BIENATI, ARIANNA

BIENATI, ARIANNA  

Dipartimento di Educazione e Scienze Umane  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 30 (tempo di esecuzione: 0.025 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A day in the life di un (socio)linguista: come si progetta un questionario inclusivo per la scuola? 1-gen-2021 Bienati, Arianna; Zanasi, Lorenzo; Vettori, Chiara
Alternanza di codice tra lingue franche: Il caso di un gruppo Facebook plurilingue 1-gen-2021 Bienati, Arianna; Borghetti, Claudia
Applicazione delle risorse disponibili per l'italiano all'annotazione automatica delle relazioni discorsive in testi scolastici: Alcune implicazioni teoriche 1-gen-2023 Bienati, Arianna; Frey, Jennifer-Carmen; Palmero Aprosio, Alessio; Facchinelli, Noemi
Between order and disorder: an ecological view of lexical complexity measures 1-gen-2023 Bienati, Arianna; Brasolin, Paolo
Between order and disorder: an information-theoretic approach to linguistic complexity 1-gen-2024 Brasolin, Paolo; Bienati, Arianna
Categorising speakers’ language background: Theoretical assumptions and methodological challenges for learner corpus research 1-gen-2025 Lopopolo, Olga; Bienati, Arianna; Frey, Jennifer-Carmen; Glaznieks, Aivars; Spina, Stefania
Categorizing Speakers Language Background: Theoretical Assumptions and Methodological Challenges for Learner Corpus Research 1-gen-2024 Lopopolo, Olga; Bienati, Arianna; Frey, Jennifer-Carmen; Glaznieks, Aivars; Spina, Stefania
Complexity or complexities? A simulation study on lexical complexity in expert and learner texts through the lens of information theory 1-gen-2024 Brasolin, Paolo; Bienati, Arianna
Condizioni di coerenza e procedure di coesione nella scrittura scolastica: Il caso dei connettivi 1-gen-2024 Zanasi, Lorenzo; Bienati, Arianna; Frey, Jennifer-Carmen; Vettori, Chiara
Corpora di apprendenti di italiano L2 (anche ma non solo) in Alto Adige 1-gen-2024 Bienati, A
Data donations: Why should I donate my cover letter to research? 1-gen-2024 Bienati, Arianna
Defining a Connective by the Company It Keeps: A Corpus-Based Study on Students' (Creative) Ways of Expressing Causality Using Polyfunctional 'e' 1-gen-2023 Bienati, Arianna; Frey, Jennifer-Carmen
Development of Causal Connectives in Italian L1 and L2 Student Writing: A Comparison of Argumentative Texts from Lower and Upper Secondary School 1-gen-2025 Bienati, Arianna; Frey, Jennifer-Carmen
Development of Explicit Causal Connectives in Italian L1 and L2 Student Writing: A Comparison of Argumentative Texts from Lower and Upper Secondary School 1-gen-2022 Bienati, Arianna; Frey, Jennifer-Carmen
Discourse markers in the curricularization of academic language: a mixed methods analysis of tipo and praticamente in Italian secondary schools 1-gen-2024 Leone-Pizzighella, Andrea R; Bienati, Arianna; Frey, Jennifer-Carmen
Discussing the categorization of speakers language background: implicit assumptions and methodological challenges for Learner Corpus Research 1-gen-2024 Lopopolo, Olga; Bienati, Arianna; Frey, Jennifer-Carmen; Glaznieks, Aivars; Spina, Stefania
Il potere in parole povere: un'analisi diacronica corpus-based sulla semplificazione dell'italiano politico repubblicano 1-gen-2024 Bienati, Arianna; Brasolin, Paolo; Cominetti, Federica
In viaggio verso ITACA: la coerenza testuale come meta della scrittura scolastica. Proposta di una griglia di valutazione 1-gen-2023 Bienati, A; Vettori, C; Zanasi, L
L'errore che intriga 1-gen-2022 Bergonzi, Valentina; Vettori, Chiara; Bienati, Arianna; Zanasi, Lorenzo
La scuola e le altre lingue? Una riflessione epistemologica sugli usi linguistici in contesti scolastici 1-gen-2024 Platzgummer, Verena; Bienati, Arianna; Lopopolo, Olga; Leone Pizzighella, Andrea