Traditionally assessment has always been considered as marking tasks assigned to students in order to measure their results in terms of learning and consequently different procedures have been devised to develop evaluation statements on the work carried out by students in a given period of time. An alternative interpretation is that of seeing assessment ad a tool for supporting learning. This contribution deepens the above aspects focusing in particular on assessment experiences carried out on students’ works performed online and analysed through content analysis techniques
Tradizionalmente si è sempre pensato alla valutazione come alla attribuzione di un punteggio ad un compito assegnato agli allievi allo scopo di misurarne un risultato di conseguenza si è provveduto a mettere in atto procedure volte a formulare giudizi sul lavoro svolto dagli studenti in un determinato periodo di tempo. Un a visione alternativa è quella che vede la valutazione come strumento di sostegno agli apprendimenti. Il presente contributo approfondisce questi aspetti concentrandosi in particolare su esperienze di valutazione effettuate su lavori prodotti in rete ed analizzati attraverso tecniche di analisi di contenuto.
“Valutare gli apprendimenti mediatizzati” / Poce, A. - (2007).
“Valutare gli apprendimenti mediatizzati”
POCE A
2007
Abstract
Traditionally assessment has always been considered as marking tasks assigned to students in order to measure their results in terms of learning and consequently different procedures have been devised to develop evaluation statements on the work carried out by students in a given period of time. An alternative interpretation is that of seeing assessment ad a tool for supporting learning. This contribution deepens the above aspects focusing in particular on assessment experiences carried out on students’ works performed online and analysed through content analysis techniquesFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Pensa_editore.pdf
Accesso riservato
Dimensione
916.7 kB
Formato
Adobe PDF
|
916.7 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
Pubblicazioni consigliate
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris