SCORZA, Maristella
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 13.118
NA - Nord America 3.974
AS - Asia 1.221
OC - Oceania 78
AF - Africa 61
SA - Sud America 58
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 11
Totale 18.521
Nazione #
IT - Italia 10.288
US - Stati Uniti d'America 3.885
GB - Regno Unito 944
FR - Francia 413
SE - Svezia 303
DE - Germania 266
CN - Cina 257
SG - Singapore 243
UA - Ucraina 140
IN - India 139
HK - Hong Kong 136
TR - Turchia 95
CA - Canada 76
AU - Australia 71
BG - Bulgaria 66
CH - Svizzera 66
FI - Finlandia 66
SM - San Marino 66
GR - Grecia 65
IR - Iran 64
ES - Italia 61
RO - Romania 60
BE - Belgio 58
ID - Indonesia 52
NL - Olanda 38
JP - Giappone 36
MY - Malesia 31
LT - Lituania 29
RU - Federazione Russa 28
PK - Pakistan 27
KR - Corea 26
IE - Irlanda 24
ZA - Sudafrica 24
PH - Filippine 23
NO - Norvegia 21
AR - Argentina 18
IL - Israele 18
CZ - Repubblica Ceca 17
PL - Polonia 17
AE - Emirati Arabi Uniti 16
PE - Perù 16
VN - Vietnam 16
HU - Ungheria 15
EG - Egitto 13
AT - Austria 11
CY - Cipro 11
LV - Lettonia 9
MX - Messico 9
PT - Portogallo 9
DK - Danimarca 8
EE - Estonia 8
CL - Cile 7
EU - Europa 7
NG - Nigeria 7
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 7
TH - Thailandia 7
CO - Colombia 6
ET - Etiopia 5
HR - Croazia 5
BR - Brasile 4
DZ - Algeria 4
IQ - Iraq 4
JO - Giordania 4
LB - Libano 4
NZ - Nuova Zelanda 4
EC - Ecuador 3
LS - Lesotho 3
NP - Nepal 3
PG - Papua Nuova Guinea 3
SI - Slovenia 3
VE - Venezuela 3
GH - Ghana 2
MD - Moldavia 2
MT - Malta 2
SV - El Salvador 2
TW - Taiwan 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
A1 - Anonimo 1
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
BB - Barbados 1
BD - Bangladesh 1
BN - Brunei Darussalam 1
CG - Congo 1
CU - Cuba 1
GE - Georgia 1
GM - Gambi 1
GY - Guiana 1
KZ - Kazakistan 1
LI - Liechtenstein 1
LK - Sri Lanka 1
LU - Lussemburgo 1
QA - Qatar 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
SL - Sierra Leone 1
Totale 18.521
Città #
Rome 816
Southend 606
Chandler 519
Milan 462
Ashburn 318
Fairfield 275
Modena 248
Nyköping 223
Bologna 197
Jacksonville 165
Dearborn 161
Ann Arbor 148
Singapore 142
Florence 134
Palermo 128
Turin 127
Padova 122
Naples 121
Wilmington 113
Houston 112
Hong Kong 111
Woodbridge 106
Parma 103
Cambridge 100
Beijing 99
Bari 92
Redwood City 92
Reggio Emilia 84
Urbino 81
Seattle 78
Perugia 75
New York 71
Bremen 68
Catania 67
Verona 67
Princeton 66
Salerno 64
Genoa 62
Sofia 62
Eugene 51
Torino 44
Ancona 40
Messina 38
San Diego 38
Helsinki 37
Brescia 36
Mumbai 31
Reggio Nell'emilia 31
Napoli 30
Dallas 29
Trento 29
Ferrara 28
Izmir 27
London 27
Pescara 27
Chicago 26
San Mateo 26
Cagliari 25
Trieste 25
Athens 24
Villa Cortese 24
Venice 23
Leawood 22
Ottawa 22
Bergamo 21
Horia 21
Reggio Calabria 21
Jakarta 20
San Marino 20
Como 19
Karachi 19
Latina 19
Macerata 19
Piacenza 19
Paris 18
Rimini 18
Vicenza 18
Villanovafranca 18
Boardman 17
Castelnuovo Rangone 17
Isorella 17
Segrate 17
Vittuone 17
Augusta 16
Berlin 16
Grafing 16
Melbourne 15
Pesaro 15
Ravenna 15
Serravalle 15
Udine 15
Zurich 15
Brentwood 14
Genova 14
Giugliano in Campania 14
Marano di Napoli 14
Monza 14
Nanjing 14
Noventa Vicentina 14
Rende 14
Totale 8.050
Nome #
La dislessia evolutiva lungo l’arco della scolarità obbligatoria 1.405
DSA: IDENTIFICAZIONE, VALUTAZIONE E TRATTAMENTO. Indicazioni per gli operatori. 1.391
La diagnosi di dislessia e disortografia evolutiva nei bambini bilingui (L2) 1.100
Letter chain e word chain. Un nuovo strumento di screening per l’identificazione dei bambini con difficoltà di lettura 1.061
La diagnosi di Dislessia e Disortografia Evolutiva nei bambini bilingui (L2). Evidenze sul ruolo del lessico 959
Women During the Covid-19 Lockdown: More Anxiety Symptoms in Women With Children than Without Children and Role of the Resilience 858
Competenze linguistiche e pragmatica in differenti condizioni del neurosviluppo: confronto tra i profili emersi al questionario ccc2 773
Il bambino bilingue con difficoltà di apprendimento della letto-scrittura: è sempre corretto parlare di DSA? 761
DSA e memoria di lavoro 691
Il TRPS: nuovi indici psicometrici e predittività dello strumento per lo screening precoce di lettura 547
Trattamento lessicale nella dislessia evolutiva: confronto tra la modalità cartacea e computerizzata 493
Perception of specific learning disorders in parents and teachers. A socio-cultural perspective 350
Dallo screening alla riabilitazione dei disturbi specifici dell'apprendimento: una prospettiva di integrazione di studi neuropsicologici e comportamentali. 338
Competenze pragmatiche e linguistiche nei Disturbi Specifici dell'Apprendimento (DSA): uno studio attraverso il questionario CCC2 320
The evolution of the reading profile in children with developmental dyslexia in a regular ortographies 298
PRESENTAZIONE DEL PROGETTO TIDE 292
Psychopathological symptoms in Italian children and adolescents with Specific Learning Disorder: What do mothers and fathers report about? 282
Gestire gli studenti con DSA in classe uso delle mani e della linea dei numeri nel progetto PerContare. 272
La conoscenza delle tabelline 254
Una valutazione europea per la dislessia. Tra desideri e necessità 240
Declarative learning of new real-words in primary and secondary school children: Evidence of consolidation over time 233
Assessing decoding ability: the role of speed and accuracy and a new composite indicator to measure decoding skill in elementary grades 230
Attività di potenziamento della letto-scrittura di tipo lessicale nei bambini con Disturbo Specifico dell'Apprendimento 225
SPILLO: un nuovo strumento per l’identificazione della lentezza nella lettura orale 224
The role of perceived learning environment in scholars: A comparison between university students with dyslexia and normal readers 219
Beyond Verbal Behavior: An Empirical Analysis of Speech Rates in Psychotherapy Sessions 212
A new procedure to measure children's reading speed and accuracy in Italian 209
SPILLO Strumento per l'identificazione della lentezza nella lettura orale 205
Studio dell’incidenza della dislessia nelle scuole elementari e medie in Emilia Romagna e Lombardia 197
Nuove acquisizioni sui meccanismi dell’apprendimento 196
Some experimental results on the role of speed and accuracy of reading in psychometric tests. 180
The European battery for reading assessment: Interlingual comparative study of reading abilities 164
New Fuzzy Composite Indicators for Dyslexia 160
Decoding automaticity in reading process and practice. How much influence does summer vacation have on children’s reading abilities in primary school? 154
Dyslexia and psychopathological symptoms in Italian university students: a higher risk for anxiety disorders in male population? 154
Language and Pragmatics Across Neurodevelopmental Disorders: An Investigation Using the Italian Version of CCC-2 151
Relationships between pragmatic abilities, school well-being and psychological health in typically developing children 151
An analysis of perception through the narrative of the self in students of primary school with dyslexia 146
Genitori di bambini con Disturbo dello Spettro dell’Autismo durante la pandemia da COVID-19: effetti di ansia e resilienza sul benessere dei fratelli e delle sorelle 146
New fuzzy composite indicators for dyslexia 145
La dislessia evolutiva 139
XX CONGRESSO NAZIONALE DELLA SEZIONE DI PSICOLOGIA CLINICA E DINAMICA 137
Early numerical skills in individuals with Down Syndrome 131
I disturbi specifici dell’apprendimento: caratteristiche cliniche 125
Impaired school well-being in children with specific learning disorder and its relationship to psychopathological symptoms 120
Indagine conoscitiva di studenti dislessici in ambito universitario 105
THE WORD CHAIN TEST: A SHORT COLLECTIVE SCREENING FOR IDENTIFICATION OF CHILDREN AT RISK FOR READING DISABILITIES 104
Developmental trajectories of set-shifting ability from childhood trough adolescents 95
Set-shifting profile in students with Dyslexia 94
Quale relazione tra malessere scolastico e sintomi psicopatologici in bambini con Disturbo Specifico dell’Apprendimento (DSA)? 89
Specific Learning Disorders in young adults: investigating pragmatic abilities and their relationship with Theory of Mind, executive functions and quality of life. 75
Psychopatological symptoms in Italian children and adolescents with specific learning disorder: what do mothers and fathers report about? 71
Screening per l’identificazione delle difficoltà di lettura e scrittura in contesti multilinguistici: il progetto S.T.A.R 71
A Neuropsychological Profile of Developmental Dyscalculia: The Role of Comorbidity 69
Morpho-Syntactic Deficit in Children with Cochlear Implant: Consequence of Hearing Loss or Concomitant Impairment to the Language System? 69
L’apprendimento della lettura in un contesto multilinguistico. Il progetto S.T.A.R. 67
Emotional and behavioural features in children with SLD: different opinions between parents. 65
Dati preliminari su una prova di apprendimento verbale in età evolutiva. 65
Italian version of the word chain test: a short collective screening of low word recognition abilities. 61
Which relationships between pragmatic difficulties and Theory of Mind, Executive Functions and Quality of Life in young adults with Specific Learning Disorder? 58
Set-shifting in bambini normolettori e con dislessia: una prova di fluenza verbale alternata. 51
Adolescenti con e senza DSA dopo due anni di pandemia: esiti psicologici differenti? 49
null 49
The role of perceived learning environment in scholars: A comparison between university students with dyslexia and normal readers. 49
. Il Progetto PerContare – pratiche per una “buona didattica” e metodi per la rilevazione di bambini con difficoltà in matematica. 46
L’apprendimento della abilità scolastiche. Modelli di apprendimento del codice del linguaggio scritto 46
Sintomi psicopatologici in bambini con disturbo specifico dell’apprendimento (DSA): differenze tra quanto riportano madri e padri. 44
Profilo cognitivo in studenti universitari con DSA: confronto tra studenti con sola dislessia e con DSA di tipo misto 40
Impact of quality of life and autistic traits on Internet Addiction: a study on Italian university students. 39
The Moderator Effect of Subthreshold Autistic Traits on the Relationship between Quality of Life and Internet Addiction 39
Application to adolescents of a pure set-shifting measure for adults: identification of poor shifting skills in the group with Developmental Dyslexia 36
Quality of life and its relationship to maternal experience and resilience during COVID-19 lockdown in children with specific learning disabilities 36
Effects of textual prompting and constant time delay on social communication skills of young adults with Prader Willi syndrome during online socialisation activities 21
null 14
Cognitive Profile Discrepancies among Typical University Students and Those with Dyslexia and Mixed-Type Learning Disorder 12
Psychological health of mothers and siblings of children with autism spectrum disorder during COVID-19 pandemic: New evidence in Italian families 9
Totale 18.776
Categoria #
all - tutte 40.044
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 40.044


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.931 0 57 106 172 228 239 295 198 217 191 134 94
2020/20212.217 185 94 131 166 230 184 174 250 187 271 227 118
2021/20223.493 218 265 214 231 254 218 256 250 359 418 554 256
2022/20234.043 221 239 324 380 392 364 229 394 506 341 373 280
2023/20244.061 218 231 254 464 429 535 316 391 244 360 301 318
2024/2025335 303 32 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 18.776