We would like to debate, from a semiotical and philosophical point of view, theories, practices and strategies of transmediality and remediation, through textual analysis of film and audiovisual case-studies. We will analyse Run Lola Run (by Tykwer), first of all as a DVD, an interesting multimodal object, then as a movie with internal variations and a videogame strucure, remade in some short audiovisual forms such as trailer and videoclip.

Reinterpretare, ricreare e sorprendere: per una semiotica del DVD / Dusi, Nicola Maria. - In: BN. - ISSN 0394-008X. - STAMPA. - 561/562:(2008), pp. 32-42.

Reinterpretare, ricreare e sorprendere: per una semiotica del DVD

DUSI, Nicola Maria
2008

Abstract

We would like to debate, from a semiotical and philosophical point of view, theories, practices and strategies of transmediality and remediation, through textual analysis of film and audiovisual case-studies. We will analyse Run Lola Run (by Tykwer), first of all as a DVD, an interesting multimodal object, then as a movie with internal variations and a videogame strucure, remade in some short audiovisual forms such as trailer and videoclip.
2008
BN
561/562
32
42
Reinterpretare, ricreare e sorprendere: per una semiotica del DVD / Dusi, Nicola Maria. - In: BN. - ISSN 0394-008X. - STAMPA. - 561/562:(2008), pp. 32-42.
Dusi, Nicola Maria
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Dusi articole in Bianco e Nero pp. 561_562.pdf

Accesso riservato

Tipologia: Versione dell'autore revisionata e accettata per la pubblicazione
Dimensione 2.62 MB
Formato Adobe PDF
2.62 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia
Pubblicazioni consigliate

Licenza Creative Commons
I metadati presenti in IRIS UNIMORE sono rilasciati con licenza Creative Commons CC0 1.0 Universal, mentre i file delle pubblicazioni sono rilasciati con licenza Attribuzione 4.0 Internazionale (CC BY 4.0), salvo diversa indicazione.
In caso di violazione di copyright, contattare Supporto Iris

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11380/809492
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact