In this paper, we suggest a method based on fuzzy set theory for te construction of fuzzy synthetic indexes of dyslexia. A few criteria for assigning values to the membership functions are discussed, as well as criteria for defining the weights of the manifest variables.
New Fuzzy Composite Indicators for Dyslexia / Morlini, Isabella; Scorza, Maristella. - 288:(2019), pp. 319-328. [10.1007/978-3-030-21158-5_24]
New Fuzzy Composite Indicators for Dyslexia
Isabella Morlini;MAristella Scorza
2019
Abstract
In this paper, we suggest a method based on fuzzy set theory for te construction of fuzzy synthetic indexes of dyslexia. A few criteria for assigning values to the membership functions are discussed, as well as criteria for defining the weights of the manifest variables.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
new.pdf
Accesso riservato
Tipologia:
VOR - Versione pubblicata dall'editore
Dimensione
2.21 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.21 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
Pubblicazioni consigliate
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris