We tested whether imagined intergroup contact can improve intergroup behavior among elementary school children. Results revealed that Italian children who imagined an intergroup encounter displayed more positive prosocial behavior than those in a control condition. Moreover, this effect was strengthened when a superordinate categorization during the imagery task was salient.

Imagined intergroup contact: The role of categorization / Vezzali, Loris; Giovannini, Dino; G., Bergamini; G., Davolio; L., De Zorzi Poggioli; M., Righi; P., Spagnol. - STAMPA. - 1:(2013), pp. 170-170. (Intervento presentato al convegno 14th Society for Personality and Social Psychology Annual Meeting tenutosi a New Orleans, Louisiana nel 17-19 gennaio 2013).

Imagined intergroup contact: The role of categorization

VEZZALI, Loris;GIOVANNINI, Dino;
2013

Abstract

We tested whether imagined intergroup contact can improve intergroup behavior among elementary school children. Results revealed that Italian children who imagined an intergroup encounter displayed more positive prosocial behavior than those in a control condition. Moreover, this effect was strengthened when a superordinate categorization during the imagery task was salient.
2013
14th Society for Personality and Social Psychology Annual Meeting
New Orleans, Louisiana
17-19 gennaio 2013
Vezzali, Loris; Giovannini, Dino; G., Bergamini; G., Davolio; L., De Zorzi Poggioli; M., Righi; P., Spagnol
Imagined intergroup contact: The role of categorization / Vezzali, Loris; Giovannini, Dino; G., Bergamini; G., Davolio; L., De Zorzi Poggioli; M., Righi; P., Spagnol. - STAMPA. - 1:(2013), pp. 170-170. (Intervento presentato al convegno 14th Society for Personality and Social Psychology Annual Meeting tenutosi a New Orleans, Louisiana nel 17-19 gennaio 2013).
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/898089
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact