SCORZA, Maristella
SCORZA, Maristella
Dipartimento di Scienze Biomediche, Metaboliche e Neuroscienze
. Il Progetto PerContare – pratiche per una “buona didattica” e metodi per la rilevazione di bambini con difficoltà in matematica.
2013 Baccaglini Frank, Anna; Scorza, Maristella
A comprehensive approach to adolescent suicide prevention: insights from a narrative review perspective
2025 Baldini, Valentina; Gnazzo, Martina; Varallo, Giorgia; Di Vincenzo, Matteo; Scorza, Maristella; Franceschini, Christian; De Ronchi, Diana; Fiorillo, Andrea; Plazzi, Giuseppe
A Neuropsychological Profile of Developmental Dyscalculia: The Role of Comorbidity
2023 Luoni, Chiara; Scorza, Maristella; Stefanelli, Silvia; Fagiolini, Barbara; Termine, Cristiano
A new procedure to measure children's reading speed and accuracy in Italian
2014 Morlini, Isabella; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella
Academic Burnout in University Students with Specific Learning Disorders: The Mediating Role of Anxiety in the Relationship Between Burnout and Depression
2025 Camia, Michela; Reho, Matteo; Ferrari, Elisabetta; Boni, Claudia Daria; Ferretti, Valentina; Guaraldi, Giacomo; Genovese, Elisabetta; Varallo, Giorgia; Benassi, Erika; Scarano, Alessia; Baldini, Valentina; Ciaramidaro, Angela; Scorza, Maristella
Adolescenti con e senza DSA dopo due anni di pandemia: esiti psicologici differenti?
2022 Cattapan, Vanessa; Scorza, Maristella; Camia, Michela; Landini, Alessandra; Benassi, Erika
An analysis of perception through the narrative of the self in students of primary school with dyslexia
2014 Fulgeri, Gian Marco; Scortichini, Francesca; Scorza, Maristella; Stella, Giacomo
Application to adolescents of a pure set-shifting measure for adults: identification of poor shifting skills in the group with Developmental Dyslexia
2022 Ferrara, Marika; Benassi, Erika; Camia, Michela; Scorza, Maristella
Are sleep disturbances a risk factor for suicidal behavior in the first episode of psychosis? Evidence from a systematic review
2025 Baldini, V.; Gnazzo, M.; Santangelo, G.; D'Agostino, A.; Varallo, G.; Scorza, M.; Ostuzzi, G.; Galeazzi, G. M.; De Ronchi, D.; Plazzi, G.
Assessing decoding ability: the role of speed and accuracy and a new composite indicator to measure decoding skill in elementary grades
2015 Morlini, Isabella; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella
Attività di potenziamento della letto-scrittura di tipo lessicale nei bambini con Disturbo Specifico dell'Apprendimento
2012 Scortichini, Francesca; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella; Zanzurino, Giuseppe
Beyond Verbal Behavior: An Empirical Analysis of Speech Rates in Psychotherapy Sessions
2018 Rocco, Diego; Pastore, Massimiliano; Gennaro, Alessandro; Salvatore, Sergio; Cozzolino, Mauro; Scorza, Maristella
Cognitive Profile Discrepancies among Typical University Students and Those with Dyslexia and Mixed-Type Learning Disorder
2023 Scorza, Maristella; Gontkovsky, Samuel T.; Puddu, Marta; Ciaramidaro, Angela; Termine, Cristiano; Simeoni, Loriana; Mauro, Marcella; Benassi, Erika
Competenze linguistiche e pragmatica in differenti condizioni del neurosviluppo: confronto tra i profili emersi al questionario ccc2
2019 Ferrara, Marika; Camia, Michela; Scorza, Maristella; Cecere, Valentina; Villata, Virginia; Vivenzio, Nataly; Padovani, Roberto
Competenze pragmatiche e linguistiche nei Disturbi Specifici dell'Apprendimento (DSA): uno studio attraverso il questionario CCC2
2019 Camia, Michela; Ferrara, Marika; Cecere, Valentina; Villata, Virginia; Vivenzio, Nataly; Scorza, Maristella; Padovani, Roberto
Dallo screening alla riabilitazione dei disturbi specifici dell'apprendimento: una prospettiva di integrazione di studi neuropsicologici e comportamentali.
2013 Scortichini, Francesca; Scorza, Maristella; Stella, Giacomo
Dati preliminari su una prova di apprendimento verbale in età evolutiva.
2017 Boni, C. D.; Benassi, E.; Scortichini, F.; Scorza, M.
Declarative learning of new real-words in primary and secondary school children: Evidence of consolidation over time
2017 Scorza, Maristella; Benassi, Erika; Boni, Claudia D.; Pinotti, Chiara; Stella, Giacomo
Decoding automaticity in reading process and practice. How much influence does summer vacation have on children’s reading abilities in primary school?
2015 Scorza, Maristella; Boni, Claudia Daria; Zanzurino, Giuseppe G. F.; Scortichini, Francesca; Morlini, Isabella; Stella, Giacomo
Developmental trajectories of set-shifting ability from childhood trough adolescents
2019 Ferrara, Marika; Camia, Michela; Benassi, Erika; Scorza, Maristella
| Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
|---|---|---|---|
| . Il Progetto PerContare – pratiche per una “buona didattica” e metodi per la rilevazione di bambini con difficoltà in matematica. | 1-gen-2013 | Baccaglini Frank, Anna; Scorza, Maristella | |
| A comprehensive approach to adolescent suicide prevention: insights from a narrative review perspective | 1-gen-2025 | Baldini, Valentina; Gnazzo, Martina; Varallo, Giorgia; Di Vincenzo, Matteo; Scorza, Maristella; Franceschini, Christian; De Ronchi, Diana; Fiorillo, Andrea; Plazzi, Giuseppe | |
| A Neuropsychological Profile of Developmental Dyscalculia: The Role of Comorbidity | 1-gen-2023 | Luoni, Chiara; Scorza, Maristella; Stefanelli, Silvia; Fagiolini, Barbara; Termine, Cristiano | |
| A new procedure to measure children's reading speed and accuracy in Italian | 1-gen-2014 | Morlini, Isabella; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella | |
| Academic Burnout in University Students with Specific Learning Disorders: The Mediating Role of Anxiety in the Relationship Between Burnout and Depression | 1-gen-2025 | Camia, Michela; Reho, Matteo; Ferrari, Elisabetta; Boni, Claudia Daria; Ferretti, Valentina; Guaraldi, Giacomo; Genovese, Elisabetta; Varallo, Giorgia; Benassi, Erika; Scarano, Alessia; Baldini, Valentina; Ciaramidaro, Angela; Scorza, Maristella | |
| Adolescenti con e senza DSA dopo due anni di pandemia: esiti psicologici differenti? | 1-gen-2022 | Cattapan, Vanessa; Scorza, Maristella; Camia, Michela; Landini, Alessandra; Benassi, Erika | |
| An analysis of perception through the narrative of the self in students of primary school with dyslexia | 1-gen-2014 | Fulgeri, Gian Marco; Scortichini, Francesca; Scorza, Maristella; Stella, Giacomo | |
| Application to adolescents of a pure set-shifting measure for adults: identification of poor shifting skills in the group with Developmental Dyslexia | 1-gen-2022 | Ferrara, Marika; Benassi, Erika; Camia, Michela; Scorza, Maristella | |
| Are sleep disturbances a risk factor for suicidal behavior in the first episode of psychosis? Evidence from a systematic review | 1-gen-2025 | Baldini, V.; Gnazzo, M.; Santangelo, G.; D'Agostino, A.; Varallo, G.; Scorza, M.; Ostuzzi, G.; Galeazzi, G. M.; De Ronchi, D.; Plazzi, G. | |
| Assessing decoding ability: the role of speed and accuracy and a new composite indicator to measure decoding skill in elementary grades | 1-gen-2015 | Morlini, Isabella; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella | |
| Attività di potenziamento della letto-scrittura di tipo lessicale nei bambini con Disturbo Specifico dell'Apprendimento | 1-gen-2012 | Scortichini, Francesca; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella; Zanzurino, Giuseppe | |
| Beyond Verbal Behavior: An Empirical Analysis of Speech Rates in Psychotherapy Sessions | 1-gen-2018 | Rocco, Diego; Pastore, Massimiliano; Gennaro, Alessandro; Salvatore, Sergio; Cozzolino, Mauro; Scorza, Maristella | |
| Cognitive Profile Discrepancies among Typical University Students and Those with Dyslexia and Mixed-Type Learning Disorder | 1-gen-2023 | Scorza, Maristella; Gontkovsky, Samuel T.; Puddu, Marta; Ciaramidaro, Angela; Termine, Cristiano; Simeoni, Loriana; Mauro, Marcella; Benassi, Erika | |
| Competenze linguistiche e pragmatica in differenti condizioni del neurosviluppo: confronto tra i profili emersi al questionario ccc2 | 1-gen-2019 | Ferrara, Marika; Camia, Michela; Scorza, Maristella; Cecere, Valentina; Villata, Virginia; Vivenzio, Nataly; Padovani, Roberto | |
| Competenze pragmatiche e linguistiche nei Disturbi Specifici dell'Apprendimento (DSA): uno studio attraverso il questionario CCC2 | 1-gen-2019 | Camia, Michela; Ferrara, Marika; Cecere, Valentina; Villata, Virginia; Vivenzio, Nataly; Scorza, Maristella; Padovani, Roberto | |
| Dallo screening alla riabilitazione dei disturbi specifici dell'apprendimento: una prospettiva di integrazione di studi neuropsicologici e comportamentali. | 1-gen-2013 | Scortichini, Francesca; Scorza, Maristella; Stella, Giacomo | |
| Dati preliminari su una prova di apprendimento verbale in età evolutiva. | 1-gen-2017 | Boni, C. D.; Benassi, E.; Scortichini, F.; Scorza, M. | |
| Declarative learning of new real-words in primary and secondary school children: Evidence of consolidation over time | 1-gen-2017 | Scorza, Maristella; Benassi, Erika; Boni, Claudia D.; Pinotti, Chiara; Stella, Giacomo | |
| Decoding automaticity in reading process and practice. How much influence does summer vacation have on children’s reading abilities in primary school? | 1-gen-2015 | Scorza, Maristella; Boni, Claudia Daria; Zanzurino, Giuseppe G. F.; Scortichini, Francesca; Morlini, Isabella; Stella, Giacomo | |
| Developmental trajectories of set-shifting ability from childhood trough adolescents | 1-gen-2019 | Ferrara, Marika; Camia, Michela; Benassi, Erika; Scorza, Maristella |
