This paper focuses on the political, juridical and social impact of education, looking at the English case as a relevant example. A process will be emphasized, gradually removing education from the philantropic and charitable sphere, and giving it new "meanings", such as that of "social duty" and, then, that of a "legal right". During this process, Wollstonecraft's and Mill's approaches are considered as fundamental, with reference also to the gender perspective, in understanding educational development as a necessary element for the human flourishing.

Prospettive di genere. L'educazione da attività filantropica a diritto universale / Vantin, Serena. - In: LA SOCIETÀ DEGLI INDIVIDUI. - ISSN 1590-7031. - XX:58(2017), pp. 43-55. [10.3280/LAS2017-058005]

Prospettive di genere. L'educazione da attività filantropica a diritto universale

Serena Vantin
2017

Abstract

This paper focuses on the political, juridical and social impact of education, looking at the English case as a relevant example. A process will be emphasized, gradually removing education from the philantropic and charitable sphere, and giving it new "meanings", such as that of "social duty" and, then, that of a "legal right". During this process, Wollstonecraft's and Mill's approaches are considered as fundamental, with reference also to the gender perspective, in understanding educational development as a necessary element for the human flourishing.
XX
58
43
55
Prospettive di genere. L'educazione da attività filantropica a diritto universale / Vantin, Serena. - In: LA SOCIETÀ DEGLI INDIVIDUI. - ISSN 1590-7031. - XX:58(2017), pp. 43-55. [10.3280/LAS2017-058005]
Vantin, Serena
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
12_Società degli individui_Educazione.pdf

non disponibili

Tipologia: Versione dell'editore (versione pubblicata)
Dimensione 5.41 MB
Formato Adobe PDF
5.41 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Pubblicazioni consigliate

Caricamento pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/1175626
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact