STELLA, GIACOMO
STELLA, GIACOMO
Dipartimento Educazione e Scienze Umane
A new approach for the quantitative evaluation of drawings in children with learning disabilities.
2011 M., Galli; S: L., Vimercati; Stella, Giacomo; G., Caiazzo; F., Norveti; F., Onnis; C., Rigoldi; G., Albertini
A new procedure to measure children's reading speed and accuracy in Italian
2014 Morlini, Isabella; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella
Age effects on cortical thickness in young Down's syndrome subjects: a cross-sectional gender study.
2015 Romano, Andrea; Moraschi, Marta; Cornia, Riccardo; Bozzao, Alessandro; Gagliardo, Olga; Chiacchiararelli, Laura; Iani, Cristina; Stella, Giacomo; Albertini, Giorgio; Pierallini, Alberto
Age-Related Cortical Thickness Reduction in Non-Demented Down’s Syndrome Subjects
2016 Romano, Andrea; Cornia, Riccardo; Moraschi, Marta; Bozzao, Alessandro; Chiacchiararelli, Laura; Coppola, Valeria; Iani, Cristina; Stella, Giacomo; Albertini, Giorgio; Pierallini, Alberto
An analysis of perception through the narrative of the self in students of primary school with dyslexia
2014 Fulgeri, Gian Marco; Scortichini, Francesca; Scorza, Maristella; Stella, Giacomo
Assessing decoding ability: the role of speed and accuracy and a new composite indicator to measure decoding skill in elementary grades
2015 Morlini, Isabella; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella
Attività di potenziamento della letto-scrittura di tipo lessicale nei bambini con Disturbo Specifico dell'Apprendimento
2012 Scortichini, Francesca; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella; Zanzurino, Giuseppe
Clumsiness in fine motor tasks: Evidence from the quantitative drawing evaluation of children with Down Syndrome
2015 Vimercati, S. L.; Galli, M.; Stella, Giacomo; Caiazzo, G.; Ancillao, A.; Albertini, G.
Cortical sources of resting state EEG rhythms are abnormal in dyslexic children
2012 Babiloni, Claudio; Stella, Giacomo; Buffo, Paola; Vecchio, Fabrizio; Onorati, Paolo; Muratori, Chiara; Miano, Silvia; Gheller, Flavia; Antonaci, Laura; Albertini, Giorgio; Rossini, Paolo M.
Dallo screening alla riabilitazione dei disturbi specifici dell'apprendimento: una prospettiva di integrazione di studi neuropsicologici e comportamentali.
2013 Scortichini, Francesca; Scorza, Maristella; Stella, Giacomo
Declarative learning of new real-words in primary and secondary school children: Evidence of consolidation over time
2017 Scorza, Maristella; Benassi, Erika; Boni, Claudia D.; Pinotti, Chiara; Stella, Giacomo
Decoding automaticity in reading process and practice. How much influence does summer vacation have on children’s reading abilities in primary school?
2015 Scorza, Maristella; Boni, Claudia Daria; Zanzurino, Giuseppe G. F.; Scortichini, Francesca; Morlini, Isabella; Stella, Giacomo
Dislessia e codifica fonologica: un test informatizzato per la valutazione
2006 Stella, Giacomo; Franceschi, S.
Disturbi associati nella dislessia evolutiva: uno studio preliminare.
2009 Stella, Giacomo; S., Franceschi; E., Savelli
disturbi specifici del linguaggio e dell'apprendimento
2013 Stella, Giacomo
DSA e memoria di lavoro
2018 Stella, Giacomo; Ferrara, Marika; Scorza, Maristella; Zonno Maria, Pia; Boni, CLAUDIA DARIA
DSA: IDENTIFICAZIONE, VALUTAZIONE E TRATTAMENTO. Indicazioni per gli operatori.
2019 Stella, Giacomo; Zoppello, Marina; Scorza, Maristella
Dépistage et remédiation scolaire des troubles spécifiques d’apprentissage: l’expérience de l’Italie
2011 Stella, Giacomo; G., Zanzurino
Early numerical skills in individuals with Down Syndrome
2021 Stefanelli, Silvia; Scorza, Maristella; Stella, Giacomo
Elementi di specificità clinica e linee guida per l’implementazione del percorso riabilitativo in caso di discalculia
2017 Stella, Giacomo; Stefanelli, Silvia
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
A new approach for the quantitative evaluation of drawings in children with learning disabilities. | 1-gen-2011 | M., Galli; S: L., Vimercati; Stella, Giacomo; G., Caiazzo; F., Norveti; F., Onnis; C., Rigoldi; G., Albertini | |
A new procedure to measure children's reading speed and accuracy in Italian | 1-gen-2014 | Morlini, Isabella; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella | |
Age effects on cortical thickness in young Down's syndrome subjects: a cross-sectional gender study. | 1-gen-2015 | Romano, Andrea; Moraschi, Marta; Cornia, Riccardo; Bozzao, Alessandro; Gagliardo, Olga; Chiacchiararelli, Laura; Iani, Cristina; Stella, Giacomo; Albertini, Giorgio; Pierallini, Alberto | |
Age-Related Cortical Thickness Reduction in Non-Demented Down’s Syndrome Subjects | 1-gen-2016 | Romano, Andrea; Cornia, Riccardo; Moraschi, Marta; Bozzao, Alessandro; Chiacchiararelli, Laura; Coppola, Valeria; Iani, Cristina; Stella, Giacomo; Albertini, Giorgio; Pierallini, Alberto | |
An analysis of perception through the narrative of the self in students of primary school with dyslexia | 1-gen-2014 | Fulgeri, Gian Marco; Scortichini, Francesca; Scorza, Maristella; Stella, Giacomo | |
Assessing decoding ability: the role of speed and accuracy and a new composite indicator to measure decoding skill in elementary grades | 1-gen-2015 | Morlini, Isabella; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella | |
Attività di potenziamento della letto-scrittura di tipo lessicale nei bambini con Disturbo Specifico dell'Apprendimento | 1-gen-2012 | Scortichini, Francesca; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella; Zanzurino, Giuseppe | |
Clumsiness in fine motor tasks: Evidence from the quantitative drawing evaluation of children with Down Syndrome | 1-gen-2015 | Vimercati, S. L.; Galli, M.; Stella, Giacomo; Caiazzo, G.; Ancillao, A.; Albertini, G. | |
Cortical sources of resting state EEG rhythms are abnormal in dyslexic children | 1-gen-2012 | Babiloni, Claudio; Stella, Giacomo; Buffo, Paola; Vecchio, Fabrizio; Onorati, Paolo; Muratori, Chiara; Miano, Silvia; Gheller, Flavia; Antonaci, Laura; Albertini, Giorgio; Rossini, Paolo M. | |
Dallo screening alla riabilitazione dei disturbi specifici dell'apprendimento: una prospettiva di integrazione di studi neuropsicologici e comportamentali. | 1-gen-2013 | Scortichini, Francesca; Scorza, Maristella; Stella, Giacomo | |
Declarative learning of new real-words in primary and secondary school children: Evidence of consolidation over time | 1-gen-2017 | Scorza, Maristella; Benassi, Erika; Boni, Claudia D.; Pinotti, Chiara; Stella, Giacomo | |
Decoding automaticity in reading process and practice. How much influence does summer vacation have on children’s reading abilities in primary school? | 1-gen-2015 | Scorza, Maristella; Boni, Claudia Daria; Zanzurino, Giuseppe G. F.; Scortichini, Francesca; Morlini, Isabella; Stella, Giacomo | |
Dislessia e codifica fonologica: un test informatizzato per la valutazione | 1-gen-2006 | Stella, Giacomo; Franceschi, S. | |
Disturbi associati nella dislessia evolutiva: uno studio preliminare. | 1-gen-2009 | Stella, Giacomo; S., Franceschi; E., Savelli | |
disturbi specifici del linguaggio e dell'apprendimento | 1-gen-2013 | Stella, Giacomo | |
DSA e memoria di lavoro | 1-gen-2018 | Stella, Giacomo; Ferrara, Marika; Scorza, Maristella; Zonno Maria, Pia; Boni, CLAUDIA DARIA | |
DSA: IDENTIFICAZIONE, VALUTAZIONE E TRATTAMENTO. Indicazioni per gli operatori. | 1-gen-2019 | Stella, Giacomo; Zoppello, Marina; Scorza, Maristella | |
Dépistage et remédiation scolaire des troubles spécifiques d’apprentissage: l’expérience de l’Italie | 1-gen-2011 | Stella, Giacomo; G., Zanzurino | |
Early numerical skills in individuals with Down Syndrome | 1-gen-2021 | Stefanelli, Silvia; Scorza, Maristella; Stella, Giacomo | |
Elementi di specificità clinica e linee guida per l’implementazione del percorso riabilitativo in caso di discalculia | 1-gen-2017 | Stella, Giacomo; Stefanelli, Silvia |