PECINI, CHIARA
PECINI, CHIARA
Dipartimento Educazione e Scienze Umane
A longitudinal test of the bidirectional relationships between intergroup contact, prejudice, dispositional empathy, and social dominance orientation
2019 Trifiletti, Elena; Cocco, Veronica Margherita; Pecini, Chiara; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; Turner, Rhiannon N.
Contatto vicario e bullismo interetnico
2019 Cocco, Veronica Margherita; Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Pecini, Chiara
Effetti dell’orientamento alla dominanza sociale sulla capacità di attribuire stati mentali all’outgroup. Una ricerca nella scuola primaria
2019 Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Pecini, Chiara; Vezzali, Loris
Flipped Classroom e didattica tradizionale. Uno studio in una scuola primaria.
2019 Lazzaretti, Letizia; Cadamuro, Alessia; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Pecini, Chiara
Moral purity as a mediator of the relationship between direct and extended contact and contact behavioral intentions
2019 Brambilla, Marco; Vezzali, Loris; Pecini, Chiara
Reflecting a… “Bit”. What relationship between metacognition and ICT?
2019 Cadamuro, A.; Bisagno, E.; Pecini, C.; Vezzali, L.
The implicit measurement of sexual objectification in heterosexual couples: An exploratory study on the effects of partner objectification on self-esteem and life satisfaction
2019 Pecini, Chiara; Crapolicchio, Eleonora; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris
Vicarious intergroup contact and interethnic bullying
2019 Cocco, Veronica Margherita; Pecini, Chiara; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
A longitudinal test of the bidirectional relationships between intergroup contact, prejudice, dispositional empathy, and social dominance orientation | 1-gen-2019 | Trifiletti, Elena; Cocco, Veronica Margherita; Pecini, Chiara; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris; Turner, Rhiannon N. | |
Contatto vicario e bullismo interetnico | 1-gen-2019 | Cocco, Veronica Margherita; Vezzali, Loris; Cadamuro, Alessia; Bisagno, Elisa; Pecini, Chiara | |
Effetti dell’orientamento alla dominanza sociale sulla capacità di attribuire stati mentali all’outgroup. Una ricerca nella scuola primaria | 1-gen-2019 | Bisagno, Elisa; Cadamuro, Alessia; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Pecini, Chiara; Vezzali, Loris | |
Flipped Classroom e didattica tradizionale. Uno studio in una scuola primaria. | 1-gen-2019 | Lazzaretti, Letizia; Cadamuro, Alessia; DI BERNARDO, GIAN ANTONIO; Pecini, Chiara | |
Moral purity as a mediator of the relationship between direct and extended contact and contact behavioral intentions | 1-gen-2019 | Brambilla, Marco; Vezzali, Loris; Pecini, Chiara | |
Reflecting a… “Bit”. What relationship between metacognition and ICT? | 1-gen-2019 | Cadamuro, A.; Bisagno, E.; Pecini, C.; Vezzali, L. | |
The implicit measurement of sexual objectification in heterosexual couples: An exploratory study on the effects of partner objectification on self-esteem and life satisfaction | 1-gen-2019 | Pecini, Chiara; Crapolicchio, Eleonora; Cocco, Veronica Margherita; Di Bernardo, Gian Antonio; Vezzali, Loris | |
Vicarious intergroup contact and interethnic bullying | 1-gen-2019 | Cocco, Veronica Margherita; Pecini, Chiara; Bisagno, Elisa; Di Bernardo, Gian Antonio; Cadamuro, Alessia; Vezzali, Loris |