To analyze all published prospective, randomized, and blinded clinical studies on the proficiency-based progression (PBP) training using objective performance metrics.

A Systematic Review and Meta-analysis on the Impact of Proficiency-based Progression Simulation Training on Performance Outcomes / Mazzone, Elio; Puliatti, Stefano; Amato, Marco; Bunting, Brendan; Rocco, Bernardo; Montorsi, Francesco; Mottrie, Alexandre; Gallagher, Anthony G. - In: ANNALS OF SURGERY. - ISSN 0003-4932. - 274:2(2021), pp. 281-289. [10.1097/SLA.0000000000004650]

A Systematic Review and Meta-analysis on the Impact of Proficiency-based Progression Simulation Training on Performance Outcomes

Puliatti, Stefano;Amato, Marco;Rocco, Bernardo;Montorsi, Francesco;
2021

Abstract

To analyze all published prospective, randomized, and blinded clinical studies on the proficiency-based progression (PBP) training using objective performance metrics.
2021
274
2
281
289
A Systematic Review and Meta-analysis on the Impact of Proficiency-based Progression Simulation Training on Performance Outcomes / Mazzone, Elio; Puliatti, Stefano; Amato, Marco; Bunting, Brendan; Rocco, Bernardo; Montorsi, Francesco; Mottrie, Alexandre; Gallagher, Anthony G. - In: ANNALS OF SURGERY. - ISSN 0003-4932. - 274:2(2021), pp. 281-289. [10.1097/SLA.0000000000004650]
Mazzone, Elio; Puliatti, Stefano; Amato, Marco; Bunting, Brendan; Rocco, Bernardo; Montorsi, Francesco; Mottrie, Alexandre; Gallagher, Anthony G...espandi
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
A_Systematic_Review_and_Meta_analysis_on_the.16 (2).pdf

Open access

Tipologia: Versione pubblicata dall'editore
Dimensione 325.01 kB
Formato Adobe PDF
325.01 kB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/1249127
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? 23
  • Scopus 68
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 63
social impact