How do reading difficulties condition second language learning? Can dyslexic subjects learn foreign languages? What general strategies can be used in order to enhance these difficulties? And what specific strategies can be used when the foreign language is Italian? In the framework of a wider research aimed at preparing a syllabus for teaching Italian as a foreign language to young adult dyslexic students, the paper introduces and discusses in the linguistic perspective some preliminary answers to these questions, which have not as yet been sufficiently investigated. More generally, the paper underlines the importance of the linguistic perspective to the study of language disorders and their treatment and management.

Dislessia e apprendimento di lingue seconde: problemi da considerare per la costruzione di un sillabo per l'insegnamento dell'italiano L2 ad apprendenti dislessici / Bianchi, Valentina; Favilla, Mariaelena. - 7:(2018), pp. 149-165.

Dislessia e apprendimento di lingue seconde: problemi da considerare per la costruzione di un sillabo per l'insegnamento dell'italiano L2 ad apprendenti dislessici

Favilla Maria Elena
2018-01-01

Abstract

How do reading difficulties condition second language learning? Can dyslexic subjects learn foreign languages? What general strategies can be used in order to enhance these difficulties? And what specific strategies can be used when the foreign language is Italian? In the framework of a wider research aimed at preparing a syllabus for teaching Italian as a foreign language to young adult dyslexic students, the paper introduces and discusses in the linguistic perspective some preliminary answers to these questions, which have not as yet been sufficiently investigated. More generally, the paper underlines the importance of the linguistic perspective to the study of language disorders and their treatment and management.
feb-2018
Usare le lingue seconde
De Meo, Anna; Rasulo, Margaret
9788897657224
9788897657231
Officinaventuno
ITALIA
Dislessia e apprendimento di lingue seconde: problemi da considerare per la costruzione di un sillabo per l'insegnamento dell'italiano L2 ad apprendenti dislessici / Bianchi, Valentina; Favilla, Mariaelena. - 7:(2018), pp. 149-165.
Bianchi, Valentina; Favilla, Mariaelena
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
012Bianchi-Favilla.pdf

Open access

Descrizione: Articolo
Tipologia: Versione pubblicata dall'editore
Dimensione 201.01 kB
Formato Adobe PDF
201.01 kB Adobe PDF Visualizza/Apri
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/1155018
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact