In this paper we face the question of generalization in mathematics teaching and learning. In particular, we firstly introduce some theoretical studies about generalization processes in the algebraic field. Afterwards we consider some studies where the students’ behaviours in dealing with the exploration of figural sequences are analyzed and theorized, shortly recalling the teacher’ role in the teaching of this kind of tasks and stressing on the need of an adequate teachers’ education.

Processi di generalizzazione nell’insegnamento/apprendimento dell’algebra / Malara, Nicolina Antonia. - In: ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE. - ISSN 2038-1034. - ELETTRONICO. - 4:(2012), pp. 13-36.

Processi di generalizzazione nell’insegnamento/apprendimento dell’algebra

MALARA, Nicolina Antonia
2012

Abstract

In this paper we face the question of generalization in mathematics teaching and learning. In particular, we firstly introduce some theoretical studies about generalization processes in the algebraic field. Afterwards we consider some studies where the students’ behaviours in dealing with the exploration of figural sequences are analyzed and theorized, shortly recalling the teacher’ role in the teaching of this kind of tasks and stressing on the need of an adequate teachers’ education.
2012
4
13
36
Processi di generalizzazione nell’insegnamento/apprendimento dell’algebra / Malara, Nicolina Antonia. - In: ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE. - ISSN 2038-1034. - ELETTRONICO. - 4:(2012), pp. 13-36.
Malara, Nicolina Antonia
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/1000529
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact