CAMIA, MICHELA
CAMIA, MICHELA
Dipartimento di Scienze Biomediche, Metaboliche e Neuroscienze
Adolescenti con e senza DSA dopo due anni di pandemia: esiti psicologici differenti?
2022 Cattapan, Vanessa; Scorza, Maristella; Camia, Michela; Landini, Alessandra; Benassi, Erika
Competenze linguistiche e pragmatica in differenti condizioni del neurosviluppo: confronto tra i profili emersi al questionario ccc2
2019 Ferrara, Marika; Camia, Michela; Scorza, Maristella; Cecere, Valentina; Villata, Virginia; Vivenzio, Nataly; Padovani, Roberto
Competenze pragmatiche e linguistiche nei Disturbi Specifici dell'Apprendimento (DSA): uno studio attraverso il questionario CCC2
2019 Camia, Michela; Ferrara, Marika; Cecere, Valentina; Villata, Virginia; Vivenzio, Nataly; Scorza, Maristella; Padovani, Roberto
Developmental trajectories of set-shifting ability from childhood trough adolescents
2019 Ferrara, Marika; Camia, Michela; Benassi, Erika; Scorza, Maristella
Emotional and behavioural features in children with SLD: different opinions between parents.
2018 Camia, M.; Scorza, M.; Benassi, E.
Genitori di bambini con Disturbo dello Spettro dell’Autismo durante la pandemia da COVID-19: effetti di ansia e resilienza sul benessere dei fratelli e delle sorelle
2021 Camia, Michela; Scorza, Maristella; Lipparini, Andrea; Martorana, Lorelay; Nardocci, Franco; Padovani, Roberto; Benassi, Erika
Impact of quality of life and autistic traits on Internet Addiction: a study on Italian university students.
2022 Camia, Michela; Giovagnoli, Sara; Benassi, Erika; Padovani, Roberto; Scorza, Maristella
Impaired school well-being in children with specific learning disorder and its relationship to psychopathological symptoms
2022 Benassi, E.; Camia, M.; Giovagnoli, S.; Scorza, M.
La dislessia evolutiva
2019 Scorza, M.; Ghidoni, E.; Camia, M.; Zoppello, M.
Language and Pragmatics Across Neurodevelopmental Disorders: An Investigation Using the Italian Version of CCC-2
2020 Ferrara, Marika; Camia, Michela; Cecere, Valentina; Villata, Virginia; Vivenzio, Nataly; Scorza, Maristella; Padovani, Roberto
Language delay identification at 24-36 months of age: The central role of the pediatrician|Identificare i ritardi nello sviluppo del linguaggio a 2-3 anni: il ruolo determinante del pediatra
2024 Bello, A.; Stefanelli, S.; Scorza, M.; Camia, M.; Benassi, E.
Le abilità pragmatiche e la loro relazione con la Teoria della mente, le Funzioni Esecutive e la salute psicologica in bambini a sviluppo tipico, bambini con differenti disturbi del neurosviluppo e adulti con Disturbi Specifici di Apprendimento.
2021 Camia, Michela
L’apprendimento della abilità scolastiche. Modelli di apprendimento del codice del linguaggio scritto
2020 Camia, M.; Stella, G.; Scorza, M
L’apprendimento della lettura in un contesto multilinguistico. Il progetto S.T.A.R.
2019 Scorza, Maristella; Camia, Michela
Morpho-Syntactic Deficit in Children with Cochlear Implant: Consequence of Hearing Loss or Concomitant Impairment to the Language System?
2021 Benassi, Erika; Boria, Sonia; Teresa Berghenti, Maria; Camia, Michela; Scorza, Maristella; Cossu, Giuseppe
Profilo cognitivo in studenti universitari con DSA: confronto tra studenti con sola dislessia e con DSA di tipo misto
2024 Camia, M.; Benassi, E.; Gontkovsky, S. T.; Puddu, M.; Ciaramidaro, A.; Termine, C.; Simeoni, L.; Mauro, M.; Scorza, M.
Psychological health of mothers and siblings of children with autism spectrum disorder during COVID-19 pandemic: New evidence in Italian families
2023 Camia, M.; Scorza, M.; Lipparini, A.; Martorana, L.; Nardocci, F.; Padovani, R.; Rubichi, S.; Benassi, E.
Quale relazione tra malessere scolastico e sintomi psicopatologici in bambini con Disturbo Specifico dell’Apprendimento (DSA)?
2020 Benassi, E.; Camia, M.; Scorza, M
Quality of life and its relationship to maternal experience and resilience during COVID-19 lockdown in children with specific learning disabilities
2022 Benassi, Erika; Bello, Arianna; Camia, Michela; Scorza, Maristella
Relationships between pragmatic abilities, school well-being and psychological health in typically developing children
2021 Camia, M.; Benassi, E.; Padovani, R.; &, ; Scorza, M.