In this contribution, we shall argue that forces of nature are understood not only meta-phorically but also, and maybe even to a larger extent, narratively. We can demonstrate that, in hindsight, metaphoric structures of our concept of force of nature exist, and we can sketch their forms, but it is highly unlikely that our understanding of forces is creat-ed in a bottom-up metaphoric process. It seems much more likely that the origin of the notion of force(s) of nature stems from direct experience that is transformed in stories we tell about water and wind, fire and ice, and all the other forces that appear in human experience of nature.

From Metaphor to Narrative in Macroscopic Physical Science / Fuchs, Hans U.; Dumont, Elisabeth; Corni, Federico. - (2018). (Intervento presentato al convegno Innovazione della didattica delle scienze nella scuola primaria e dell'infanzia: al crocevia fra discipline scientifiche e umanistiche tenutosi a Reggio Emilia nel 2-3/12/2016).

From Metaphor to Narrative in Macroscopic Physical Science

Hans U. Fuchs;Federico Corni
2018

Abstract

In this contribution, we shall argue that forces of nature are understood not only meta-phorically but also, and maybe even to a larger extent, narratively. We can demonstrate that, in hindsight, metaphoric structures of our concept of force of nature exist, and we can sketch their forms, but it is highly unlikely that our understanding of forces is creat-ed in a bottom-up metaphoric process. It seems much more likely that the origin of the notion of force(s) of nature stems from direct experience that is transformed in stories we tell about water and wind, fire and ice, and all the other forces that appear in human experience of nature.
2018
Innovazione della didattica delle scienze nella scuola primaria e dell'infanzia: al crocevia fra discipline scientifiche e umanistiche
Reggio Emilia
2-3/12/2016
Fuchs, Hans U.; Dumont, Elisabeth; Corni, Federico
From Metaphor to Narrative in Macroscopic Physical Science / Fuchs, Hans U.; Dumont, Elisabeth; Corni, Federico. - (2018). (Intervento presentato al convegno Innovazione della didattica delle scienze nella scuola primaria e dell'infanzia: al crocevia fra discipline scientifiche e umanistiche tenutosi a Reggio Emilia nel 2-3/12/2016).
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Metaphor_to_Story.pdf

Accesso riservato

Descrizione: pdf per editore
Tipologia: Versione originale dell'autore proposta per la pubblicazione
Dimensione 144.63 kB
Formato Adobe PDF
144.63 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/1167895
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact