The voice plays an important role in radio - it still shapes the sales strategies of this advertising medium and has changed considerably since the beginning of radio. Voices bear witness to social desiderata, social and economic circumstances; they express the speakers' disposition and characterize role relations and clichés. The most obvious changes are to be found in female voices. The author examines commercials of various product groups from the 1950s onward. In addition to the linguistic (phonetic) characterization of the voices, the question of the voice as a contemporary witness in sales rhetoric is raised.
La voce ha un ruolo importante nella radio - ancora oggi plasma le strategie di vendita di questo mezzo pubblicitario ed è cambiata molto dall'inizio della radio. Le voci testimoniano i desiderata sociali, le circostanze sociali ed economiche; esprimono stato d'animo dei parlanti e caratterizzano i rapporti di ruolo e i luoghi comuni. I cambiamenti più evidenti si trovano nelle voci femminili. L'autrice esamina le pubblicità di diversi gruppi di prodotti a partire dagli anni ‘50. Oltre alla caratterizzazione linguistico-fonetica delle voci parlanti, si pone la questione del ruolo della voce come testimone contemporaneo nella retorica di vendita.
Die Stimme als Zeitzeugin. Werberhetorik im Hörfunk / Kaunzner, Ulrike A.. - (2021), pp. 1-254.
Die Stimme als Zeitzeugin. Werberhetorik im Hörfunk
Kaunzner, Ulrike A.
2021
Abstract
The voice plays an important role in radio - it still shapes the sales strategies of this advertising medium and has changed considerably since the beginning of radio. Voices bear witness to social desiderata, social and economic circumstances; they express the speakers' disposition and characterize role relations and clichés. The most obvious changes are to be found in female voices. The author examines commercials of various product groups from the 1950s onward. In addition to the linguistic (phonetic) characterization of the voices, the question of the voice as a contemporary witness in sales rhetoric is raised.File | Dimensione | Formato | |
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Descrizione: Kaunzner, U.A. (2021) Die Stimme als Zeitzeugin. Werberhetorik im Hörfunk, Tübingen, Narr Francke Attempto
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