CAVAZZA, Nicoletta

CAVAZZA, Nicoletta  

Dipartimento di Comunicazione ed Economia  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 125 (tempo di esecuzione: 0.033 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A Democratic Emergency After a Health Emergency? Exposure to COVID-19, Perceived Economic Threat and Support for Anti-Democratic Political Systems 1-gen-2020 Roccato, M.; Cavazza, N.; Colloca, P.; Russo, S.
Adding Insult to Injury: The Effects of Intimate Partner Violence Spillover on the Victim’s Reputation 1-gen-2022 Pagliaro, S.; Cavazza, N.; Paolini, D.; Teresi, M.; Johnson, J. D.; Pacilli, M. G.
Affordant Shapes of Product Holder Influence Product Evaluation and Purchase Intention 1-gen-2015 Cavazza, Nicoletta; Gabrielli, Veronica
Anche le fotografie hanno un orientamento politico: personalizzazione della politica e categorizzazione delle immagini di propaganda. 1-gen-2010 Cavazza, Nicoletta; A., Serpe; Graziani, Anna Rita; Rubichi, Sandro
Ancora molta strada. Risposta ai commenti 1-gen-2015 Cavazza, Nicoletta; Corbetta, Piergiorgio
Antecedents of Concern for Personal Reputation: The Role of Group Entitativity and Fear of Social Exclusion 1-gen-2014 Cavazza, Nicoletta; S., Pagliaro; Guidetti, Margherita
Are we gaining or losing ground? Dynamic perceptions of public opinion influence willingness to speak out and participate in land use conflicts 1-gen-2021 Cavazza, N.; Roccato, M.
Assessment of Citizens’ Populist Orientations: Development and Validation of the POPulist ORientation (POPOR) Scale 1-gen-2019 Roccato, M.; Corbetta, P.; Cavazza, N.; Colloca, P.
Atteggiamenti, rappresentazioni sociali e cambiamento: il ruolo della comunicazione 1-gen-2005 Cavazza, Nicoletta
Attitudinal ambivalence 1-gen-2019 Cavazza, N.; Pillaud, V.; Butera, F.
Beding without breaking: Examining the role of attitudinal ambivalence in resisting persuasive communication 1-gen-2008 Cavazza, Nicoletta; Butera, F.
Between ideology and social representations: Four theses plus (a new) one on the relevance and the meaning of the political left and right. 1-gen-2009 Cavazza, Nicoletta; P., Corbetta; M., Roccato
Can a heterogeneous gastronomic environment reduce food neophobia? It depends on political orientation 1-gen-2023 Guidetti, Margherita; Ferretti, Fabrizio; Cavazza, Nicoletta
Capire il comportamento di voto: dalla debolezza dei fattori «sociologici» all’insostenibile tesi dell’individualizzazione 1-gen-2009 P., Corbetta; Cavazza, Nicoletta
Captatio Benevolentiae: Potential Risks and Benefits of Flattering the Audience in a Public Political Speech 1-gen-2018 Cavazza, N.; Guidetti, M.
Cibo da maschi e da femmine: stereotipi di genere associati agli alimenti in età prescolare 1-gen-2019 Graziani, Anna Rita; Cavazza, Nicoletta
CIBO, GIUDIZIO SOCIALE, STEREOTIPI DI GENERE E SOCIAL MEDIA: GLI EFFETTI DEL FOODPORN SU INSTAGRAM 1-gen-2021 Guidetti, Margherita; Graziani, Anna Rita; Cavazza, Nicoletta
Come si mangia in quarantena: L’alimentazione emotiva durante l’emergenza coronavirus. 1-gen-2020 Caso, D.; Guidetti, M.; Capasso, M.; Cavazza, N.
Comunicazione e persuasione 1-gen-2009 Cavazza, Nicoletta
Comunicazione persuasiva 1-gen-2007 Cavazza, Nicoletta