SCORZA, Maristella
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 15.939
NA - Nord America 5.285
AS - Asia 2.447
SA - Sud America 276
OC - Oceania 150
AF - Africa 94
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 11
Totale 24.202
Nazione #
IT - Italia 12.052
US - Stati Uniti d'America 5.176
GB - Regno Unito 1.173
SG - Singapore 663
FR - Francia 615
CN - Cina 518
HK - Hong Kong 451
SE - Svezia 399
DE - Germania 319
BR - Brasile 197
NL - Olanda 191
RU - Federazione Russa 176
IN - India 153
UA - Ucraina 147
AU - Australia 137
TR - Turchia 116
GR - Grecia 101
FI - Finlandia 98
CA - Canada 86
IR - Iran 80
SM - San Marino 79
BE - Belgio 78
ID - Indonesia 76
CH - Svizzera 74
ES - Italia 71
KR - Corea 69
BG - Bulgaria 66
VN - Vietnam 62
RO - Romania 60
JP - Giappone 42
ZA - Sudafrica 39
LT - Lituania 33
PH - Filippine 33
MY - Malesia 32
PK - Pakistan 32
AR - Argentina 30
IE - Irlanda 29
IL - Israele 29
NO - Norvegia 27
PL - Polonia 24
AE - Emirati Arabi Uniti 22
CZ - Repubblica Ceca 21
PE - Perù 20
AT - Austria 19
EG - Egitto 16
HU - Ungheria 15
MX - Messico 13
CY - Cipro 12
PT - Portogallo 12
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 11
CO - Colombia 10
DK - Danimarca 10
LV - Lettonia 10
EE - Estonia 8
IQ - Iraq 8
JO - Giordania 8
NZ - Nuova Zelanda 8
CL - Cile 7
EU - Europa 7
MA - Marocco 7
NG - Nigeria 7
TH - Thailandia 7
DZ - Algeria 6
ET - Etiopia 6
KZ - Kazakistan 6
HR - Croazia 5
UZ - Uzbekistan 5
BD - Bangladesh 4
EC - Ecuador 4
LB - Libano 4
MT - Malta 4
TN - Tunisia 4
VE - Venezuela 4
AZ - Azerbaigian 3
LS - Lesotho 3
MD - Moldavia 3
NP - Nepal 3
PG - Papua Nuova Guinea 3
SI - Slovenia 3
FJ - Figi 2
GH - Ghana 2
HN - Honduras 2
LK - Sri Lanka 2
LU - Lussemburgo 2
NI - Nicaragua 2
SV - El Salvador 2
TW - Taiwan 2
UY - Uruguay 2
VA - Santa Sede (Città del Vaticano) 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
A1 - Anonimo 1
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
BB - Barbados 1
BH - Bahrain 1
BN - Brunei Darussalam 1
CG - Congo 1
CI - Costa d'Avorio 1
CU - Cuba 1
DO - Repubblica Dominicana 1
GE - Georgia 1
Totale 24.193
Città #
Rome 982
Santa Clara 923
Milan 611
Southend 606
Chandler 519
Hong Kong 422
Singapore 397
Ashburn 371
Bologna 330
Fairfield 275
Modena 272
Nyköping 223
London 191
Florence 175
Naples 173
Turin 171
Jacksonville 167
Dearborn 161
Ann Arbor 148
Palermo 148
Padova 137
Bari 123
Beijing 119
Parma 117
Houston 113
Wilmington 113
Reggio Emilia 106
Woodbridge 106
Cambridge 100
Perugia 97
Urbino 97
Hefei 95
Verona 94
Redwood City 92
Catania 83
Seattle 80
Genoa 79
New York 77
Bremen 68
Princeton 66
Salerno 64
Sofia 62
Ancona 59
Helsinki 56
Moscow 54
Eugene 51
Messina 51
Seoul 44
Torino 44
Brescia 43
Cagliari 42
Dallas 41
Pescara 38
San Diego 38
Sydney 38
Jakarta 37
Trieste 36
Athens 31
Chicago 31
Mumbai 31
Reggio Nell'emilia 31
Napoli 30
Trento 29
Venice 29
Ferrara 28
Izmir 27
San Marino 27
Thessaloniki 27
Bergamo 26
Macerata 26
San Mateo 26
Paris 25
Rimini 24
Villa Cortese 24
Brussels 23
Ottawa 23
Piacenza 23
Reggio Calabria 23
Leawood 22
Munich 22
Shanghai 22
Brisbane 21
Horia 21
Los Angeles 21
Lucca 21
Angri 20
Karachi 20
Melbourne 20
Berlin 19
Boardman 19
Castelnuovo Rangone 19
Como 19
Ho Chi Minh City 19
Isorella 19
Latina 19
Livorno 19
Ravenna 19
The Dalles 18
Vicenza 18
Villanovafranca 18
Totale 11.024
Nome #
DSA: IDENTIFICAZIONE, VALUTAZIONE E TRATTAMENTO. Indicazioni per gli operatori. 1.753
La dislessia evolutiva lungo l’arco della scolarità obbligatoria 1.585
La diagnosi di dislessia e disortografia evolutiva nei bambini bilingui (L2) 1.337
Letter chain e word chain. Un nuovo strumento di screening per l’identificazione dei bambini con difficoltà di lettura 1.219
Competenze linguistiche e pragmatica in differenti condizioni del neurosviluppo: confronto tra i profili emersi al questionario ccc2 1.089
La diagnosi di Dislessia e Disortografia Evolutiva nei bambini bilingui (L2). Evidenze sul ruolo del lessico 1.006
Women During the Covid-19 Lockdown: More Anxiety Symptoms in Women With Children than Without Children and Role of the Resilience 966
Il bambino bilingue con difficoltà di apprendimento della letto-scrittura: è sempre corretto parlare di DSA? 914
DSA e memoria di lavoro 828
Il TRPS: nuovi indici psicometrici e predittività dello strumento per lo screening precoce di lettura 730
Trattamento lessicale nella dislessia evolutiva: confronto tra la modalità cartacea e computerizzata 585
Perception of specific learning disorders in parents and teachers. A socio-cultural perspective 484
Competenze pragmatiche e linguistiche nei Disturbi Specifici dell'Apprendimento (DSA): uno studio attraverso il questionario CCC2 424
Dallo screening alla riabilitazione dei disturbi specifici dell'apprendimento: una prospettiva di integrazione di studi neuropsicologici e comportamentali. 420
Psychopathological symptoms in Italian children and adolescents with Specific Learning Disorder: What do mothers and fathers report about? 382
The evolution of the reading profile in children with developmental dyslexia in a regular ortographies 358
PRESENTAZIONE DEL PROGETTO TIDE 334
Relationships between pragmatic abilities, school well-being and psychological health in typically developing children 313
Gestire gli studenti con DSA in classe uso delle mani e della linea dei numeri nel progetto PerContare. 307
La conoscenza delle tabelline 300
Declarative learning of new real-words in primary and secondary school children: Evidence of consolidation over time 296
Una valutazione europea per la dislessia. Tra desideri e necessità 290
Assessing decoding ability: the role of speed and accuracy and a new composite indicator to measure decoding skill in elementary grades 277
SPILLO: un nuovo strumento per l’identificazione della lentezza nella lettura orale 270
Attività di potenziamento della letto-scrittura di tipo lessicale nei bambini con Disturbo Specifico dell'Apprendimento 268
The role of perceived learning environment in scholars: A comparison between university students with dyslexia and normal readers 268
SPILLO Strumento per l'identificazione della lentezza nella lettura orale 260
A new procedure to measure children's reading speed and accuracy in Italian 256
Beyond Verbal Behavior: An Empirical Analysis of Speech Rates in Psychotherapy Sessions 253
Nuove acquisizioni sui meccanismi dell’apprendimento 244
Studio dell’incidenza della dislessia nelle scuole elementari e medie in Emilia Romagna e Lombardia 242
Decoding automaticity in reading process and practice. How much influence does summer vacation have on children’s reading abilities in primary school? 219
An analysis of perception through the narrative of the self in students of primary school with dyslexia 218
Some experimental results on the role of speed and accuracy of reading in psychometric tests. 208
New Fuzzy Composite Indicators for Dyslexia 208
Language and Pragmatics Across Neurodevelopmental Disorders: An Investigation Using the Italian Version of CCC-2 201
The European battery for reading assessment: Interlingual comparative study of reading abilities 198
La dislessia evolutiva 195
Dyslexia and psychopathological symptoms in Italian university students: a higher risk for anxiety disorders in male population? 193
Genitori di bambini con Disturbo dello Spettro dell’Autismo durante la pandemia da COVID-19: effetti di ansia e resilienza sul benessere dei fratelli e delle sorelle 192
Early numerical skills in individuals with Down Syndrome 186
New fuzzy composite indicators for dyslexia 184
XX CONGRESSO NAZIONALE DELLA SEZIONE DI PSICOLOGIA CLINICA E DINAMICA 181
Impaired school well-being in children with specific learning disorder and its relationship to psychopathological symptoms 173
I disturbi specifici dell’apprendimento: caratteristiche cliniche 171
THE WORD CHAIN TEST: A SHORT COLLECTIVE SCREENING FOR IDENTIFICATION OF CHILDREN AT RISK FOR READING DISABILITIES 162
A Neuropsychological Profile of Developmental Dyscalculia: The Role of Comorbidity 141
Set-shifting profile in students with Dyslexia 141
Quale relazione tra malessere scolastico e sintomi psicopatologici in bambini con Disturbo Specifico dell’Apprendimento (DSA)? 140
Language delay identification at 24-36 months of age: The central role of the pediatrician|Identificare i ritardi nello sviluppo del linguaggio a 2-3 anni: il ruolo determinante del pediatra 139
Developmental trajectories of set-shifting ability from childhood trough adolescents 136
Indagine conoscitiva di studenti dislessici in ambito universitario 134
Fattori di protezione e fattori di rischio per la carriera accademica di studenti e studentesse universitari con disturbo specifico dell’apprendimento 133
Specific Learning Disorders in young adults: investigating pragmatic abilities and their relationship with Theory of Mind, executive functions and quality of life. 119
Morpho-Syntactic Deficit in Children with Cochlear Implant: Consequence of Hearing Loss or Concomitant Impairment to the Language System? 115
Emotional and behavioural features in children with SLD: different opinions between parents. 113
L’apprendimento della lettura in un contesto multilinguistico. Il progetto S.T.A.R. 110
Profilo cognitivo in studenti universitari con DSA: confronto tra studenti con sola dislessia e con DSA di tipo misto 107
L’apprendimento della abilità scolastiche. Modelli di apprendimento del codice del linguaggio scritto 107
Dati preliminari su una prova di apprendimento verbale in età evolutiva. 104
Screening per l’identificazione delle difficoltà di lettura e scrittura in contesti multilinguistici: il progetto S.T.A.R 104
Psychopatological symptoms in Italian children and adolescents with specific learning disorder: what do mothers and fathers report about? 99
Italian version of the word chain test: a short collective screening of low word recognition abilities. 98
Adolescenti con e senza DSA dopo due anni di pandemia: esiti psicologici differenti? 95
Which relationships between pragmatic difficulties and Theory of Mind, Executive Functions and Quality of Life in young adults with Specific Learning Disorder? 95
. Il Progetto PerContare – pratiche per una “buona didattica” e metodi per la rilevazione di bambini con difficoltà in matematica. 92
Impact of quality of life and autistic traits on Internet Addiction: a study on Italian university students. 90
Set-shifting in bambini normolettori e con dislessia: una prova di fluenza verbale alternata. 87
The role of perceived learning environment in scholars: A comparison between university students with dyslexia and normal readers. 85
Application to adolescents of a pure set-shifting measure for adults: identification of poor shifting skills in the group with Developmental Dyslexia 81
Quality of life and its relationship to maternal experience and resilience during COVID-19 lockdown in children with specific learning disabilities 79
The Moderator Effect of Subthreshold Autistic Traits on the Relationship between Quality of Life and Internet Addiction 74
Sintomi psicopatologici in bambini con disturbo specifico dell’apprendimento (DSA): differenze tra quanto riportano madri e padri. 67
Cognitive Profile Discrepancies among Typical University Students and Those with Dyslexia and Mixed-Type Learning Disorder 66
Psychological health of mothers and siblings of children with autism spectrum disorder during COVID-19 pandemic: New evidence in Italian families 62
Effetti dell’uso delle videochiamate sul benessere della persona anziana: una revisione sistematica 61
Effects of textual prompting and constant time delay on social communication skills of young adults with Prader Willi syndrome during online socialisation activities 56
null 49
WAIS-IV in studenti universitari con Disturbo Specifico dell’Apprendimento: analisi dei profili cognitivi 36
Rumination and worry profile in university students with Specific Learning Disabilities 27
Are sleep disturbances a risk factor for suicidal behavior in the first episode of psychosis? Evidence from a systematic review 26
Repetitive negative thinking in university students with Specific Learning Disorder: does gender matter? 19
Psychological Health of Deaf Pre-Teens and Teenagers with Cochlear Implants and Maternal Psychological Features: A Pilot Study 14
null 14
The Mediation Role of Emotion Regulation in the Relationship Between Anxiety and Depression in University Students with Specific Learning Disorder 10
Totale 24.472
Categoria #
all - tutte 56.478
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 56.478


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/202094 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 94
2020/20212.217 185 94 131 166 230 184 174 250 187 271 227 118
2021/20223.493 218 265 214 231 254 218 256 250 359 418 554 256
2022/20234.043 221 239 324 380 392 364 229 394 506 341 373 280
2023/20244.061 218 231 254 464 429 535 316 391 244 360 301 318
2024/20256.031 303 164 323 606 916 637 438 393 626 503 632 490
Totale 24.472