CAVAZZA, Nicoletta

CAVAZZA, Nicoletta  

Dipartimento di Comunicazione ed Economia  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 107 (tempo di esecuzione: 0.029 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Adding Insult to Injury: The Effects of Intimate Partner Violence Spillover on the Victim’s Reputation 1-gen-2022 Pagliaro, S.; Cavazza, N.; Paolini, D.; Teresi, M.; Johnson, J. D.; Pacilli, M. G.
Affordant Shapes of Product Holder Influence Product Evaluation and Purchase Intention 1-gen-2015 Cavazza, Nicoletta; Gabrielli, Veronica
L'ambivalenza come esperienza di rapporto emotivo con la politica 1-gen-2006 Cavazza, Nicoletta
Anche le fotografie hanno un orientamento politico: personalizzazione della politica e categorizzazione delle immagini di propaganda. 1-gen-2010 Cavazza, Nicoletta; A., Serpe; Graziani, Anna Rita; Rubichi, Sandro
Ancora molta strada. Risposta ai commenti 1-gen-2015 Cavazza, Nicoletta; Corbetta, Piergiorgio
Antecedents of Concern for Personal Reputation: The Role of Group Entitativity and Fear of Social Exclusion 1-gen-2014 Cavazza, Nicoletta; S., Pagliaro; Guidetti, Margherita
Are we gaining or losing ground? Dynamic perceptions of public opinion influence willingness to speak out and participate in land use conflicts 1-gen-2021 Cavazza, N.; Roccato, M.
Assessment of Citizens’ Populist Orientations: Development and Validation of the POPulist ORientation (POPOR) Scale 1-gen-2019 Roccato, M.; Corbetta, P.; Cavazza, N.; Colloca, P.
Atteggiamenti, rappresentazioni sociali e cambiamento: il ruolo della comunicazione 1-gen-2005 Cavazza, Nicoletta
Attitudinal ambivalence 1-gen-2019 Cavazza, N.; Pillaud, V.; Butera, F.
Beding without breaking: Examining the role of attitudinal ambivalence in resisting persuasive communication 1-gen-2008 Cavazza, Nicoletta; Butera, F.
Between ideology and social representations: Four theses plus (a new) one on the relevance and the meaning of the political left and right. 1-gen-2009 Cavazza, Nicoletta; P., Corbetta; M., Roccato
Capire il comportamento di voto: dalla debolezza dei fattori «sociologici» all’insostenibile tesi dell’individualizzazione 1-gen-2009 P., Corbetta; Cavazza, Nicoletta
Captatio Benevolentiae: Potential Risks and Benefits of Flattering the Audience in a Public Political Speech 1-gen-2018 Cavazza, N.; Guidetti, M.
Il colore politico dell’insicurezza 1-gen-2008 Cavazza, Nicoletta; Corbetta, P.; Roccato, M.
Comunicazione e persuasione 1-gen-2009 Cavazza, Nicoletta
Comunicazione persuasiva 1-gen-2007 Cavazza, Nicoletta
Comunicazione persuasiva e relazioni asimmetriche fra i gruppi 1-gen-2002 Cavazza, Nicoletta; Palmonari, A.
CONCERN FOR PERSONAL REPUTATION WITHIN GROUPS: THE EFFECT OF ACCOUNTABILITY AND FEAR OF SOCIAL EXCLUSION 1-gen-2016 Pagliaro, Stefano; Cavazza, Nicoletta; Guidetti, Margherita; Alparone, Francesca Romana; Giannella, Valeria Amata
Coping with the COVID-19 pandemic through institutional trust: Rally effects, compensatory control, and emotions 1-gen-2021 Roccato, M.; Colloca, P.; Cavazza, N.; Russo, S.