Sfoglia per Autore
Ostracism, humanity attributions, and social categorization
2017 Capozza, Dora; Boin, Jessica; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Falvo, Rossella
L'Importanza degli Interventi a Scuola per Migliorare le Relazioni Interpersonali e fra i Gruppi
2017 DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino
A new era in the study of intergroup nonverbal behaviour: Studying intergroup dyadic interactions “online”
2017 DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Vezzali, Loris; Palazzi, Andrea; Calderara, Simone; Bicocchi, Nicola; Zambonelli, Franco; Cucchiara, Rita; Cadamuro, Alessia
Introduzione [RIDURRE IL PREGIUDIZIO IN CLASSE: Come promuovere la coesione nella scuola multiculturale]
2017 Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Giovannini, Dino
Contatto immaginato e bullismo pregiudiziale: un intervento con bambini di scuola primaria
2017 Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Stathi, Sofia; Crisp, Richard J.
4 aprile 2017. Intervista a Telereggio in merito al libro Ridurre il pregiudizio in classe. Come promuovere la coesione nella scuola multiculturale.
2017 Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Giovannini, Dino
Taking advantage of direct contact intercultural videos to implement vicarious contact: A school-based intervention
2017 Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Stathi, Sofia; Capozza, Dora; Giovannini, Dino
Expectancies, cultural distance and group representations as predictors of majority and minority adolescents’ intergroup attitudes
2017 Giovannini, Dino; Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Stathi, Sofia
I Risultati della Ricerca: Qual è la Strategia pìù efficace?
2017 Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Trifiletti, Elena; Cadamuro, Alessia
Presentazione del libro “Ridurre il pregiudizio in classe: come promuovere la coesione nella scuola multiculturale”, presso l’Aula Magna “P. Manodori” di Palazzo Dossetti (Università di Modena e Reggio Emilia). Sono intervenuti alla presentazione Angelo O. Andrisano (Magnifico Rettore dell’Università di Modena e Reggio Emilia), Giorgio Zanetti (Direttore Dipartimento Educazione e Scienze Umane), Raffaella Curioni (Assessora a Educazione e Conoscenza del Comune di Reggio Emilia), Elena Trifiletti (docente di psicologia sociale, Università di Verona), Andrea Carboni (docente Istituto Professionale per i Servizi Alberghieri e Ristorazione Motti di Reggio Emilia), Lisa Cortesi (studentessa Corso di Laurea in Scienze dell’Educazione (Università di Modena e Reggio Emilia).
2017 Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Giovannini, Dino
Il Pregiudizio tra i Gruppi
2017 DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino
The importance of selecting the best prejudice-reduction strategy: Direct an indirect intergroup contact interventions
2017 Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Hewstone, Miles; Stathi, Sofia; Capozza, Dora; Trifiletti, Elena; Giovannini, Dino
Ridurre il Pregiudizio in Classe. Come Promuovere la Coesione nella Scuola Multiculturale.
2017 Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Giovannini, Dino
Religion, prejudice, and improvement of interreligious relationships
2017 DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino
Migliorare le Relazioni Tra Gruppi
2017 Vezzali, Loris; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Giovannini, Dino
Improving Intergroup Relations with Extended Contact among Young Children: Mediation by Intergroup Empathy and Moderation by Direct Intergroup Contact
2017 Vezzali, Loris; Hewstone, Miles; Capozza, Dora; Trifiletti, Elena; Di Bernardo, Gian Antonio
Discussing differences between groups: The content of intergroup encounters and motivation for social change among members of advantaged groups
2017 Vezzali, Loris; Andrighetto, Luca; Capozza, Dora; Di Bernardo, Gian Antonio; Saguy, Tamar
Negative intergroup contact and support for social policies toward the minority outgroup in the aftermath of a natural disaster
2017 Vezzali, Loris; Andrighetto, Luca; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Nadi, Chaima; Bergamini, Giulia
Specific Verbal Memory Measures May Distinguish Alzheimer's Disease from Dementia with Lewy Bodies
2017 Bussè, Cinzia; Anselmi, Pasquale; Pompanin, Sara; Zorzi, Giovanni; Fragiacomo, Federica; Camporese, Giulia; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Semenza, Carlo; Caffarra, Paolo; Cagnin, Annachiara
Vicarious, extended and imagined intergroup contact: A review of interventions based on indirect contact strategies applied in educational settings
2017 DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Vezzali, Loris; Stathi, Sofia; Cadamuro, Alessia; Cortesi, Lisa
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile