VERSARI, Annalisa
VERSARI, Annalisa
Dipartimento Educazione e Scienze Umane
Cognitive Performance in the Aftermath of a Natural Disaster: The Role of Coping Strategies, Theory of Mind and Peer Social Support
2015 Cadamuro, A.; Versari, A.; Vezzali, L.; Giovannini, D.; Trifiletti, E.
Conferenza stampa per presentazione ricerche terremoto svolte dal RIMILab
2013 Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Giovannini, Dino
End of induction [18F]FDG PET is prognostic for progression-free survival and overall survival in follicular lymphoma patients enrolled in the FOLL12 trial
2024 Guerra, L.; Chauvie, S.; Fallanca, F.; Bergesio, F.; Marcheselli, L.; Durmo, R.; Peano, S.; Franceschetto, A.; Monaco, L.; Barbieri, E.; Ladetto, M.; Musuraca, G.; Tosi, P.; Bianchi, B.; Bolis, S. A. M.; Pavone, V.; Chiarenza, A.; Arcari, A.; Califano, C.; Bari, A.; Massaia, M.; Conconi, A.; Musto, P.; Mannina, D.; Roti, G.; Galimberti, S.; Gini, G.; Falcinelli, F.; Vitolo, U.; Usai, S. V.; Stefani, P. M.; Ibatici, A.; Liberati, A. M.; Pennese, E.; Perrone, T.; Versari, A.; Luminari, S.
Feeling like a group after a natural disaster: Common ingroup identity and relations with outgroup victims among majority and minority young children
2015 Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Giovannini, Dino; Trifiletti, Elena
I bambini e il terremoto: strategie per fronteggiare lo stress
2016 Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino
Il terremoto in Emilia Romagna: effetti sui bambini di scuola primaria a Carpi, Novi di Modena e Rovereto sulla Secchia
2014 Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino
Intervista al TG di Telecentro-Odeon a Loris Vezzali e Annalisa Versari in relazione alle ricerche svolte per indagare gli effetti del terremoto su adulti e bambini.
2013 Vezzali, Loris; Versari, Annalisa
Le relazioni tra italiani e stranieri all’indomani del terremoto
2016 Vezzali, Loris; Giovannini, Dino; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa
Levodopa responsive asymmetric parkinsonism as clinical presentation of progranulin gene mutation
2023 Biagioli, N.; Cavallieri, F.; Marti, A.; Di Rauso, G.; Fioravanti, V.; Monfrini, E.; Gasparini, F.; Beltrami, D.; Grisanti, S.; Rossi, J.; Toschi, G.; Fraternali, A.; Versari, A.; Napoli, M.; Pascarella, R.; Di Fonzo, A.; Valzania, F.
Making the School Smart: The Interactive Whiteboard Against Disparities in Children Stemming From Low Metacognitive Skills
2020 Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris; Versari, Annalisa
Nuove tecnologie, atteggiamento verso lo studio e creatività: una ricerca con studenti di scuola secondaria di primo grado
2017 Versari, Annalisa; Cadamuro, Alessia; Farneti, Alessandra
Out-group threats and distress as antecedents of common in-group identity among majority and minority group members in the aftermath of a natural disaster
2018 Vezzali, Loris; Versari, Annalisa; Cadamuro, Alessia; Trifiletti, Elena; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO
Presentazione di due ricerche sul terremoto all’interno dell’iniziativa organizzata dal Dipartimento di Educazione e Scienze Umane “Quando il terremoto fa tremare il cuore. L’università con le scuole del cratere”
2013 Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; L., Andrighetto; Giovannini, Dino; C., Nadi; G., Bergamini
Presentazione ricerca terremoto presso le scuole di Novi di Modena e Rovereto sulla Secchia
2013 Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Vezzali, Loris
Preventing the detrimental effect of posttraumatic stress in young children: The role of theory of mind in the aftermath of a natural disaster
2016 Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Vezzali, Loris; Trifiletti, Elena
Sharing distress increases helping and contact intentions via social identification and inclusion of the other in the self: Children’s prosocial behaviour after an earthquake
2016 Vezzali, Loris; Drury, John; Versari, Annalisa; Cadamuro, Alessia
The psychometric properties of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ): Multidimensional Rasch Analysis on primary school data
2020 Bonanomi, Andrea; Cadamuro, Alessia; Olivari Maria, Giulia; Versari, Annalisa; Confalonieri, Emanuela
Vessel inflammation and morphological changes in patients with large vessel vasculitis: A retrospective study
2022 Besutti, G.; Muratore, F.; Mancuso, P.; Ferrari, M.; Galli, E.; Spaggiari, L.; Monelli, F.; Casali, M.; Versari, A.; Boiardi, L.; Marvisi, C.; Ligabue, G.; Pattacini, P.; Giorgi Rossi, P.; Salvarani, C.
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Cognitive Performance in the Aftermath of a Natural Disaster: The Role of Coping Strategies, Theory of Mind and Peer Social Support | 1-gen-2015 | Cadamuro, A.; Versari, A.; Vezzali, L.; Giovannini, D.; Trifiletti, E. | |
Conferenza stampa per presentazione ricerche terremoto svolte dal RIMILab | 1-gen-2013 | Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Giovannini, Dino | |
End of induction [18F]FDG PET is prognostic for progression-free survival and overall survival in follicular lymphoma patients enrolled in the FOLL12 trial | 1-gen-2024 | Guerra, L.; Chauvie, S.; Fallanca, F.; Bergesio, F.; Marcheselli, L.; Durmo, R.; Peano, S.; Franceschetto, A.; Monaco, L.; Barbieri, E.; Ladetto, M.; Musuraca, G.; Tosi, P.; Bianchi, B.; Bolis, S. A. M.; Pavone, V.; Chiarenza, A.; Arcari, A.; Califano, C.; Bari, A.; Massaia, M.; Conconi, A.; Musto, P.; Mannina, D.; Roti, G.; Galimberti, S.; Gini, G.; Falcinelli, F.; Vitolo, U.; Usai, S. V.; Stefani, P. M.; Ibatici, A.; Liberati, A. M.; Pennese, E.; Perrone, T.; Versari, A.; Luminari, S. | |
Feeling like a group after a natural disaster: Common ingroup identity and relations with outgroup victims among majority and minority young children | 1-gen-2015 | Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Giovannini, Dino; Trifiletti, Elena | |
I bambini e il terremoto: strategie per fronteggiare lo stress | 1-gen-2016 | Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino | |
Il terremoto in Emilia Romagna: effetti sui bambini di scuola primaria a Carpi, Novi di Modena e Rovereto sulla Secchia | 1-gen-2014 | Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Vezzali, Loris; Giovannini, Dino | |
Intervista al TG di Telecentro-Odeon a Loris Vezzali e Annalisa Versari in relazione alle ricerche svolte per indagare gli effetti del terremoto su adulti e bambini. | 1-gen-2013 | Vezzali, Loris; Versari, Annalisa | |
Le relazioni tra italiani e stranieri all’indomani del terremoto | 1-gen-2016 | Vezzali, Loris; Giovannini, Dino; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa | |
Levodopa responsive asymmetric parkinsonism as clinical presentation of progranulin gene mutation | 1-gen-2023 | Biagioli, N.; Cavallieri, F.; Marti, A.; Di Rauso, G.; Fioravanti, V.; Monfrini, E.; Gasparini, F.; Beltrami, D.; Grisanti, S.; Rossi, J.; Toschi, G.; Fraternali, A.; Versari, A.; Napoli, M.; Pascarella, R.; Di Fonzo, A.; Valzania, F. | |
Making the School Smart: The Interactive Whiteboard Against Disparities in Children Stemming From Low Metacognitive Skills | 1-gen-2020 | Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris; Versari, Annalisa | |
Nuove tecnologie, atteggiamento verso lo studio e creatività: una ricerca con studenti di scuola secondaria di primo grado | 1-gen-2017 | Versari, Annalisa; Cadamuro, Alessia; Farneti, Alessandra | |
Out-group threats and distress as antecedents of common in-group identity among majority and minority group members in the aftermath of a natural disaster | 1-gen-2018 | Vezzali, Loris; Versari, Annalisa; Cadamuro, Alessia; Trifiletti, Elena; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO | |
Presentazione di due ricerche sul terremoto all’interno dell’iniziativa organizzata dal Dipartimento di Educazione e Scienze Umane “Quando il terremoto fa tremare il cuore. L’università con le scuole del cratere” | 1-gen-2013 | Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; L., Andrighetto; Giovannini, Dino; C., Nadi; G., Bergamini | |
Presentazione ricerca terremoto presso le scuole di Novi di Modena e Rovereto sulla Secchia | 1-gen-2013 | Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Vezzali, Loris | |
Preventing the detrimental effect of posttraumatic stress in young children: The role of theory of mind in the aftermath of a natural disaster | 1-gen-2016 | Cadamuro, Alessia; Versari, Annalisa; Vezzali, Loris; Trifiletti, Elena | |
Sharing distress increases helping and contact intentions via social identification and inclusion of the other in the self: Children’s prosocial behaviour after an earthquake | 1-gen-2016 | Vezzali, Loris; Drury, John; Versari, Annalisa; Cadamuro, Alessia | |
The psychometric properties of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ): Multidimensional Rasch Analysis on primary school data | 1-gen-2020 | Bonanomi, Andrea; Cadamuro, Alessia; Olivari Maria, Giulia; Versari, Annalisa; Confalonieri, Emanuela | |
Vessel inflammation and morphological changes in patients with large vessel vasculitis: A retrospective study | 1-gen-2022 | Besutti, G.; Muratore, F.; Mancuso, P.; Ferrari, M.; Galli, E.; Spaggiari, L.; Monelli, F.; Casali, M.; Versari, A.; Boiardi, L.; Marvisi, C.; Ligabue, G.; Pattacini, P.; Giorgi Rossi, P.; Salvarani, C. |