CAVAZZA, Nicoletta
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.337
NA - Nord America 7.222
AS - Asia 1.220
SA - Sud America 42
OC - Oceania 25
AF - Africa 19
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 8
Totale 18.873
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 7.171
IT - Italia 7.088
GB - Regno Unito 1.110
DE - Germania 489
SE - Svezia 462
CN - Cina 440
HK - Hong Kong 371
FR - Francia 303
UA - Ucraina 222
FI - Finlandia 171
TR - Turchia 130
BG - Bulgaria 106
JP - Giappone 74
ES - Italia 58
BE - Belgio 56
MY - Malesia 53
CH - Svizzera 51
NL - Olanda 47
IE - Irlanda 38
CA - Canada 33
SG - Singapore 29
AT - Austria 27
IN - India 23
TW - Taiwan 23
AU - Australia 18
RO - Romania 17
CO - Colombia 16
RU - Federazione Russa 16
VN - Vietnam 16
BR - Brasile 14
PH - Filippine 13
GR - Grecia 12
PL - Polonia 11
CR - Costa Rica 10
NO - Norvegia 10
TH - Thailandia 10
KE - Kenya 9
PT - Portogallo 8
HU - Ungheria 7
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 6
CL - Cile 6
MX - Messico 6
MZ - Mozambico 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
AR - Argentina 5
CZ - Repubblica Ceca 5
ID - Indonesia 5
IL - Israele 5
IR - Iran 4
KR - Corea 4
LU - Lussemburgo 4
NZ - Nuova Zelanda 4
PK - Pakistan 4
AL - Albania 3
DK - Danimarca 3
GU - Guam 3
IS - Islanda 3
KZ - Kazakistan 3
EU - Europa 2
IQ - Iraq 2
LT - Lituania 2
MD - Moldavia 2
MT - Malta 2
QA - Qatar 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BF - Burkina Faso 1
DZ - Algeria 1
LB - Libano 1
MA - Marocco 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
PE - Perù 1
RS - Serbia 1
SN - Senegal 1
Totale 18.873
Città #
Fairfield 857
Southend 856
Chandler 665
Ashburn 569
Woodbridge 531
Rome 508
Jacksonville 490
Milan 440
Hong Kong 362
Houston 328
Dearborn 316
Wilmington 308
Ann Arbor 291
Cambridge 291
Nyköping 272
Seattle 271
Modena 194
Beijing 180
Bologna 179
Florence 151
Grafing 126
Princeton 119
San Diego 111
Sofia 106
Helsinki 96
Redwood City 96
Turin 91
Eugene 84
Padova 83
Parma 83
Des Moines 82
Naples 78
Bari 75
Genoa 75
Izmir 68
Napoli 68
Palermo 66
Tokyo 49
Bremen 48
Verona 45
Torino 43
Catania 40
London 37
Brussels 32
Falls Church 32
Perugia 30
Bergamo 29
Boardman 29
Como 27
Segrate 27
Shanghai 27
Hefei 26
Dublin 25
Trento 25
Dallas 24
Messina 24
Vicenza 23
Piacenza 22
Mountain View 21
New York 21
Monza 20
Trieste 20
Mordano 19
Pavia 19
Cagliari 18
Carpi 18
Salerno 18
Cattolica 17
Norwalk 17
Udine 17
Bolzano 16
Dong Ket 16
Ferrara 16
Nanjing 16
Ferrara di Monte Baldo 15
Livorno 14
Lucca 14
Pavullo Nel Frignano 14
Reggio Emilia 14
Brescia 13
Giugliano in Campania 13
Macomer 13
Ottawa 13
Pisa 13
Rimini 13
Robecchetto Con Induno 13
Treviso 13
Chieti 12
Kunming 12
Lecce 12
Pescara 12
Villamagna 12
Ancona 11
Cinisello Balsamo 11
Laives 11
Marano di Napoli 11
Pozzonovo 11
San Giuliano Milanese 11
Taoyuan District 11
Antea 10
Totale 10.841
Nome #
La persuasione 1.472
Comunicazione persuasiva 704
Psicologia sociale 672
Psicologia degli atteggiamenti e delle opinioni 549
Psicologia del consumatore 480
Comunicazione e persuasione 474
Quando la cena diventa pesante: Le conseguenze degli stereotipi di genere a tavola. 434
Ricerche e protagonisti della psicologia sociale 370
Cibo da maschi e da femmine: stereotipi di genere associati agli alimenti in età prescolare 281
CIBO, GIUDIZIO SOCIALE, STEREOTIPI DI GENERE E SOCIAL MEDIA: GLI EFFETTI DEL FOODPORN SU INSTAGRAM 266
Scandali politici e opinione pubblica: Impatto e strategie di ripristino della reputazione 252
Atteggiamenti, rappresentazioni sociali e cambiamento: il ruolo della comunicazione 246
Affordant Shapes of Product Holder Influence Product Evaluation and Purchase Intention 239
Ingredients of gender-based stereotypes about food: Indirect influence of food type, portion size and presentation on gendered intentions to eat 230
I predittori psicosociali degli infortuni sul lavoro 226
Swearing in Political Discourse: Why Vulgarity Works 225
Captatio Benevolentiae: Potential Risks and Benefits of Flattering the Audience in a Public Political Speech 220
De gustibus: l’influenza sociale nella costruzione dei repertori alimentari 211
Il cibo come veicolo di identità: quando mangiare troppo influenza la preferenza per un genere cinematografico 211
Antecedents of Concern for Personal Reputation: The Role of Group Entitativity and Fear of Social Exclusion 203
Portion size tells who I am, food type tells who you are: Specific functions of amount and type of food in same- and opposite-sex dyadic eating contexts 203
Looking for the “right” amount to eat at the restaurant: Social influence effects when ordering. 202
Perceived Disagreement and Heterogeneity in Social Networks: Distinct Effects on Political Participation 195
Rappresentazioni del fenomeno “droga” e percezione dell’insicurezza in adolescenza 195
Lega and Five-star Movement voters: exploring the role of cultural, economic and political bewilderment 194
Healthy at home, unhealthy outside: Food groups associated with family and friends and the potential impact on attitude and consumption 191
Pettegolezzi e reputazione 188
Capire il comportamento di voto: dalla debolezza dei fattori «sociologici» all’insostenibile tesi dell’individualizzazione 187
Percezione dell'influenza della tv e orientamento politico: l'effetto della terza persona in un contesto maggioritario imperfetto 186
A Democratic Emergency After a Health Emergency? Exposure to COVID-19, Perceived Economic Threat and Support for Anti-Democratic Political Systems 186
Fake online reviews: a study on eWOM influence when suspicions arise 185
The transmission of attitudes towards food: Two-fold specificity of similarities with parents and friends 179
CONCERN FOR PERSONAL REPUTATION WITHIN GROUPS: THE EFFECT OF ACCOUNTABILITY AND FEAR OF SOCIAL EXCLUSION 179
Validation of the revised Food Neophobia Scale (FNS-R) in the Italian context 178
Men and Women Defending Themselves from Political Scandals: Gender Stereotypes and Proneness to Forgive Scandalous Politicians 178
Who Cares for Reputation? Individual Differences and Concern for Reputation 177
Right-wing face, left-wing faces: The matching effect in the realm of political persuasion. 173
Anche le fotografie hanno un orientamento politico: personalizzazione della politica e categorizzazione delle immagini di propaganda. 172
When political candidates “go positive”: The effects of flattering the rival in political communication 172
From the parish to the polling booth. Evolution and interpretation of the political gender gap in Italy: 1968-2006. 172
The Tone Dilemma: Comparing the Effects of Flattery and Verbal Aggression in a Political Speech 170
The influence of in-store product holders on orientation towards the product and on purchase intention 169
Between ideology and social representations: Four theses plus (a new) one on the relevance and the meaning of the political left and right. 161
Ways of thinking about the incinerator: A typology of citizens' mindsets 158
Impression formation via #foodporn: Effects of posting gender-stereotyped food pictures on instagram profiles 155
Scelte alimentari. Foodies, vegani, neofobici e altre storie 155
Social influence processes on adolescents’ food likes and consumption: the role of parental authoritativeness and individual self-monitoring 153
Effects of safety climate on safety norm violations: Exploring the mediating role of attitudinal ambivalence toward personal protective equipment 152
The political meaning of dining out: Testing the link between lifestyle and political choice in Italy 152
The Social Utility of Ambivalence:Being Ambivalent on Controversial Issues Is Recognized as Competence 149
Ecstasy, cocaina ed hashish nelle rappresentazioni dei giovani. 146
La Persuasione 146
Il colore politico dell’insicurezza 145
Assessment of Citizens’ Populist Orientations: Development and Validation of the POPulist ORientation (POPOR) Scale 143
Comunicazione persuasiva e relazioni asimmetriche fra i gruppi 142
Overindulging in food: How overeating may increase women’s preference for stereotyped activities and objects 142
Me, us or them: who is more conformist? Perception of conformity and political orientation 133
Psicologia sociale 133
Individui e gruppi di fronte alla comunicazione persuasiva 133
The gender-based stereotype about food is on the table. Food choice also depends on co-eater’s gender 130
Oltre gli effetti delle comunicazioni di massa: studio esplorativo sulla rappresentazione del potere di influenza della TV 129
Attitudinal ambivalence 118
Il nudge e le tattiche di persuasione 118
Rappresentazioni del rapporto fra alimentazione e salute in diverse fasi della vita: norme e funzioni di un cibo che fa bene 116
Genitori e figli 35 anni dopo: la politica non abita più qui 115
Guardare la politica da lontano 110
When a woman asks a sexist constituency to be voted: was Giorgia Meloni’s gender an advantage, a disadvantage or an irrelevant factor in the 2022 Italian general election? 109
Beding without breaking: Examining the role of attitudinal ambivalence in resisting persuasive communication 109
Una nuova bellezza: studi sull’effetto persuasivo di una fonte che aderisce ad un modello socialmente desiderabile 107
Tribù di consumo e identità politica: stili di vita fra cleavages tradizionali e individualizzazione 107
Destra e sinistra. Vale ancora la pena di parlarne? 106
Structure of the relationship between parents' and children's food preferences and avoidances: An explorative study 104
Presentazione [La psicologia a tavola] 103
The Social Value of Being Ambivalent: Self-Presentational Concerns in the Expression of Attitudinal Ambivalence 102
the impact of safety training programs on workers’ psychosocial orientation and behaviour 101
Food for Boys and Food for Girls: Do Preschool Children Hold Gender Stereotypes about Food? 101
L'ambivalenza come esperienza di rapporto emotivo con la politica 100
Intergroup contact and prejudice toward immigrants: A multinational, multilevel test of the moderating role of individual conservative values and cultural embeddedness 100
Rappresentazioni dello “sballo” ed atteggiamenti nei confronti della discoteca in un campione di giovani consumatori di sostanze psicoattive. 97
Ancora molta strada. Risposta ai commenti 95
‘Strangers in Their Own Land’: Development and Validation of a Balanced, Unidimensional Scale to Measure the Sense of Threat to Local Traditions 95
La dimensione sinistra-destra e le sue euristiche: Cambiamenti in Italia 1975-2006 93
Emozioni. Il cuore a sinistra 90
Political ideology moderates the relationship between outgroup size and prejudice toward immigrants: A longitudinal, multilevel study 87
Quando la difesa del territorio diventa voto 86
¿Crisis transitoria o cambio? Vacas locas y representaciones sociales de la carne 85
VEG*NS’ AND OMNIVORES’ RECIPROCAL ATTITUDES: THE ROLE OF SOCIAL DOMINANCE ORIENTATION, INGROUP IDENTIFICATION, AND ANTICIPATED REPROACH 84
Parents and Children in the Political Socialisation Process: Changes in Italy Over Thirty-Five Years 81
Le emozioni nella politica 79
L’Italie par le menu: attitudes et pratiques dans les choix alimentaires. 79
Finally, the chance to eat healthily: Longitudinal study about food consumption during and after the first COVID-19 lockdown in Italy 79
Is Politics Still a Masculine Thing? Stereotypical Male Description Activates the Prototype of the Politically Committed Individual Worthy of a Vote 78
L'impatto della crisi economica sul voto 76
L’ampiezza della disparità 74
Adding Insult to Injury: The Effects of Intimate Partner Violence Spillover on the Victim’s Reputation 74
Are we gaining or losing ground? Dynamic perceptions of public opinion influence willingness to speak out and participate in land use conflicts 74
Dimensione espressiva degli orientamenti politici 73
Presentazione dell'edizione italiana 69
Three Roads to Populism? An Italian Field Study on the 2019 European Election 69
Coping with the COVID-19 pandemic through institutional trust: Rally effects, compensatory control, and emotions 66
Totale 18.362
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019587 0 0 0 0 0 0 0 0 0 113 258 216
2019/20202.996 386 119 123 171 279 370 429 273 276 212 226 132
2020/20213.049 214 93 213 230 416 183 316 327 206 424 275 152
2021/20223.464 144 253 208 304 200 310 177 239 427 273 557 372
2022/20233.697 296 268 278 299 315 441 217 304 445 210 283 341
2023/20243.245 227 176 310 482 474 307 531 363 212 163 0 0
Totale 19.159