CAVAZZA, Nicoletta
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.838
NA - Nord America 7.274
AS - Asia 1.515
SA - Sud America 45
OC - Oceania 31
AF - Africa 19
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 8
Totale 19.730
Nazione #
IT - Italia 7.481
US - Stati Uniti d'America 7.216
GB - Regno Unito 1.121
DE - Germania 498
CN - Cina 480
SE - Svezia 463
HK - Hong Kong 372
FR - Francia 335
SG - Singapore 237
UA - Ucraina 222
FI - Finlandia 172
TR - Turchia 135
BG - Bulgaria 106
JP - Giappone 76
ES - Italia 62
BE - Belgio 60
MY - Malesia 56
CH - Svizzera 54
NL - Olanda 50
CA - Canada 40
IE - Irlanda 39
ID - Indonesia 36
LT - Lituania 35
AT - Austria 29
IN - India 25
AU - Australia 24
TW - Taiwan 23
RO - Romania 17
CO - Colombia 16
RU - Federazione Russa 16
VN - Vietnam 16
BR - Brasile 14
PH - Filippine 14
GR - Grecia 12
NO - Norvegia 12
PL - Polonia 12
CR - Costa Rica 10
TH - Thailandia 10
KE - Kenya 9
PT - Portogallo 8
HU - Ungheria 7
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 6
AR - Argentina 6
CL - Cile 6
MX - Messico 6
MZ - Mozambico 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
CZ - Repubblica Ceca 5
IL - Israele 5
IR - Iran 4
KR - Corea 4
LU - Lussemburgo 4
NZ - Nuova Zelanda 4
PK - Pakistan 4
AL - Albania 3
DK - Danimarca 3
GU - Guam 3
IS - Islanda 3
KZ - Kazakistan 3
PE - Perù 3
EU - Europa 2
IQ - Iraq 2
MD - Moldavia 2
MT - Malta 2
QA - Qatar 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BF - Burkina Faso 1
CY - Cipro 1
DZ - Algeria 1
HR - Croazia 1
KG - Kirghizistan 1
LB - Libano 1
MA - Marocco 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
RS - Serbia 1
SN - Senegal 1
Totale 19.730
Città #
Fairfield 857
Southend 856
Chandler 665
Ashburn 578
Rome 559
Woodbridge 531
Jacksonville 490
Milan 480
Hong Kong 362
Houston 328
Dearborn 316
Wilmington 308
Cambridge 293
Ann Arbor 291
Nyköping 272
Seattle 271
Bologna 204
Modena 194
Beijing 187
Florence 172
Singapore 144
Grafing 126
Princeton 119
San Diego 111
Sofia 106
Turin 103
Helsinki 96
Redwood City 96
Parma 94
Naples 91
Padova 90
Bari 84
Eugene 84
Genoa 84
Des Moines 82
Izmir 68
Napoli 68
Palermo 66
Tokyo 50
Verona 49
Bremen 48
Torino 43
Catania 40
London 39
Jakarta 35
Boardman 33
Brussels 33
Bergamo 32
Falls Church 32
Shanghai 32
Perugia 30
Como 27
Segrate 27
Hefei 26
Dublin 25
Trento 25
Vicenza 25
Dallas 24
Messina 24
Cagliari 22
Piacenza 22
Mountain View 21
New York 21
Monza 20
Salerno 20
Trieste 20
Mordano 19
Pavia 19
Carpi 18
Brescia 17
Cattolica 17
Norwalk 17
Udine 17
Bolzano 16
Dong Ket 16
Ferrara 16
Nanjing 16
Ferrara di Monte Baldo 15
Livorno 14
Lucca 14
Pavullo Nel Frignano 14
Reggio Emilia 14
Giugliano in Campania 13
Guangzhou 13
Macomer 13
Ottawa 13
Pisa 13
Rimini 13
Robecchetto Con Induno 13
Treviso 13
Chieti 12
Kunming 12
Lecce 12
Paris 12
Pescara 12
Villamagna 12
Ancona 11
Busto Arsizio 11
Cinisello Balsamo 11
Laives 11
Totale 11.250
Nome #
La persuasione 1.519
Comunicazione persuasiva 741
Psicologia sociale 687
Psicologia degli atteggiamenti e delle opinioni 566
Psicologia del consumatore 496
Comunicazione e persuasione 491
Quando la cena diventa pesante: Le conseguenze degli stereotipi di genere a tavola. 443
Ricerche e protagonisti della psicologia sociale 382
CIBO, GIUDIZIO SOCIALE, STEREOTIPI DI GENERE E SOCIAL MEDIA: GLI EFFETTI DEL FOODPORN SU INSTAGRAM 365
Cibo da maschi e da femmine: stereotipi di genere associati agli alimenti in età prescolare 354
Scandali politici e opinione pubblica: Impatto e strategie di ripristino della reputazione 266
Atteggiamenti, rappresentazioni sociali e cambiamento: il ruolo della comunicazione 250
Affordant Shapes of Product Holder Influence Product Evaluation and Purchase Intention 243
Ingredients of gender-based stereotypes about food: Indirect influence of food type, portion size and presentation on gendered intentions to eat 236
Swearing in Political Discourse: Why Vulgarity Works 235
I predittori psicosociali degli infortuni sul lavoro 229
Captatio Benevolentiae: Potential Risks and Benefits of Flattering the Audience in a Public Political Speech 226
De gustibus: l’influenza sociale nella costruzione dei repertori alimentari 217
Il cibo come veicolo di identità: quando mangiare troppo influenza la preferenza per un genere cinematografico 217
Antecedents of Concern for Personal Reputation: The Role of Group Entitativity and Fear of Social Exclusion 208
Men and Women Defending Themselves from Political Scandals: Gender Stereotypes and Proneness to Forgive Scandalous Politicians 208
Portion size tells who I am, food type tells who you are: Specific functions of amount and type of food in same- and opposite-sex dyadic eating contexts 207
Looking for the “right” amount to eat at the restaurant: Social influence effects when ordering. 204
Percezione dell'influenza della tv e orientamento politico: l'effetto della terza persona in un contesto maggioritario imperfetto 201
Rappresentazioni del fenomeno “droga” e percezione dell’insicurezza in adolescenza 200
Perceived Disagreement and Heterogeneity in Social Networks: Distinct Effects on Political Participation 197
Lega and Five-star Movement voters: exploring the role of cultural, economic and political bewilderment 197
Pettegolezzi e reputazione 192
Healthy at home, unhealthy outside: Food groups associated with family and friends and the potential impact on attitude and consumption 192
Capire il comportamento di voto: dalla debolezza dei fattori «sociologici» all’insostenibile tesi dell’individualizzazione 191
Fake online reviews: a study on eWOM influence when suspicions arise 189
A Democratic Emergency After a Health Emergency? Exposure to COVID-19, Perceived Economic Threat and Support for Anti-Democratic Political Systems 189
CONCERN FOR PERSONAL REPUTATION WITHIN GROUPS: THE EFFECT OF ACCOUNTABILITY AND FEAR OF SOCIAL EXCLUSION 183
Who Cares for Reputation? Individual Differences and Concern for Reputation 181
The transmission of attitudes towards food: Two-fold specificity of similarities with parents and friends 181
Validation of the revised Food Neophobia Scale (FNS-R) in the Italian context 180
From the parish to the polling booth. Evolution and interpretation of the political gender gap in Italy: 1968-2006. 177
Right-wing face, left-wing faces: The matching effect in the realm of political persuasion. 175
Anche le fotografie hanno un orientamento politico: personalizzazione della politica e categorizzazione delle immagini di propaganda. 174
The Tone Dilemma: Comparing the Effects of Flattery and Verbal Aggression in a Political Speech 174
When political candidates “go positive”: The effects of flattering the rival in political communication 173
The influence of in-store product holders on orientation towards the product and on purchase intention 172
Impression formation via #foodporn: Effects of posting gender-stereotyped food pictures on instagram profiles 163
Scelte alimentari. Foodies, vegani, neofobici e altre storie 163
Between ideology and social representations: Four theses plus (a new) one on the relevance and the meaning of the political left and right. 162
Ways of thinking about the incinerator: A typology of citizens' mindsets 160
Social influence processes on adolescents’ food likes and consumption: the role of parental authoritativeness and individual self-monitoring 155
Comunicazione persuasiva e relazioni asimmetriche fra i gruppi 154
Effects of safety climate on safety norm violations: Exploring the mediating role of attitudinal ambivalence toward personal protective equipment 153
The political meaning of dining out: Testing the link between lifestyle and political choice in Italy 153
Il colore politico dell’insicurezza 152
The Social Utility of Ambivalence:Being Ambivalent on Controversial Issues Is Recognized as Competence 151
Ecstasy, cocaina ed hashish nelle rappresentazioni dei giovani. 150
La Persuasione 147
Assessment of Citizens’ Populist Orientations: Development and Validation of the POPulist ORientation (POPOR) Scale 146
Overindulging in food: How overeating may increase women’s preference for stereotyped activities and objects 146
Psicologia sociale 137
Individui e gruppi di fronte alla comunicazione persuasiva 137
Me, us or them: who is more conformist? Perception of conformity and political orientation 134
The gender-based stereotype about food is on the table. Food choice also depends on co-eater’s gender 134
Oltre gli effetti delle comunicazioni di massa: studio esplorativo sulla rappresentazione del potere di influenza della TV 134
Il nudge e le tattiche di persuasione 128
Genitori e figli 35 anni dopo: la politica non abita più qui 123
Attitudinal ambivalence 121
Rappresentazioni del rapporto fra alimentazione e salute in diverse fasi della vita: norme e funzioni di un cibo che fa bene 119
Guardare la politica da lontano 116
VEG*NS’ AND OMNIVORES’ RECIPROCAL ATTITUDES: THE ROLE OF SOCIAL DOMINANCE ORIENTATION, INGROUP IDENTIFICATION, AND ANTICIPATED REPROACH 113
When a woman asks a sexist constituency to be voted: was Giorgia Meloni’s gender an advantage, a disadvantage or an irrelevant factor in the 2022 Italian general election? 112
Beding without breaking: Examining the role of attitudinal ambivalence in resisting persuasive communication 112
Tribù di consumo e identità politica: stili di vita fra cleavages tradizionali e individualizzazione 110
Destra e sinistra. Vale ancora la pena di parlarne? 110
Una nuova bellezza: studi sull’effetto persuasivo di una fonte che aderisce ad un modello socialmente desiderabile 109
Structure of the relationship between parents' and children's food preferences and avoidances: An explorative study 107
Presentazione [La psicologia a tavola] 105
Intergroup contact and prejudice toward immigrants: A multinational, multilevel test of the moderating role of individual conservative values and cultural embeddedness 105
Food for Boys and Food for Girls: Do Preschool Children Hold Gender Stereotypes about Food? 104
The Social Value of Being Ambivalent: Self-Presentational Concerns in the Expression of Attitudinal Ambivalence 103
L'ambivalenza come esperienza di rapporto emotivo con la politica 102
the impact of safety training programs on workers’ psychosocial orientation and behaviour 102
Rappresentazioni dello “sballo” ed atteggiamenti nei confronti della discoteca in un campione di giovani consumatori di sostanze psicoattive. 99
Ancora molta strada. Risposta ai commenti 97
‘Strangers in Their Own Land’: Development and Validation of a Balanced, Unidimensional Scale to Measure the Sense of Threat to Local Traditions 96
La dimensione sinistra-destra e le sue euristiche: Cambiamenti in Italia 1975-2006 94
Parents and Children in the Political Socialisation Process: Changes in Italy Over Thirty-Five Years 93
Emozioni. Il cuore a sinistra 92
Political ideology moderates the relationship between outgroup size and prejudice toward immigrants: A longitudinal, multilevel study 89
Quando la difesa del territorio diventa voto 88
¿Crisis transitoria o cambio? Vacas locas y representaciones sociales de la carne 87
L’Italie par le menu: attitudes et pratiques dans les choix alimentaires. 83
Le emozioni nella politica 82
Finally, the chance to eat healthily: Longitudinal study about food consumption during and after the first COVID-19 lockdown in Italy 82
Is Politics Still a Masculine Thing? Stereotypical Male Description Activates the Prototype of the Politically Committed Individual Worthy of a Vote 82
L'impatto della crisi economica sul voto 79
Adding Insult to Injury: The Effects of Intimate Partner Violence Spillover on the Victim’s Reputation 78
Are we gaining or losing ground? Dynamic perceptions of public opinion influence willingness to speak out and participate in land use conflicts 77
L’ampiezza della disparità 76
Dimensione espressiva degli orientamenti politici 75
Presentazione dell'edizione italiana 71
Three Roads to Populism? An Italian Field Study on the 2019 European Election 71
Coping with the COVID-19 pandemic through institutional trust: Rally effects, compensatory control, and emotions 68
Totale 19.099
Categoria #
all - tutte 61.837
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 61.837


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20202.996 386 119 123 171 279 370 429 273 276 212 226 132
2020/20213.049 214 93 213 230 416 183 316 327 206 424 275 152
2021/20223.464 144 253 208 304 200 310 177 239 427 273 557 372
2022/20233.697 296 268 278 299 315 441 217 304 445 210 283 341
2023/20243.888 227 176 310 482 474 307 531 363 212 234 247 325
2024/2025216 216 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 20.018