In this paper the author and her coauthors addess the issue of the cultural analysis of content in the mathematical knowledge needed for teaching starting from the Chinese methodology of problems with vareiation
Towards cultural analysis of content: Problems with variations in primary school / Bartolini, Maria Giuseppina; R., Canalini; Ferri, Franca. - STAMPA. - (2011), pp. 9-21. (Intervento presentato al convegno The mathematical knowledge needed for teaching in elementary school tenutosi a Prague nel August 21-26, 2011).
Towards cultural analysis of content: Problems with variations in primary school
BARTOLINI, Maria Giuseppina;FERRI, Franca
2011
Abstract
In this paper the author and her coauthors addess the issue of the cultural analysis of content in the mathematical knowledge needed for teaching starting from the Chinese methodology of problems with vareiationFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
SEMT11_Bartolini_final.pdf
Accesso riservato
Tipologia:
Versione dell'autore revisionata e accettata per la pubblicazione
Dimensione
187.81 kB
Formato
Adobe PDF
|
187.81 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
Pubblicazioni consigliate
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris