In this paper, the Power-Oriented Graphs (POG) technique is used to model a Hybrid Propulsion System for driving an agricultural tool. The main elements present in the system are: an ICE (Internal Combustion Engine), two PMSMs (Permanent Magnet Synchronous Electric Motors) equipped with two inverters in order to be properly driven, a planetary gear, an energy storage device and an agricultural tool. Based on the system dynamic model, a dedicated control strategy has been developed allowing to efficiently control the system by reducing the ICE specific consumption as much as possible. Simulation results showing the operation of the control strategy are finally reported and commented in detail.

In questo articolo, la tecnica modellistica Power-Oriented Graphs (POG) è utilizzata per modellare un sistema di propulsione ibrido per un attrezzo agricolo. Gli elementi principali presenti nel sistema sono: un ICE (Internal Combustion Engine), due PMSMs (Permanent Magnet Synchronous Electric Motors) equipaggiati con due inverters in modo da essere opportunamente controllati, una planetary gear, un sistema di accumulo energia ed un attrezzo agricolo. Sulla base del modello dinamico del sistema, una strategia di controllo dedicata è stata sviluppata, la quale consente di controllare in maniera efficace il sistema riducendo il consumo specifico dell'ICE il più possibile. Risultati di simulazione che mostrano il funzionamento della strategia di controllo sono infine presentati e commentati nel dettaglio.

Modeling and Control of a Power-Split Hybrid Propulsion System / Tebaldi, Davide; Zanasi, Roberto. - (2019). (Intervento presentato al convegno IECON 2019 tenutosi a Lisbon nel October 14 - 17, 2019) [10.1109/IECON.2019.8927084].

Modeling and Control of a Power-Split Hybrid Propulsion System

Davide Tebaldi
;
Roberto Zanasi
2019

Abstract

In this paper, the Power-Oriented Graphs (POG) technique is used to model a Hybrid Propulsion System for driving an agricultural tool. The main elements present in the system are: an ICE (Internal Combustion Engine), two PMSMs (Permanent Magnet Synchronous Electric Motors) equipped with two inverters in order to be properly driven, a planetary gear, an energy storage device and an agricultural tool. Based on the system dynamic model, a dedicated control strategy has been developed allowing to efficiently control the system by reducing the ICE specific consumption as much as possible. Simulation results showing the operation of the control strategy are finally reported and commented in detail.
2019
9-dic-2019
IECON 2019
Lisbon
October 14 - 17, 2019
Tebaldi, Davide; Zanasi, Roberto
Modeling and Control of a Power-Split Hybrid Propulsion System / Tebaldi, Davide; Zanasi, Roberto. - (2019). (Intervento presentato al convegno IECON 2019 tenutosi a Lisbon nel October 14 - 17, 2019) [10.1109/IECON.2019.8927084].
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
08927084.pdf

Open access

Descrizione: Articolo principale
Tipologia: Versione pubblicata dall'editore
Dimensione 466.77 kB
Formato Adobe PDF
466.77 kB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/1185826
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 8
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 1
social impact