Research on naturally-occurring interpreter-mediated interaction has highlighted a range of aspects that may characterize the interpreter’s competence. How best to construct instruments to develop such skills is the next step in interpreter training research. This is the principal issue this volume examines.

Foreword [Teaching Dialogue Interpreting] / Gavioli, Laura. - 138:(2017), pp. xiv-393.

Foreword [Teaching Dialogue Interpreting]

GAVIOLI, Laura
2017

Abstract

Research on naturally-occurring interpreter-mediated interaction has highlighted a range of aspects that may characterize the interpreter’s competence. How best to construct instruments to develop such skills is the next step in interpreter training research. This is the principal issue this volume examines.
2017
Teaching Dialogue Interpreting
Cirillo, Letizia; Niemants, Natacha
9789027258854
PAESI BASSI
John Benjamins
Foreword [Teaching Dialogue Interpreting] / Gavioli, Laura. - 138:(2017), pp. xiv-393.
Gavioli, Laura
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
btl.138.foreword.pdf

Accesso riservato

Descrizione: articolo principale
Tipologia: Versione pubblicata dall'editore
Dimensione 50.66 kB
Formato Adobe PDF
50.66 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/1146068
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact