BISAGNO, ELISA
BISAGNO, ELISA
Dipartimento Chirurgico,Medico,Odontoiatrico e di Scienze Morfologiche con interesse Trapiantologico, Oncologico e di Medicina Rigenerativa
A developmental outlook on the role of cognition and emotions in youth volleyball and artistic gymnastics
2022-01-01 Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Rubichi, Sandro; Robazza, Claudio; Vitali, Francesca
A European comparison of screening and referral by childcare professionals of maltreatment in children aged 0–3: A wild goose chase or maybe not
2023-01-01 Bisagno, E.; Cadamuro, A.; Dierickx, S.; Mosleh, D. B.; Linde-Ozola, Z.; Kandate, A.; Varga-Sabjan, D.; Morva, D.; Laszlo, N.; Rozsa, M.; Gruber, A.; De Fazio, G. L.; Wuyts, D.; Blom, J. M. C.
A Moderated Mediation Analysis of the Effects of the COVID-19 Pandemic on Well-Being and Sport Readiness of Italian Team Sports Players: The Role of Perceived Safety of the Training Environment
2022-01-01 Vitali, F.; Bisagno, E.; Coco, M.; Cadamuro, A.; Maldonato, N. M.; Di Corrado, D.
A proposito di BESPORT
2021-01-01 Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris
Bambini e il terremoto: come la gestione delle emozioni e le relazioni possono ridurne l’impatto psicologico
2022-01-01 Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; Trifiletti, Elena; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita
BESPORT. Sport e benessere a 360 gradi
2021-01-01 Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris
Combattere il bullismo interetnico con il contatto vicario
2019-01-01 Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris
Comparing story reading and video watching as two distinct forms of vicarious contact: An experimental intervention among elementary school children
2021-01-01 Cocco, Veronica Margherita; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Riboldi, Sara Debora; Crapolicchio, Eleonora; Trifiletti, Elena; Vezzali, Loris
Contatto vicario e bullismo interetnico
2019-01-01 Cocco, Veronica Margherita; Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Pecini, Chiara
Distance learning and teaching as a consequence of the covid-19 pandemic: A survey of teachers and students of an italian high school taking into account technological issues, attitudes and beliefs toward distance learning, metacognitive skills
2021-01-01 Cadamuro, A.; Bisagno, E.; Rubichi, S.; Rossi, L.; Cottafavi, D.; Crapolicchio, E.; Vezzali, Loris
Effetti dell’orientamento alla dominanza sociale sulla capacità di attribuire stati mentali all’outgroup. Una ricerca nella scuola primaria
2019-01-01 Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Pecini, Chiara; Vezzali, Loris
Fighting stigma-based bullying in primary school children: An experimental intervention using vicarious intergroup contact and social norms
2022-01-01 Cocco, Veronica Margherita; Bisagno, Elisa; Visintin, Emilio Paolo; Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Trifiletti, Elena; Molinari, Luisa; Vezzali, Loris
Flipped classroom e insegnamento tradizionale a confronto: una ricerca nella scuola primaria
2019-01-01 Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Lazzaretti, Letizia; Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris
Il ruolo della diversità culturale nella risposta al terremoto
2022-01-01 Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Trifiletti, Elena; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita
La didattica a distanza come strumento per ridurre lo stress correlato al Covid-19 in bambini di scuola primaria
2020-01-01 Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita; Crapolicchio, Eleonora; Trifiletti, Elena; Vezzali, Loris
La funzione riflessiva materna come fattore di protezione dallo stress correlato al Covid-19 in bambini di scuola primaria
2020-01-01 Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita; Crapolicchio, Eleonora; Trifiletti, Elena; Vezzali, Loris
La psicologia dello sport: vincere con la testa
2021-01-01 Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris
Let's stay close: An examination of the effects of imagined contact on behavior toward children with disability
2022-01-01 Cocco, V. M.; Bisagno, E.; Bernardo, G. A. D.; Bicocchi, N.; Calderara, S.; Palazzi, A.; Cucchiara, R.; Zambonelli, F.; Cadamuro, A.; Stathi, S.; Crisp, R.; Vezzali, L.
L’impatto sociale del terremoto: la risposta della comunità
2022-01-01 Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Trifiletti, Elena; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita
Making the School Smart: The Interactive Whiteboard Against Disparities in Children Stemming From Low Metacognitive Skills
2020-01-01 Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris; Versari, Annalisa
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
A developmental outlook on the role of cognition and emotions in youth volleyball and artistic gymnastics | 1-gen-2022 | Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Rubichi, Sandro; Robazza, Claudio; Vitali, Francesca | |
A European comparison of screening and referral by childcare professionals of maltreatment in children aged 0–3: A wild goose chase or maybe not | 1-gen-2023 | Bisagno, E.; Cadamuro, A.; Dierickx, S.; Mosleh, D. B.; Linde-Ozola, Z.; Kandate, A.; Varga-Sabjan, D.; Morva, D.; Laszlo, N.; Rozsa, M.; Gruber, A.; De Fazio, G. L.; Wuyts, D.; Blom, J. M. C. | |
A Moderated Mediation Analysis of the Effects of the COVID-19 Pandemic on Well-Being and Sport Readiness of Italian Team Sports Players: The Role of Perceived Safety of the Training Environment | 1-gen-2022 | Vitali, F.; Bisagno, E.; Coco, M.; Cadamuro, A.; Maldonato, N. M.; Di Corrado, D. | |
A proposito di BESPORT | 1-gen-2021 | Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris | |
Bambini e il terremoto: come la gestione delle emozioni e le relazioni possono ridurne l’impatto psicologico | 1-gen-2022 | Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; Trifiletti, Elena; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita | |
BESPORT. Sport e benessere a 360 gradi | 1-gen-2021 | Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris | |
Combattere il bullismo interetnico con il contatto vicario | 1-gen-2019 | Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris | |
Comparing story reading and video watching as two distinct forms of vicarious contact: An experimental intervention among elementary school children | 1-gen-2021 | Cocco, Veronica Margherita; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Riboldi, Sara Debora; Crapolicchio, Eleonora; Trifiletti, Elena; Vezzali, Loris | |
Contatto vicario e bullismo interetnico | 1-gen-2019 | Cocco, Veronica Margherita; Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Pecini, Chiara | |
Distance learning and teaching as a consequence of the covid-19 pandemic: A survey of teachers and students of an italian high school taking into account technological issues, attitudes and beliefs toward distance learning, metacognitive skills | 1-gen-2021 | Cadamuro, A.; Bisagno, E.; Rubichi, S.; Rossi, L.; Cottafavi, D.; Crapolicchio, E.; Vezzali, Loris | |
Effetti dell’orientamento alla dominanza sociale sulla capacità di attribuire stati mentali all’outgroup. Una ricerca nella scuola primaria | 1-gen-2019 | Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Pecini, Chiara; Vezzali, Loris | |
Fighting stigma-based bullying in primary school children: An experimental intervention using vicarious intergroup contact and social norms | 1-gen-2022 | Cocco, Veronica Margherita; Bisagno, Elisa; Visintin, Emilio Paolo; Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Trifiletti, Elena; Molinari, Luisa; Vezzali, Loris | |
Flipped classroom e insegnamento tradizionale a confronto: una ricerca nella scuola primaria | 1-gen-2019 | Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Lazzaretti, Letizia; Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris | |
Il ruolo della diversità culturale nella risposta al terremoto | 1-gen-2022 | Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Trifiletti, Elena; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita | |
La didattica a distanza come strumento per ridurre lo stress correlato al Covid-19 in bambini di scuola primaria | 1-gen-2020 | Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita; Crapolicchio, Eleonora; Trifiletti, Elena; Vezzali, Loris | |
La funzione riflessiva materna come fattore di protezione dallo stress correlato al Covid-19 in bambini di scuola primaria | 1-gen-2020 | Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita; Crapolicchio, Eleonora; Trifiletti, Elena; Vezzali, Loris | |
La psicologia dello sport: vincere con la testa | 1-gen-2021 | Bisagno, Elisa; Vezzali, Loris | |
Let's stay close: An examination of the effects of imagined contact on behavior toward children with disability | 1-gen-2022 | Cocco, V. M.; Bisagno, E.; Bernardo, G. A. D.; Bicocchi, N.; Calderara, S.; Palazzi, A.; Cucchiara, R.; Zambonelli, F.; Cadamuro, A.; Stathi, S.; Crisp, R.; Vezzali, L. | |
L’impatto sociale del terremoto: la risposta della comunità | 1-gen-2022 | Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Trifiletti, Elena; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cocco, Veronica Margherita | |
Making the School Smart: The Interactive Whiteboard Against Disparities in Children Stemming From Low Metacognitive Skills | 1-gen-2020 | Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris; Versari, Annalisa |