The paper explores the usefulness of the notion of keywords as a clue to disciplinary epistemology. It compares two related corpora of research articles from the disciplines of history and marketing, in order to shed light on the link between keywords and related disciplinary practices and values
History v. Marketing. Keywords as a Clue to Disciplinary Epistemology / Mazzi, Davide; Malavasi, Donatella. - STAMPA. - 41(2010), pp. 169-184. [10.1075/scl.41.12mal]
Data di pubblicazione: | 2010 | |
Titolo: | History v. Marketing. Keywords as a Clue to Disciplinary Epistemology | |
Autore/i: | Mazzi, Davide; Malavasi, Donatella | |
Autore/i UNIMORE: | ||
Digital Object Identifier (DOI): | http://dx.doi.org/10.1075/scl.41.12mal | |
Codice identificativo Scopus: | 2-s2.0-85057038115 | |
Serie: | STUDIES IN CORPUS LINGUISTICS | |
Titolo del libro: | Keyness in Text | |
ISBN: | 9789027223173 | |
Editore: | John Benjamins | |
Nazione editore: | PAESI BASSI | |
Citazione: | History v. Marketing. Keywords as a Clue to Disciplinary Epistemology / Mazzi, Davide; Malavasi, Donatella. - STAMPA. - 41(2010), pp. 169-184. [10.1075/scl.41.12mal] | |
Tipologia | Capitolo/Saggio |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | |
---|---|---|---|
Bondi & Scott (eds).pdf | Post-print dell'autore (bozza post referaggio) | Administrator Richiedi una copia |
Pubblicazioni consigliate
Loading suggested articles...

I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris