BISAGNO, ELISA
BISAGNO, ELISA
Dipartimento Chirurgico,Medico,Odontoiatrico e di Scienze Morfologiche con interesse Trapiantologico, Oncologico e di Medicina Rigenerativa
A developmental outlook on the role of cognition and emotions in youth volleyball and artistic gymnastics
2022 Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Rubichi, Sandro; Robazza, Claudio; Vitali, Francesca
A European comparison of screening and referral by childcare professionals of maltreatment in children aged 0–3: A wild goose chase or maybe not
2023 Bisagno, E.; Cadamuro, A.; Dierickx, S.; Mosleh, D. B.; Linde-Ozola, Z.; Kandate, A.; Varga-Sabjan, D.; Morva, D.; Laszlo, N.; Rozsa, M.; Gruber, A.; De Fazio, G. L.; Wuyts, D.; Blom, J. M. C.
A Moderated Mediation Analysis of the Effects of the COVID-19 Pandemic on Well-Being and Sport Readiness of Italian Team Sports Players: The Role of Perceived Safety of the Training Environment
2022 Vitali, F.; Bisagno, E.; Coco, M.; Cadamuro, A.; Maldonato, N. M.; Di Corrado, D.
A proposito di BESPORT
2021 Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris
Bambini e il terremoto: come la gestione delle emozioni e le relazioni possono ridurne l’impatto psicologico
2022 Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; Trifiletti, Elena; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita
BESPORT. Sport e benessere a 360 gradi
2021 Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris
Care When It Counts: Establishing Trauma-Sensitive Care as a Preventative Approach for 0–3-Year-Old Children Suffering from Trauma and Chronic Stress
2023 Dierickx, S.; Malisse, L.; Bisagno, E.; Cadamuro, A.; Van Haeken, S.; Wuyts, D.; Linde-Ozola, Z.; Kandãte, A.; Morva, D.; Rozsa, M.; Gruber, A.; Blom, J. M. C.; De Fazio, L. G.; Mosleh, D. B.; Varga-Sabján, D.; Groenen, A.
Combattere il bullismo interetnico con il contatto vicario
2019 Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris
Comparing story reading and video watching as two distinct forms of vicarious contact: An experimental intervention among elementary school children
2021 Cocco, Veronica Margherita; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Riboldi, Sara Debora; Crapolicchio, Eleonora; Trifiletti, Elena; Vezzali, Loris
Contatto vicario e bullismo interetnico
2019 Cocco, Veronica Margherita; Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Pecini, Chiara
Costruire comunità responsabili: un approccio integrato con scuole, istituzioni, società sportive e comunità locale di Reggio Emilia
2023 Lucarini, Alice; Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita; Shamloo, Soraya Elizabeth; Vezzali, Loris
Distance learning and teaching as a consequence of the covid-19 pandemic: A survey of teachers and students of an italian high school taking into account technological issues, attitudes and beliefs toward distance learning, metacognitive skills
2021 Cadamuro, A.; Bisagno, E.; Rubichi, S.; Rossi, L.; Cottafavi, D.; Crapolicchio, E.; Vezzali, Loris
Effetti dell’orientamento alla dominanza sociale sulla capacità di attribuire stati mentali all’outgroup. Una ricerca nella scuola primaria
2019 Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Pecini, Chiara; Vezzali, Loris
FIGHTING FOR POWER IN GAME OF THRONES: SOCIAL DOMINANCE ORIENTATION, CHARACTER MORALITY, AND COLLECTIVE VERSUS INDIVIDUAL INTERESTS WORLDVIEWS
2023 Bisagno, E.; Cocco, V. M.; Di Bernardo, G. A.; Crapolicchio, E.; Cadamuro, A.; Mccauley, P.; Pagliaro, S.; Vezzali, L.
Fighting stigma-based bullying in primary school children: An experimental intervention using vicarious intergroup contact and social norms
2022 Cocco, Veronica Margherita; Bisagno, Elisa; Visintin, Emilio Paolo; Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Trifiletti, Elena; Molinari, Luisa; Vezzali, Loris
Flipped classroom e insegnamento tradizionale a confronto: una ricerca nella scuola primaria
2019 Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Lazzaretti, Letizia; Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris
From learning machines to teaching robots. Interaction for educational purposes between the Social Robot NAO and children: a systematic review
2024 Rossi, L.; Orsenigo, E.; Bisagno, E.; Cadamuro, A.
Il ruolo della diversità culturale nella risposta al terremoto
2022 Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Trifiletti, Elena; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita
Intergroup contact to fight social inequality: A review of interventions with adolescents
2024 Bisagno, Elisa; Cocco, Veronica Margherita; Lucarini, Alice; Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris
La didattica a distanza come strumento per ridurre lo stress correlato al Covid-19 in bambini di scuola primaria
2020 Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita; Crapolicchio, Eleonora; Trifiletti, Elena; Vezzali, Loris
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
A developmental outlook on the role of cognition and emotions in youth volleyball and artistic gymnastics | 1-gen-2022 | Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Rubichi, Sandro; Robazza, Claudio; Vitali, Francesca | |
A European comparison of screening and referral by childcare professionals of maltreatment in children aged 0–3: A wild goose chase or maybe not | 1-gen-2023 | Bisagno, E.; Cadamuro, A.; Dierickx, S.; Mosleh, D. B.; Linde-Ozola, Z.; Kandate, A.; Varga-Sabjan, D.; Morva, D.; Laszlo, N.; Rozsa, M.; Gruber, A.; De Fazio, G. L.; Wuyts, D.; Blom, J. M. C. | |
A Moderated Mediation Analysis of the Effects of the COVID-19 Pandemic on Well-Being and Sport Readiness of Italian Team Sports Players: The Role of Perceived Safety of the Training Environment | 1-gen-2022 | Vitali, F.; Bisagno, E.; Coco, M.; Cadamuro, A.; Maldonato, N. M.; Di Corrado, D. | |
A proposito di BESPORT | 1-gen-2021 | Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris | |
Bambini e il terremoto: come la gestione delle emozioni e le relazioni possono ridurne l’impatto psicologico | 1-gen-2022 | Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; Trifiletti, Elena; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita | |
BESPORT. Sport e benessere a 360 gradi | 1-gen-2021 | Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris | |
Care When It Counts: Establishing Trauma-Sensitive Care as a Preventative Approach for 0–3-Year-Old Children Suffering from Trauma and Chronic Stress | 1-gen-2023 | Dierickx, S.; Malisse, L.; Bisagno, E.; Cadamuro, A.; Van Haeken, S.; Wuyts, D.; Linde-Ozola, Z.; Kandãte, A.; Morva, D.; Rozsa, M.; Gruber, A.; Blom, J. M. C.; De Fazio, L. G.; Mosleh, D. B.; Varga-Sabján, D.; Groenen, A. | |
Combattere il bullismo interetnico con il contatto vicario | 1-gen-2019 | Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris | |
Comparing story reading and video watching as two distinct forms of vicarious contact: An experimental intervention among elementary school children | 1-gen-2021 | Cocco, Veronica Margherita; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Riboldi, Sara Debora; Crapolicchio, Eleonora; Trifiletti, Elena; Vezzali, Loris | |
Contatto vicario e bullismo interetnico | 1-gen-2019 | Cocco, Veronica Margherita; Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Pecini, Chiara | |
Costruire comunità responsabili: un approccio integrato con scuole, istituzioni, società sportive e comunità locale di Reggio Emilia | 1-gen-2023 | Lucarini, Alice; Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita; Shamloo, Soraya Elizabeth; Vezzali, Loris | |
Distance learning and teaching as a consequence of the covid-19 pandemic: A survey of teachers and students of an italian high school taking into account technological issues, attitudes and beliefs toward distance learning, metacognitive skills | 1-gen-2021 | Cadamuro, A.; Bisagno, E.; Rubichi, S.; Rossi, L.; Cottafavi, D.; Crapolicchio, E.; Vezzali, Loris | |
Effetti dell’orientamento alla dominanza sociale sulla capacità di attribuire stati mentali all’outgroup. Una ricerca nella scuola primaria | 1-gen-2019 | Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Pecini, Chiara; Vezzali, Loris | |
FIGHTING FOR POWER IN GAME OF THRONES: SOCIAL DOMINANCE ORIENTATION, CHARACTER MORALITY, AND COLLECTIVE VERSUS INDIVIDUAL INTERESTS WORLDVIEWS | 1-gen-2023 | Bisagno, E.; Cocco, V. M.; Di Bernardo, G. A.; Crapolicchio, E.; Cadamuro, A.; Mccauley, P.; Pagliaro, S.; Vezzali, L. | |
Fighting stigma-based bullying in primary school children: An experimental intervention using vicarious intergroup contact and social norms | 1-gen-2022 | Cocco, Veronica Margherita; Bisagno, Elisa; Visintin, Emilio Paolo; Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Trifiletti, Elena; Molinari, Luisa; Vezzali, Loris | |
Flipped classroom e insegnamento tradizionale a confronto: una ricerca nella scuola primaria | 1-gen-2019 | Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Lazzaretti, Letizia; Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris | |
From learning machines to teaching robots. Interaction for educational purposes between the Social Robot NAO and children: a systematic review | 1-gen-2024 | Rossi, L.; Orsenigo, E.; Bisagno, E.; Cadamuro, A. | |
Il ruolo della diversità culturale nella risposta al terremoto | 1-gen-2022 | Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Trifiletti, Elena; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita | |
Intergroup contact to fight social inequality: A review of interventions with adolescents | 1-gen-2024 | Bisagno, Elisa; Cocco, Veronica Margherita; Lucarini, Alice; Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris | |
La didattica a distanza come strumento per ridurre lo stress correlato al Covid-19 in bambini di scuola primaria | 1-gen-2020 | Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita; Crapolicchio, Eleonora; Trifiletti, Elena; Vezzali, Loris |