A new overall interdisciplinary framework called "i-learning" integrates managerial organisation and technology aspects also known "technology enhanced learning". Open networked i-learning: Models and Cases of Next Gen Learning begins its investigation with the important changes that have recently occurred withinn the management, technology and society fields. Social and cultural aspects of society that influence the dynamics and the styles of the learning processes are presented as well. The last section of this edited volume focuses on possible future scenarios of the learning processes by describing the main models, processes, tools, technologies and involved organisations.

Un nuovo quadro di riferimento generale chiamato "i-learning" integra aspetti di organizzazione manageriale e tecnologici conosciuti anche sotto la locuzione di “apprendimento tecnologicamente facilitato”. Open networked i-learning: Models and Cases of Next Gen Learning avvia la sua indagine riferendo degli importanti cambiamenti che si sono manifestati di recente nei campi della gestione, della tecnologia e della società in genere. Vengono altresì presentati aspetti sociali e culturali della società che influenzano le dinamiche e gli stili dei processi di apprendimento. L’ultima sezione di questo volume si concentra su possibili scenari futuri riguardanti i processi di apprendimento e descrive i principali, modelli, processi, strumenti, tecnologie e le organizzazioni coinvolte.

Future trends for "i-learning" experiences / Elia, G; Poce, Antonella. - (2010), pp. 133-157. [10.1007/978-1-4419-6854-8_6]

Future trends for "i-learning" experiences

POCE, Antonella
2010

Abstract

A new overall interdisciplinary framework called "i-learning" integrates managerial organisation and technology aspects also known "technology enhanced learning". Open networked i-learning: Models and Cases of Next Gen Learning begins its investigation with the important changes that have recently occurred withinn the management, technology and society fields. Social and cultural aspects of society that influence the dynamics and the styles of the learning processes are presented as well. The last section of this edited volume focuses on possible future scenarios of the learning processes by describing the main models, processes, tools, technologies and involved organisations.
2010
Open Networked "i-Learning"
Elia G POCE A
9781441968531
Springer (New York)
Future trends for "i-learning" experiences / Elia, G; Poce, Antonella. - (2010), pp. 133-157. [10.1007/978-1-4419-6854-8_6]
Elia, G; Poce, Antonella
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Open_Networked_I-Learning conclusions.pdf

Accesso riservato

Dimensione 725.62 kB
Formato Adobe PDF
725.62 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/1228095
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 1
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 2
social impact