BENASSI, ERIKA

BENASSI, ERIKA  

Dipartimento Educazione e Scienze Umane  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 58 (tempo di esecuzione: 0.042 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Adolescenti con e senza DSA dopo due anni di pandemia: esiti psicologici differenti? 1-gen-2022 Cattapan, Vanessa; Scorza, Maristella; Camia, Michela; Landini, Alessandra; Benassi, Erika
App L'Acchiappasuoni 1-gen-2021 Baiocchi, Emanuela; Sanalitro, Cristiana; Benassi, Erika
Application to adolescents of a pure set-shifting measure for adults: identification of poor shifting skills in the group with Developmental Dyslexia 1-gen-2022 Ferrara, Marika; Benassi, Erika; Camia, Michela; Scorza, Maristella
Cognitive Profile Discrepancies among Typical University Students and Those with Dyslexia and Mixed-Type Learning Disorder 1-gen-2023 Scorza, Maristella; Gontkovsky, Samuel T.; Puddu, Marta; Ciaramidaro, Angela; Termine, Cristiano; Simeoni, Loriana; Mauro, Marcella; Benassi, Erika
Communicative and motor developmental indexes at 12 months in extremely preterm infants. 1-gen-2016 Sansavini, A.; Benassi, E.; Savini, S.; Guarini, A.; Caselli, M. C.; Iverson, J. M.
Comportamenti comunicativi del bambino e risposte materne nell’interazione a 12 mesi: un confronto tra diadi con bambini nati estremamente pretermine e a termine. 1-gen-2016 Sansavini, A.; Benassi, E.; Guarini, A.; Savini, S.; Caselli, M. C.; Iverson, J. M.
Comprensione sintattica e memoria di lavoro in bambini con DSL di età prescolare. 1-gen-2013 Caselli, M. C.; Pettenati, P.; Benassi, E.
Dati preliminari su una prova di apprendimento verbale in età evolutiva. 1-gen-2017 Boni, C. D.; Benassi, E.; Scortichini, F.; Scorza, M.
Declarative learning of new real-words in primary and secondary school children: Evidence of consolidation over time 1-gen-2017 Scorza, Maristella; Benassi, Erika; Boni, Claudia D.; Pinotti, Chiara; Stella, Giacomo
Developmental trajectories of set-shifting ability from childhood trough adolescents 1-gen-2019 Ferrara, Marika; Camia, Michela; Benassi, Erika; Scorza, Maristella
Difficoltà linguistiche in bambini sordi con IC: se fosse Disturbo del Linguaggio? 1-gen-2024 Benassi, Erika
Does early object exploration support gesture and language development in extremely preterm infants and full-term infants? 1-gen-2018 Zuccarini, Mariagrazia; Guarini, Annalisa; Marie Iverson, Jana; Benassi, Erika; Savini, Silvia; Alessandroni, Rosina; Faldella, Giacomo; Sansavini, Alessandra
Does early object exploration support gesture and vocabulary acquisition in extremely preterm and full-term infants? 1-gen-2017 Zuccarini, M.; Guarini, A.; Benassi, E.; Savini, S.; Iverson, J. M.; Sansavini, A.
Does early object exploration support gesture and vocabulary acquisition in extremely preterm and full-term infants? 1-gen-2018 Zuccarini, M.; Guarini, A.; Benassi, E.; Savini, S.; Iverson, J. M.; Sansavini, A.
Dyslexia and psychopathological symptoms in Italian university students: a higher risk for anxiety disorders in male population? 1-gen-2018 Scorza, M.; Zonno, M.; Benassi, E.
Early communicative behaviors and their relationship to motor skills in extremely preterm infants 1-gen-2016 Benassi, E.; Savini, S.; Iverson, J. M.; Guarini, A.; Caselli, M. C.; Alessandroni, R.; Faldella, G.; Sansavini, A.
Effetti di interferenza della memoria di lavoro sulla comprensione di frasi in bambini prescolari. 1-gen-2015 Benassi, E.; Pettenati, P.; Caselli, M. C.
Emotional and behavioural features in children with SLD: different opinions between parents. 1-gen-2018 Camia, M.; Scorza, M.; Benassi, E.
Extra-linguistic influences on sentence comprehension in Italian-speaking children with and without specific language impairment. 1-gen-2015 Pettenati, P.; Benassi, E.; Deevy, P.; Leonard, L. B.; &, ; Caselli, M. C.
Genitori di bambini con Disturbo dello Spettro dell’Autismo durante la pandemia da COVID-19: effetti di ansia e resilienza sul benessere dei fratelli e delle sorelle 1-gen-2021 Camia, Michela; Scorza, Maristella; Lipparini, Andrea; Martorana, Lorelay; Nardocci, Franco; Padovani, Roberto; Benassi, Erika