We conducted a longitudinal field study among high-school majority and minority students. Results showed that T1 quantity of contact improved T4 outgroup stereotypes (almost three years later) via reduced anxiety; T1 quantity × quality of contact reduced T4 implicit prejudice.

Longitudinal effects of intergroup contact on explicit and implicit prejudice among majority and minority members / Giovannini, Dino; Vezzali, Loris; D., Capozza; E., Trifiletti. - STAMPA. - 1:(2014), pp. 66-66. (Intervento presentato al convegno XVII General Meeting of the European Association of Social Psychology tenutosi a Amsterdam nel 9-12 luglio 2014).

Longitudinal effects of intergroup contact on explicit and implicit prejudice among majority and minority members

GIOVANNINI, Dino;VEZZALI, Loris;
2014

Abstract

We conducted a longitudinal field study among high-school majority and minority students. Results showed that T1 quantity of contact improved T4 outgroup stereotypes (almost three years later) via reduced anxiety; T1 quantity × quality of contact reduced T4 implicit prejudice.
2014
XVII General Meeting of the European Association of Social Psychology
Amsterdam
9-12 luglio 2014
Giovannini, Dino; Vezzali, Loris; D., Capozza; E., Trifiletti
Longitudinal effects of intergroup contact on explicit and implicit prejudice among majority and minority members / Giovannini, Dino; Vezzali, Loris; D., Capozza; E., Trifiletti. - STAMPA. - 1:(2014), pp. 66-66. (Intervento presentato al convegno XVII General Meeting of the European Association of Social Psychology tenutosi a Amsterdam nel 9-12 luglio 2014).
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/1027916
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact