Sfoglia per Autore
Leaders' competence and warmth: Their relationships with employees' well-being and organizational effectiveness
2017 Capozza, Dora; Bobbio, Andrea; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Falvo, Rossella; Pagani, Ariela Francesca
Improving Intergroup Relations with Extended Contact among Young Children: Mediation by Intergroup Empathy and Moderation by Direct Intergroup Contact
2017 Vezzali, Loris; Hewstone, Miles; Capozza, Dora; Trifiletti, Elena; Di Bernardo, Gian Antonio
Intergroup contact and outgroup humanization: Is the causal relationship uni- or bidirectional?
2017 Capozza, Dora; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Falvo, Rossella
Ridurre il pregiudizio etnico in età prescolare: gli effetti di un intervento di contatto immaginato
2018 Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Maria; Vezzali, Loris
Change context to change intolerance? Social diversity and intergroup contact in majority and minority school children
2018 Birtel, Michele D.; Wölfer, Ralf; Hewstone, Miles; Vezzali, Loris; Stathi, Sofia; Crisp, Richard J.; Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio
Intervento dal titolo La scuola può educare alla non violenza? Progetti di prevenzione dei fenomeni violenti, presentato al VI Convegno nazionale promosso a Reggio Emilia dall’Istituto di Psicologia Individuale “Alfred Adler” in collaborazione con la Scuola Adleriana di Psicoterapia, rivolto alla cittadinanza
2018 Vezzali, Loris; Di Bernardo, Gian Antonio
The role of gratitude in promoting positive intergroup relationships
2018 Regalia, Camillo; Manzi, Claudia; Vezzali, Loris; Di Bernardo, Gian Antonio; Turner, Rhiannon; Noor, Masi
22 maggio 2018. Incontro all’Università con gli studenti dell’Ipsia Lombardini che hanno preso parte alla ricerca relativa alla lettura della saga degli Hunger Games.
2018 Vezzali, Loris; Di Bernardo, Gian Antonio
Comportamento non verbale intergruppi “oggettivo”: una replica dello studio di Dovidio, kawakami e Gaertner (2002)
2018 Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino; Palazzi, Andrea; Calderara, Simone; Bicocchi, Nicola; Zambonelli, Franco; Cucchiara, Rita; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita
The influence of vicarious interracial relations on cognitive control in Italian undergraduate students
2018 Boni, CLAUDIA DARIA; Iani, Cristina; Di bernardo, Gian Antonio; Rubichi, Sandro; Vezzali, Loris
Using Kinect camera for investigating intergroup non-verbal human interactions
2018 Vezzali, Loris; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita; Crapolicchio, Eleonora; Bicocchi, Nicola; Calderara, Simone; Giovannini, Dino; Zambonelli, Franco; Cucchiara, Rita
Testing Hippocampal Memory in Prodromal Dementia with Lewy Bodies
2018 Busse, C.; Caffarra, P.; Rossi, A.; Zorzi, G.; Fragiacomo, F.; Camporese, G.; Pompanin, S.; Di Bernardo, G. A.; Cagnin, A.
Out-group threats and distress as antecedents of common in-group identity among majority and minority group members in the aftermath of a natural disaster
2018 Vezzali, Loris; Versari, Annalisa; Cadamuro, Alessia; Trifiletti, Elena; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO
The work-related basic need satisfaction scale: An Italian validation
2018 Colledani, D.; Capozza, D.; Falvo, R.; Di Bernardo, G. A.
Può l’attivazione dell’attaccamento sicuro favorire l’umanizzazione di outgroup stigmatizzati?
2018 Falvo, Rossella; Di Bernardo, Gian Antonio; Boin, Jessica; Capozza, Dora
Secondary Transfer Effect among Children: The Role of Social Dominance Orientation and Outgroup Attitudes
2018 Vezzali, Loris; Di Bernardo, Gian Antonio; Stathi, Sofia; Cadamuro, Alessia; Lášticová, Barbara; Andraščiková, Simona
Flipped Classroom e didattica tradizionale. Uno studio in una scuola primaria.
2019 Lazzaretti, Letizia; Cadamuro, Alessia; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Pecini, Chiara
Flipped classroom e insegnamento tradizionale a confronto: una ricerca nella scuola primaria
2019 Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Lazzaretti, Letizia; Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris
Psychiatric Phenocopy Syndrome of Behavioral Frontotemporal Dementia: Behavioral and Cognitive Fingerprint
2019 Busse, C.; Pettenuzzo, I.; Pompanin, S.; Roiter, B.; Di Bernardo, G. A.; Zorzi, G.; Fragiacomo, F.; Gazzola, G.; Cecchin, D.; Pigato, G.; Cagnin, A.
Reducing prejudice and addressing inequalities with intergroup contact
2019 Vezzali, Loris; Cocco, Veronica Margherita; Stathi, Sofia; Di Bernardo, Gian Antonio; McKeown Jones, Shelley; Dixon, John
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Leaders' competence and warmth: Their relationships with employees' well-being and organizational effectiveness | 1-gen-2017 | Capozza, Dora; Bobbio, Andrea; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Falvo, Rossella; Pagani, Ariela Francesca | |
Improving Intergroup Relations with Extended Contact among Young Children: Mediation by Intergroup Empathy and Moderation by Direct Intergroup Contact | 1-gen-2017 | Vezzali, Loris; Hewstone, Miles; Capozza, Dora; Trifiletti, Elena; Di Bernardo, Gian Antonio | |
Intergroup contact and outgroup humanization: Is the causal relationship uni- or bidirectional? | 1-gen-2017 | Capozza, Dora; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Falvo, Rossella | |
Ridurre il pregiudizio etnico in età prescolare: gli effetti di un intervento di contatto immaginato | 1-gen-2018 | Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Maria; Vezzali, Loris | |
Change context to change intolerance? Social diversity and intergroup contact in majority and minority school children | 1-gen-2018 | Birtel, Michele D.; Wölfer, Ralf; Hewstone, Miles; Vezzali, Loris; Stathi, Sofia; Crisp, Richard J.; Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio | |
Intervento dal titolo La scuola può educare alla non violenza? Progetti di prevenzione dei fenomeni violenti, presentato al VI Convegno nazionale promosso a Reggio Emilia dall’Istituto di Psicologia Individuale “Alfred Adler” in collaborazione con la Scuola Adleriana di Psicoterapia, rivolto alla cittadinanza | 1-gen-2018 | Vezzali, Loris; Di Bernardo, Gian Antonio | |
The role of gratitude in promoting positive intergroup relationships | 1-gen-2018 | Regalia, Camillo; Manzi, Claudia; Vezzali, Loris; Di Bernardo, Gian Antonio; Turner, Rhiannon; Noor, Masi | |
22 maggio 2018. Incontro all’Università con gli studenti dell’Ipsia Lombardini che hanno preso parte alla ricerca relativa alla lettura della saga degli Hunger Games. | 1-gen-2018 | Vezzali, Loris; Di Bernardo, Gian Antonio | |
Comportamento non verbale intergruppi “oggettivo”: una replica dello studio di Dovidio, kawakami e Gaertner (2002) | 1-gen-2018 | Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino; Palazzi, Andrea; Calderara, Simone; Bicocchi, Nicola; Zambonelli, Franco; Cucchiara, Rita; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita | |
The influence of vicarious interracial relations on cognitive control in Italian undergraduate students | 1-gen-2018 | Boni, CLAUDIA DARIA; Iani, Cristina; Di bernardo, Gian Antonio; Rubichi, Sandro; Vezzali, Loris | |
Using Kinect camera for investigating intergroup non-verbal human interactions | 1-gen-2018 | Vezzali, Loris; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita; Crapolicchio, Eleonora; Bicocchi, Nicola; Calderara, Simone; Giovannini, Dino; Zambonelli, Franco; Cucchiara, Rita | |
Testing Hippocampal Memory in Prodromal Dementia with Lewy Bodies | 1-gen-2018 | Busse, C.; Caffarra, P.; Rossi, A.; Zorzi, G.; Fragiacomo, F.; Camporese, G.; Pompanin, S.; Di Bernardo, G. A.; Cagnin, A. | |
Out-group threats and distress as antecedents of common in-group identity among majority and minority group members in the aftermath of a natural disaster | 1-gen-2018 | Vezzali, Loris; Versari, Annalisa; Cadamuro, Alessia; Trifiletti, Elena; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO | |
The work-related basic need satisfaction scale: An Italian validation | 1-gen-2018 | Colledani, D.; Capozza, D.; Falvo, R.; Di Bernardo, G. A. | |
Può l’attivazione dell’attaccamento sicuro favorire l’umanizzazione di outgroup stigmatizzati? | 1-gen-2018 | Falvo, Rossella; Di Bernardo, Gian Antonio; Boin, Jessica; Capozza, Dora | |
Secondary Transfer Effect among Children: The Role of Social Dominance Orientation and Outgroup Attitudes | 1-gen-2018 | Vezzali, Loris; Di Bernardo, Gian Antonio; Stathi, Sofia; Cadamuro, Alessia; Lášticová, Barbara; Andraščiková, Simona | |
Flipped Classroom e didattica tradizionale. Uno studio in una scuola primaria. | 1-gen-2019 | Lazzaretti, Letizia; Cadamuro, Alessia; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Pecini, Chiara | |
Flipped classroom e insegnamento tradizionale a confronto: una ricerca nella scuola primaria | 1-gen-2019 | Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Lazzaretti, Letizia; Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris | |
Psychiatric Phenocopy Syndrome of Behavioral Frontotemporal Dementia: Behavioral and Cognitive Fingerprint | 1-gen-2019 | Busse, C.; Pettenuzzo, I.; Pompanin, S.; Roiter, B.; Di Bernardo, G. A.; Zorzi, G.; Fragiacomo, F.; Gazzola, G.; Cecchin, D.; Pigato, G.; Cagnin, A. | |
Reducing prejudice and addressing inequalities with intergroup contact | 1-gen-2019 | Vezzali, Loris; Cocco, Veronica Margherita; Stathi, Sofia; Di Bernardo, Gian Antonio; McKeown Jones, Shelley; Dixon, John |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile