In this paper I illustrate a number of activities designed to familiarize learners with corpus analysis and to develop their ability to perform it productively. At the same time I argue that a key finction of such activities must be to make learners aware of the assumptions on which sata-driven reserach is based and to realize its implications for their own language learning.
The learner as researcher: introducing corpus concordancing in the classroom / Gavioli, Laura. - STAMPA. - (2001), pp. 108-137.
Data di pubblicazione: | 2001 | |
Titolo: | The learner as researcher: introducing corpus concordancing in the classroom | |
Autore/i: | Gavioli, Laura | |
Autore/i UNIMORE: | ||
Titolo del libro: | Learning with Corpora | |
ISBN: | 9780940753167 | |
Editore: | CLUEB | |
Nazione editore: | ITALIA | |
Citazione: | The learner as researcher: introducing corpus concordancing in the classroom / Gavioli, Laura. - STAMPA. - (2001), pp. 108-137. | |
Tipologia | Capitolo/Saggio |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate
Loading suggested articles...

I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris