Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 21 a 40 di 74
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Decoding automaticity in reading process and practice. How much influence does summer vacation have on children’s reading abilities in primary school? 1-gen-2015 Scorza, Maristella; Boni, Claudia Daria; Zanzurino, Giuseppe G. F.; Scortichini, Francesca; Morlini, Isabella; Stella, Giacomo
Assessing decoding ability: the role of speed and accuracy and a new composite indicator to measure decoding skill in elementary grades 1-gen-2015 Morlini, Isabella; Stella, Giacomo; Scorza, Maristella
The evolution of the reading profile in children with developmental dyslexia in a regular ortographies 1-gen-2016 Zonno, Maria Giuseppa Pia; Scorza, Maristella; Morlini, Isabella; Stella, Giacomo
New fuzzy composite indicators for dyslexia 1-gen-2017 Morlini, Isabella; Scorza, Maristella
Set-shifting in bambini normolettori e con dislessia: una prova di fluenza verbale alternata. 1-gen-2017 Benassi, E.; Boni, C. D.; Scorza, M.
Dati preliminari su una prova di apprendimento verbale in età evolutiva. 1-gen-2017 Boni, C. D.; Benassi, E.; Scortichini, F.; Scorza, M.
Italian version of the word chain test: a short collective screening of low word recognition abilities. 1-gen-2017 Scorza, M.; Benassi, E.; Boni, C. D.; Stella, G.
Studio dell’incidenza della dislessia nelle scuole elementari e medie in Emilia Romagna e Lombardia 1-gen-2017 Morlini, Isabella; Scorza, Maristella
Declarative learning of new real-words in primary and secondary school children: Evidence of consolidation over time 1-gen-2017 Scorza, Maristella; Benassi, Erika; Boni, Claudia D.; Pinotti, Chiara; Stella, Giacomo
Perception of specific learning disorders in parents and teachers. A socio-cultural perspective 1-gen-2017 Gennaro, Alessandro; Scorza, Maristella; Benassi, Erika; Stella, Giacomo; Salvatore, Sergio
PRESENTAZIONE DEL PROGETTO TIDE 1-gen-2018 Guaraldi, G; Genovese, E; Zonno, M P; Scorza, M; Stella, G
DSA e memoria di lavoro 1-gen-2018 Stella, Giacomo; Ferrara, Marika; Scorza, Maristella; Zonno Maria, Pia; Boni, CLAUDIA DARIA
Sintomi psicopatologici in bambini con disturbo specifico dell’apprendimento (DSA): differenze tra quanto riportano madri e padri. 1-gen-2018 Benassi, E.; Scorza, M.
Psychopatological symptoms in Italian children and adolescents with specific learning disorder: what do mothers and fathers report about? 1-gen-2018 Scorza, M.; Benassi, E.
Emotional and behavioural features in children with SLD: different opinions between parents. 1-gen-2018 Camia, M.; Scorza, M.; Benassi, E.
XX CONGRESSO NAZIONALE DELLA SEZIONE DI PSICOLOGIA CLINICA E DINAMICA 1-gen-2018 Camia, Michela; Ferrara, Marika; Boni, CLAUDIA DARIA; Scorza, Maristella; Benassi, Erika
Psychopathological symptoms in Italian children and adolescents with Specific Learning Disorder: What do mothers and fathers report about? 1-gen-2018 Scorza, Maristella; Benassi, Erika; Gennaro, Alessandro; Bruganelli, Chiara; Stella, Giacomo.
Beyond Verbal Behavior: An Empirical Analysis of Speech Rates in Psychotherapy Sessions 1-gen-2018 Rocco, Diego; Pastore, Massimiliano; Gennaro, Alessandro; Salvatore, Sergio; Cozzolino, Mauro; Scorza, Maristella
Dyslexia and psychopathological symptoms in Italian university students: a higher risk for anxiety disorders in male population? 1-gen-2018 Scorza, M.; Zonno, M.; Benassi, E.
I disturbi specifici dell’apprendimento: caratteristiche cliniche 1-gen-2019 Scorza, Maristella; Ghidoni, Enrico; Ferrara, Marika; Benassi, Erika
Mostrati risultati da 21 a 40 di 74
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile