TEDESCHI, Marcello
TEDESCHI, Marcello
Dipartimento di Comunicazione ed Economia
A strategy to communicate corporate social responsability: Cause related marketing and its dark side
2009 Baghi, Ilaria; Rubaltelli, E; Tedeschi, Marcello
Acquisizioni e alleanze nell'industria tessile-abbigliamento italiana:tipologie, finalità, ambiti competitivi
1992 Bursi, Tiziano; Tedeschi, Marcello
Alcune idee sulle preferenze dei consumatori
2008 Tedeschi, Marcello
Brand Extension Acceptability in Food and Beverage Product Categories
2018 Martini, Maria Cristiana; Galli, Giovanna; Tedeschi, Marcello
Cause Related Marketing And Country Of Origin Effect
2010 Baghi, I.; Tedeschi, Marcello
Cause related marketing improving people willingness to donate by selling them a product
2008 Baghi, Ilaria; Tedeschi, Marcello; Rubaltelli, E.
Cause related marketing: Improving peoples willigness to donate by selling them a product
2008 Baghi, Ilaria; E., Rubaltelli; Tedeschi, Marcello
Cause related marketing: The role of mental accountig, price and product type
2009 Baghi, Ilaria; Rubaltelli, E; Tedeschi, Marcello
Cause related marketing: The role of mental accounting, price and product type
2009 Baghi, Ilaria; Tedeschi, Marcello; Rubaltelli, E.
Cause releted mareketing and country of origin effect
2010 Baghi, Ilaria; Tedeschi, Marcello
Choose Health in Food Vending Machines: Obesity Prevention and Healthy Lifestyle Promotion in Italy
2009 G., Fattori; P., Artoni; Tedeschi, Marcello
Collective Brands and Intention to Buy: A Preliminary Study on Wine Consumption
2018 Tedeschi, Marcello; Martini, Maria Cristiana; Galli, Giovanna
CONSUMER BEHAVIOR AND DECISON MAKING
1999 Tedeschi, Marcello
Consumer Responses to Explicit Sexual Stimuli in Advertising: Artistic vs Provocative Style
2018 Tedeschi, Marcello; Luceri, Beatrice; Latusi, Sabrina; Tania Vergura, Donata; Zerbini, Cristina
Consumer Responses to Exòlicit Sexual Stimuli in Advertising: Artistic vs Provocative Style
2018 Tedeschi, Marcello; Luceri, Beatrice; Lattusi, Sabrina; Tania Vergura, Donata; Zerbini, Cristina
Decisioni economiche. l'illusione di una scelta (L'opera è stata sottoposta a doppio referaggio tra pari.)
2013 Tedeschi, Marcello
Effetto Attrazione: Euro Contro Lira
2001 Tedeschi, Marcello
Experience and context effects: the role of conflict
1999 Tedeschi, Marcello; Galli, Giovanna
Fattori emotivi e cognitivi nella percezione delle iniziative di cause related marketing
2009 Baghi, Ilaria; Rubaltelli, E.; Tedeschi, Marcello
Financial Analysis of budgetary data – European packaging machinery manufacturers (5-25mln euro turnover)
2014 Tedeschi, Marcello; L., Baraldi; S., Curatolo