ender medicine is defined by the World Health Organization (WHO) as the study of the influence of biological differences, defined by sex, and socioeconomic and cultural differences, defined by gender, on each person's health and disease status. Since gender bias is still strongly present and entrenched in medicine, recent studies indicate how crucial the teaching of gender medicine is in the training of doctors and health professionals to create not only a positive learning environment, but also a more equitable and organized healthcare system. Therefore, the aim of the following article is to highlight the importance of systematic teaching of gender medicine to improve the safety and effectiveness of prescribing personalized physical activity and sports.

Insegnare le differenze di genere alla facoltà di medicina: uno strumento per migliorare la sicurezza e l'efficacia della prescrizione dell’attività fisica personalizzata / Pinti, Marcello; Mattioli, Anna Vittoria; Nasi, Milena; Selleri, Valentina; Palumbo, Carla. - In: AG-ABOUT GENDER. - ISSN 2279-5057. - 11:22(2022), pp. 629-640. [10.15167/2279-5057/ag2022.11.22.2068]

Insegnare le differenze di genere alla facoltà di medicina: uno strumento per migliorare la sicurezza e l'efficacia della prescrizione dell’attività fisica personalizzata

Marcello Pinti
;
Anna Vittoria Mattioli;Milena Nasi;Valentina Selleri;Carla Palumbo
2022

Abstract

ender medicine is defined by the World Health Organization (WHO) as the study of the influence of biological differences, defined by sex, and socioeconomic and cultural differences, defined by gender, on each person's health and disease status. Since gender bias is still strongly present and entrenched in medicine, recent studies indicate how crucial the teaching of gender medicine is in the training of doctors and health professionals to create not only a positive learning environment, but also a more equitable and organized healthcare system. Therefore, the aim of the following article is to highlight the importance of systematic teaching of gender medicine to improve the safety and effectiveness of prescribing personalized physical activity and sports.
2022
11
22
629
640
Insegnare le differenze di genere alla facoltà di medicina: uno strumento per migliorare la sicurezza e l'efficacia della prescrizione dell’attività fisica personalizzata / Pinti, Marcello; Mattioli, Anna Vittoria; Nasi, Milena; Selleri, Valentina; Palumbo, Carla. - In: AG-ABOUT GENDER. - ISSN 2279-5057. - 11:22(2022), pp. 629-640. [10.15167/2279-5057/ag2022.11.22.2068]
Pinti, Marcello; Mattioli, Anna Vittoria; Nasi, Milena; Selleri, Valentina; Palumbo, Carla
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
2022 - About gender Pinti.pdf

Accesso riservato

Tipologia: Versione pubblicata dall'editore
Dimensione 477.16 kB
Formato Adobe PDF
477.16 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/1293409
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact