This article proposes a reading of some constructs extrapolated from the boundless work of Gregory Bateson in an educational and markedly intercultural key. In the light of the “new” educational needs of children of a multicultural, liquid and interconnected society, a renewed ecological education aimed at citizenship is desir- able. global. Bateson’s teaching can represent an opportunity for reflection for those responsible for educational planning
Intercultural perspectives of Gregory Bateson’s way of thinking / Bianchi, Lavinia. - In: STUDI SULLA FORMAZIONE. - ISSN 2036-6981. - 23:1(2020), pp. 131-138.
Data di pubblicazione: | 2020 |
Titolo: | Intercultural perspectives of Gregory Bateson’s way of thinking |
Autore/i: | Bianchi, Lavinia |
Autore/i UNIMORE: | |
Rivista: | |
Volume: | 23 |
Fascicolo: | 1 |
Pagina iniziale: | 131 |
Pagina finale: | 138 |
Citazione: | Intercultural perspectives of Gregory Bateson’s way of thinking / Bianchi, Lavinia. - In: STUDI SULLA FORMAZIONE. - ISSN 2036-6981. - 23:1(2020), pp. 131-138. |
Tipologia | Articolo su rivista |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | |
---|---|---|---|
Articoli_Bianchi_SsF_1-2020-2.pdf | Versione dell'editore (versione pubblicata) | Open Access Visualizza/Apri |

I documenti presenti in Iris Unimore sono rilasciati con licenza Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate 3.0 Italia, salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris