The work that has been proposed during the workshop aims at deepening the plenary lecture about digital technologies in elementary school. It deals with two main aspects: learning situations with tangible artefacts associated to dynamic geometry and teacher education with digital technology, about class management when using dynamic geometry
Technologies pour l’enseignement, l’apprentissage et la formation en géométrie au premier degré / Emprin, Fabien; Maschietto, Michela; Soury-Lavergne, Sophie; Voltolini, Anne. - II:(2019), pp. 351-370.
Technologies pour l’enseignement, l’apprentissage et la formation en géométrie au premier degré
Maschietto, Michela;Soury-Lavergne, Sophie;
2019
Abstract
The work that has been proposed during the workshop aims at deepening the plenary lecture about digital technologies in elementary school. It deals with two main aspects: learning situations with tangible artefacts associated to dynamic geometry and teacher education with digital technology, about class management when using dynamic geometryFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
EE2017_TD_geometrie_Emprin_Maschietto_Soury-Lavergne_Voltolini.pdf
Accesso riservato
Descrizione: articolo principale
Tipologia:
AAM - Versione dell'autore revisionata e accettata per la pubblicazione
Dimensione
8.1 MB
Formato
Adobe PDF
|
8.1 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
EE19_Vol2_Maschiettoetal.pdf
Accesso riservato
Descrizione: articolo principale
Tipologia:
VOR - Versione pubblicata dall'editore
Dimensione
8.3 MB
Formato
Adobe PDF
|
8.3 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
Pubblicazioni consigliate
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris