1-gen-2015 | Capozza, Dora; Falvo, Rossella; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Boin, Jessica | |
Attachment security and intergroup contact | 1-gen-2015 | Boccato, Giulio; Capozza, Dora; Trifiletti, Elena; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO | |
Attachment styles in organizations: A study performed in a hospital | 1-gen-2012 | Falvo, Rossella; Favara, Irene; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Boccato, Giulio; Capozza, Dora | |
Attributions of competence and warmth to the leader and employees’ organizational commitment: The mediation role of the satisfaction of basic needs | 1-gen-2016 | Falvo, Rossella; Capozza, Dora; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Manganelli, Anna Maria | |
Attribuzioni di Competenza e Calore ai Leader in Contesti Organizzativi | 1-gen-2015 | Capozza, Dora; Bobbio, Andrea; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Falvo, Rossella; Pagani, Ariela Francesca | |
Attribuzioni di umanità e valore della vita dell’outgroup: Rapporto Italiani/Immigrati. | 1-gen-2012 | Capozza, Dora; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Favara, Irene; Trifiletti, Elena; Visintin, Emilio Paolo | |
Bambini e il terremoto: come la gestione delle emozioni e le relazioni possono ridurne l’impatto psicologico | 1-gen-2022 | Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; Trifiletti, Elena; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita | |
Can imagined contact favor the "humanization" of the homeless? | 1-gen-2015 | Falvo, Rossella; Capozza, Dora; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Pagani, Ariela F. | |
Change context to change intolerance? Social diversity and intergroup contact in majority and minority school children | 1-gen-2018 | Birtel, Michele D.; Wölfer, Ralf; Hewstone, Miles; Vezzali, Loris; Stathi, Sofia; Crisp, Richard J.; Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio | |
Combattere il bullismo interetnico con il contatto vicario | 1-gen-2019 | Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris | |
Comparing story reading and video watching as two distinct forms of vicarious contact: An experimental intervention among elementary school children | 1-gen-2021 | Cocco, Veronica Margherita; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Riboldi, Sara Debora; Crapolicchio, Eleonora; Trifiletti, Elena; Vezzali, Loris | |
Comportamento non verbale intergruppi “oggettivo”: una replica dello studio di Dovidio, kawakami e Gaertner (2002) | 1-gen-2018 | Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino; Palazzi, Andrea; Calderara, Simone; Bicocchi, Nicola; Zambonelli, Franco; Cucchiara, Rita; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita | |
Contact, personality, and the secondary transfer effect | 1-gen-2022 | Vezzali, Loris; Cocco, Veronica Margherita; Turner, Rhiannon N.; Trifiletti, Elena; Di Bernardo, Gian Antonio | |
Contatto immaginato e bullismo pregiudiziale: un intervento con bambini di scuola primaria | 1-gen-2017 | Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Stathi, Sofia; Crisp, Richard J. | |
Correction: Truth and lies in your eyes: Pupil dilation of White participants in truthful and deceptive responses to White and Black partners (PLoS ONE (2020) 15:10 (e0239512) DOI: 10.1371/journal.pone.0239512) | 1-gen-2020 | Trifiletti, E.; D'Ascenzo, S.; Lugli, L.; Cocco, V. M.; Di Bernardo, G. A.; Iani, C.; Rubichi, S.; Nicoletti, R.; Vezzali, L. |