With the ruling in question, the EU Court of Justice intervenes on the interpretation of the provisions of art. 9 of (EC) Reg. no. 261/2004, specifying the content of the “right to care”. In particular, with reference to the obligation to offer hotel accommodation, the Court states that the air carrier is not liable for the performance of the services rendered by the hotelier and / or his employees.
Cancellazione del volo e sistemazione in hotel: il vettore aereo non risponde dei danni al passeggero per negligenze del personale alberghiero / Vernizzi, Simone. - In: RESPONSABILITÀ CIVILE E PREVIDENZA. - ISSN 0391-187X. - 3/2021:3(2021), pp. 794-806.
Cancellazione del volo e sistemazione in hotel: il vettore aereo non risponde dei danni al passeggero per negligenze del personale alberghiero
simone vernizzi
2021
Abstract
With the ruling in question, the EU Court of Justice intervenes on the interpretation of the provisions of art. 9 of (EC) Reg. no. 261/2004, specifying the content of the “right to care”. In particular, with reference to the obligation to offer hotel accommodation, the Court states that the air carrier is not liable for the performance of the services rendered by the hotelier and / or his employees.Pubblicazioni consigliate
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris