Research on naturally-occurring interpreter-mediated interaction has highlighted a range of aspects that may characterize the interpreter’s competence. How best to construct instruments to develop such skills is the next step in interpreter training research. This is the principal issue this volume examines.
Foreword [Teaching Dialogue Interpreting] / Gavioli, Laura. - 138:(2017), pp. xiv-393.
Foreword [Teaching Dialogue Interpreting]
GAVIOLI, Laura
2017
Abstract
Research on naturally-occurring interpreter-mediated interaction has highlighted a range of aspects that may characterize the interpreter’s competence. How best to construct instruments to develop such skills is the next step in interpreter training research. This is the principal issue this volume examines.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
btl.138.foreword.pdf
Accesso riservato
Descrizione: articolo principale
Tipologia:
Versione pubblicata dall'editore
Dimensione
50.66 kB
Formato
Adobe PDF
|
50.66 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
Pubblicazioni consigliate
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris