Italian University to massively adopt distance education strategies. Physiotherapy students’ learning styles privilege active participation, and problem-based learning (PBL) is an active learning strategy that improves the healthcare professionals’ skill to apply high-level knowledge. We describe the implementation of the "Self-management in rehabilitation” teaching module delivered at distance through the PBL strategy (d-PBL) at the Degree in Physiotherapy of the University of Modena and Reggio Emilia
distance-Problem Based Learning (d-PBL) for the education of healthcare professionals: the experience of the Bachelor Degree in Physiotherapy at UNIMORE / Costi, Stefania; Lotti, Antonella. - (2020). ((Intervento presentato al convegno Convegno internazionale: Didattica, riconoscimento professionale e innovazione in Università Teaching, assessment and innovation in University tenutosi a Bari nel 24-25 giugno 2020.
Data di pubblicazione: | 2020 | |
Autore/i: | Costi, Stefania; Lotti, Antonella | |
Titolo: | distance-Problem Based Learning (d-PBL) for the education of healthcare professionals: the experience of the Bachelor Degree in Physiotherapy at UNIMORE | |
Nome del convegno: | Convegno internazionale: Didattica, riconoscimento professionale e innovazione in Università Teaching, assessment and innovation in University | |
Luogo del convegno: | Bari | |
Data del convegno: | 24-25 giugno 2020 | |
Citazione: | distance-Problem Based Learning (d-PBL) for the education of healthcare professionals: the experience of the Bachelor Degree in Physiotherapy at UNIMORE / Costi, Stefania; Lotti, Antonella. - (2020). ((Intervento presentato al convegno Convegno internazionale: Didattica, riconoscimento professionale e innovazione in Università Teaching, assessment and innovation in University tenutosi a Bari nel 24-25 giugno 2020. | |
Tipologia | Abstract in Atti di Convegno |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | |
---|---|---|---|
Relazione_ASDUNI.pdf | Pre-print dell'autore (bozza pre referaggio) | Open Access Visualizza/Apri |
Pubblicazioni consigliate

I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris