VERSARI, Annalisa

VERSARI, Annalisa  

Dipartimento Educazione e Scienze Umane  

Mostra records
Risultati 1 - 16 di 16 (tempo di esecuzione: 0.025 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Cognitive Performance in the Aftermath of a Natural Disaster: The Role of Coping Strategies, Theory of Mind and Peer Social Support 1-gen-2015 Cadamuro, A.; Versari, A.; Vezzali, L.; Giovannini, D.; Trifiletti, E.
Conferenza stampa per presentazione ricerche terremoto svolte dal RIMILab 1-gen-2013 Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Giovannini, Dino
Feeling like a group after a natural disaster: Common ingroup identity and relations with outgroup victims among majority and minority young children 1-gen-2015 Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Giovannini, Dino; Trifiletti, Elena
I bambini e il terremoto: strategie per fronteggiare lo stress 1-gen-2016 Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino
Il terremoto in Emilia Romagna: effetti sui bambini di scuola primaria a Carpi, Novi di Modena e Rovereto sulla Secchia 1-gen-2014 Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino
Intervista al TG di Telecentro-Odeon a Loris Vezzali e Annalisa Versari in relazione alle ricerche svolte per indagare gli effetti del terremoto su adulti e bambini. 1-gen-2013 Vezzali, Loris; Versari, Annalisa
Le relazioni tra italiani e stranieri all’indomani del terremoto 1-gen-2016 Vezzali, Loris; Giovannini, Dino; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa
Making the School Smart: The Interactive Whiteboard Against Disparities in Children Stemming From Low Metacognitive Skills 1-gen-2020 Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris; Versari, Annalisa
Nuove tecnologie, atteggiamento verso lo studio e creatività: una ricerca con studenti di scuola secondaria di primo grado 1-gen-2017 Versari, Annalisa; Cadamuro, Alessia; Farneti, Alessandra
Out-group threats and distress as antecedents of common in-group identity among majority and minority group members in the aftermath of a natural disaster 1-gen-2018 Vezzali, Loris; Versari, Annalisa; Cadamuro, Alessia; Trifiletti, Elena; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO
Presentazione di due ricerche sul terremoto all’interno dell’iniziativa organizzata dal Dipartimento di Educazione e Scienze Umane “Quando il terremoto fa tremare il cuore. L’università con le scuole del cratere” 1-gen-2013 Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; L., Andrighetto; Giovannini, Dino; C., Nadi; G., Bergamini
Presentazione ricerca terremoto presso le scuole di Novi di Modena e Rovereto sulla Secchia 1-gen-2013 Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Vezzali, Loris
Preventing the detrimental effect of posttraumatic stress in young children: The role of theory of mind in the aftermath of a natural disaster 1-gen-2016 Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Vezzali, Loris; Trifiletti, Elena
The psychometric properties of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ): Multidimensional Rasch Analysis on primary school data 1-gen-2020 Bonanomi, Andrea; Cadamuro, Alessia; Olivari Maria, Giulia; Versari, Annalisa; Confalonieri, Emanuela
Sharing distress increases helping and contact intentions via social identification and inclusion of the other in the self: Children’s prosocial behaviour after an earthquake 1-gen-2016 Vezzali, Loris; Drury, John; Versari, Annalisa; Cadamuro, Alessia
Vessel inflammation and morphological changes in patients with large vessel vasculitis: A retrospective study 1-gen-2022 Besutti, G.; Muratore, F.; Mancuso, P.; Ferrari, M.; Galli, E.; Spaggiari, L.; Monelli, F.; Casali, M.; Versari, A.; Boiardi, L.; Marvisi, C.; Ligabue, G.; Pattacini, P.; Giorgi Rossi, P.; Salvarani, C.