This work is part of a wider project of didactical innovation aimed at fostering students’ conscious use of algebraic language through teaching experiments on proof in elementary number theory (ENT). In this paper we will analyze the role played by the teacher as a guide to the enactment of fundamental skills for the construction of reasoning by means of algebraic language, pointing out the specific characteristics of the teacher’s effective action in serving as a role model to his/her students.
THE ROLE OF THE TEACHER IN DEVELOPING PROOF ACTIVITIES BY MEANS OF ALGEBRAIC LANGUAGE / A., Cusi; Malara, Nicolina Antonia. - STAMPA. - 2(2009), pp. 361-368. ((Intervento presentato al convegno IN SEARCH FOR THEORIES IN MATHEMATICS EDUCATION tenutosi a SALONICCO nel 19-24 LUGLIO 2009.
Data di pubblicazione: | 2009 |
Titolo: | THE ROLE OF THE TEACHER IN DEVELOPING PROOF ACTIVITIES BY MEANS OF ALGEBRAIC LANGUAGE |
Autore/i: | A., Cusi; Malara, Nicolina Antonia |
Autore/i UNIMORE: | |
Codice identificativo ISI: | WOS:000276056400046 |
Nome del convegno: | IN SEARCH FOR THEORIES IN MATHEMATICS EDUCATION |
Luogo del convegno: | SALONICCO |
Data del convegno: | 19-24 LUGLIO 2009 |
Volume: | 2 |
Pagina iniziale: | 361 |
Pagina finale: | 368 |
Citazione: | THE ROLE OF THE TEACHER IN DEVELOPING PROOF ACTIVITIES BY MEANS OF ALGEBRAIC LANGUAGE / A., Cusi; Malara, Nicolina Antonia. - STAMPA. - 2(2009), pp. 361-368. ((Intervento presentato al convegno IN SEARCH FOR THEORIES IN MATHEMATICS EDUCATION tenutosi a SALONICCO nel 19-24 LUGLIO 2009. |
Tipologia | Relazione in Atti di Convegno |
File in questo prodotto:

I documenti presenti in Iris Unimore sono rilasciati con licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Italia, salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris