In this paper the author and her coauthors addess the issue of the cultural analysis of content in the mathematical knowledge needed for teaching starting from the Chinese methodology of problems with vareiation
Towards cultural analysis of content: Problems with variations in primary school / Bartolini, Maria Giuseppina; R., Canalini; Ferri, Franca. - STAMPA. - (2011), pp. 9-21. ((Intervento presentato al convegno The mathematical knowledge needed for teaching in elementary school tenutosi a Prague nel August 21-26, 2011.
Data di pubblicazione: | 2011 |
Titolo: | Towards cultural analysis of content: Problems with variations in primary school |
Autore/i: | Bartolini, Maria Giuseppina; R., Canalini; Ferri, Franca |
Autore/i UNIMORE: | |
Codice identificativo ISI: | WOS:000303426000001 |
Nome del convegno: | The mathematical knowledge needed for teaching in elementary school |
Luogo del convegno: | Prague |
Data del convegno: | August 21-26, 2011 |
Pagina iniziale: | 9 |
Pagina finale: | 21 |
Citazione: | Towards cultural analysis of content: Problems with variations in primary school / Bartolini, Maria Giuseppina; R., Canalini; Ferri, Franca. - STAMPA. - (2011), pp. 9-21. ((Intervento presentato al convegno The mathematical knowledge needed for teaching in elementary school tenutosi a Prague nel August 21-26, 2011. |
Tipologia | Relazione in Atti di Convegno |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | |
---|---|---|---|
SEMT11_Bartolini_final.pdf | Post-print dell'autore (bozza post referaggio) | Administrator Richiedi una copia |

I documenti presenti in Iris Unimore sono rilasciati con licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Italia, salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris