The article focuses on disciplinary differences in the use of textual voices by comparing article openings in two 'soft disciplines': history and economics. The study starts from a description of the corpus compiled and of the analysis carried out on typs and functions of attribution. the discussion then concentrates on the status o fthe article openings in terms of the main function of the research article, i.e. that of establishing knowledge claims in the different disciplines.
Textual Voices: A Cross Disciplinary Study of Attribution in Academic Discourse / Bondi, Marina; Silver, Marc Seth. - STAMPA. - (2004), pp. 117-136.
Data di pubblicazione: | 2004 |
Titolo: | Textual Voices: A Cross Disciplinary Study of Attribution in Academic Discourse |
Autore/i: | Bondi, Marina; Silver, Marc Seth |
Autore/i UNIMORE: | |
Titolo del libro: | Evaluation in Oral and Written Academic Discourse |
A cura di: | ANDERSON; L. BAMFORD J. |
ISBN: | 9788887570762 |
Editore: | Officina edizioni |
Nazione editore: | ITALIA |
Citazione: | Textual Voices: A Cross Disciplinary Study of Attribution in Academic Discourse / Bondi, Marina; Silver, Marc Seth. - STAMPA. - (2004), pp. 117-136. |
Tipologia | Capitolo/Saggio |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | |
---|---|---|---|
EvaluationInOral.pdf | Indice volume | Versione dell'editore (versione pubblicata) | Administrator Richiedi una copia |

I documenti presenti in Iris Unimore sono rilasciati con licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Italia, salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris